Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Server 2012 R2] Group policy files niet gemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 09:57
Ik heb weer een vervelend probleem, waar ik zo 123 niet uitkom. Tips en/of oplossing zijn erg gewenst op dit moment.

In het kort: Als ik een grouppolicy aanmaak, dan wordt er niets aangemaakt in de SYSVOL folders. Zelfde met een aanpassing. Krijg geen fouten bij het maken in de Group Policy Management Console (GPMC), maar nieuwen worden niet opgeslagen. Nu blijkt, wijzigingen worden ook niet doorgevoerd. Als ik de policy dus enforce en laat updaten op de clients, krijg ik dus een foutmelding dat hij niet gevonden kan worden, wat dan ook correct blijkt te zijn.

Situatie:
1x SBS 2011 (Windows 2008 R2 met Exchange 2010)
1x Windows 2012 R2 als DC gepromoot

De SBS2011 gaat eruit, maar niet voordat alles overgezet is op de Server 2012 R2 DC.

dcdiag /test:DNS geeft geen problemen
dcdiag /test:Replication geeft geen problemen

Ik heb iets gevonden via Google, dat aangaf: "Zet een file in Sysvol en kijk of ik de replicatie goed loopt". Nu blijkt dat ik ook geen losse files kan neerzetten in de Sysvol folder. Niet als user, maar ook niet als domainadmin.

Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken of hoe ik dit kan oplossen?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:10
Zou het niet een rechten issue kunnen zijn van de map Sysvol?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Massiefje
@furian88: Dat zou zomaar kunnen. Ik heb alleen geen manier om dat te controleren. Ik weet niet wat het zou moeten zijn...

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 08:46
Wat krijg je met "dcdiag /test:netlogons"

Als blijkt dat je rechten niet goed staan...zie: Reapply Default SYSVOL Security Settings
https://technet.microsoft...ry/cc816750(v=ws.10).aspx

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Massiefje
@Pedr0: Alle testen zijn 'passed', dus dat werkt allemaal goed. Op beide DC's.

Ik heb overigens zojuist EVERYONE alle rechten gegeven op c:\windows\sysvol . Helaas mocht dit ook niet baten....

• Massiefje
De link die Pedr0 net meegestuurd heeft, heb ik ook al gedraaid. Doet helaas ook niets. Of nou ja, het lost het probleem niet op ;)

De linkjes van furian had ik ook allemaal gevonden, maar die lossen niets op of zijn niet van toepassing.

Sysvol is netjes geshared en op beide DC's worden de policies niet (meer) aangemaakt.

Ik denk dat het dieper in het systeem misgaat, maar kan niet vinden waar precies.

[ Voor 51% gewijzigd door Massiefje op 19-01-2016 13:45 ]

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 08:46
Er kunnen problemen optreden in een SBS omgeving indien je er een nieuwe server bijzet en die promote naar DC, zoals in jou geval volgens mij?

Er moet toch echt iets in de eventlogs staan op de DC?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Massiefje
Er staat helemaal niets interessants in de eventlogs van beide DC's.

Het enige dat er nog 'speelt' is dat er geen timeserver draait op 1 van beide DC's. Maar de tijden lopen wel gelijkt (via VMWare) en heb verder geen andere problemen in die richting. Dus kan me niet voorstellen dat het daar iets mee te maken heeft.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Timesync via VMware sowieso uitschakelen. Ik zeg niet dat dit de oplossing voor je probleem is, maar NTP moet dit zelf gaan regelen, niet de Hypervisor. Da's ook wat VMWare zelf zegt:

Timekeeping best practices for Windows, including NTP (1318)

Let verder even op dat Windows 2008(R2) standaard FRS gebruikt voor SYSVOL replicatie, heb je dit al gemigreerd naar DFS?

https://technet.microsoft...ry/dd640019(v=ws.10).aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Massiefje
DC is zojuist qua tijd goed ingesteld, als het goed is. dcdidag /test:advertising geeft nu ook geen foutmeldingen meer.

Het verhaal omtrent FRS en DFS ga ik even nakijken als ik wat meer tijd heb.
Pagina: 1