SSD defect ?

Pagina: 1
Acties:

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05-2025

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Topicstarter
Dilemma: ik vertrouw mijn SSD niet meer na een keiharde freeze en ik zit nog binnen de garantie van 2 jaar. Punt is, SMART-waardes etc lijken in orde en Samsumg Magician vindt de SSD in prima conditie.
Kan ik op 1 of andere manier nog een parameter vinden die de staat van m'n SSD weergeeft ?
SSD insturen voor een RMA kost tijd/moeite en als er niets mee aan de hand is (volgens verkoper dan) is het helemaal zonde
Details: Samsung 840 EVO 500 GB, Windows 7 Ultimate.
Wat ging eraan vooraf: zonder vooraankondiging liep Win7 muurvast (daarvoor nooit 1 issue) en bij herstart bleek mijn user-account onvindbaar en ook niet meer te herstellen.
Als ik hem nu gebruik om van te booten wil hij bijna elke keer een schijfcontrole uitvoeren en dat zint mij niet.
Met GetDataBack heb ik m'n data wel veilig weten te stellen, gebruik deze PC sowieso niet voor serieuze doeleinden dus uiteindelijk kan de SSD gerust voor een check/RMA naar de verkoper.

Wat zou jij doen ?

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Misschien de sata controller gaar van het moederbord? Soms zitten er twee verschillende controllers op (vanwege het aantal sata poorten). Of de kabel. Post je smart-waarden eens in het speciale topic daarvoor. Dan kunnen anderen je wel advies geven over de staat van de SSD. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589209

[ Voor 40% gewijzigd door ToFast op 18-01-2016 23:05 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Software is natuurlijk verre van feilloos en een freeze gevolgd door een een harde reset kan natuurlijk ook op de software laag problemen veroorzaken.

Ik zou het zaakje opnieuw installeren en bij herhaling de oorzaak gaan zoeken. Dit hoeft niet persee de SSD te zijn zoals hierboven al aangemerkt wordt.

https://discord.com/invite/tweakers

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-01 22:47

JT

VETAK y0

Ik heb laatst met Clonezilla ontdekt dat een SSD kapot was. Probeer er eens een image van te maken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 11:26
Vind het raar om op basis van 1 freeze de SSD de schuld te geven zeker gezien alles in de richting wijst dat er niets mee mis is. Op de geforceerde checkdisks dan

Freezes: mogelijke oorzaken

-brak ram, maar dan heb je het vaker
- brak mobo of controller
- brakke drivers
- kabels
- brakke storage/ssd/hdd

Ik zou eerst verder gaan testen ik weet het kost ook tijd en moeite maar goed.

Overigens als je hem gaat rma'en dan gaat hij gewoon een swap tegemoet dus het kost jouw tijd en moeite, voor Samsung niet, die kijken er niet eens naar, doosje met oud, doosje met nieuw hoppa doorlooptijd van een week en iedereen is happy behalve als jouw probleem dan toch elders zit dan de ssd

En die account was niet te fixxen met een registery edit, account weg is anders dan account kan niet worden geladen door Windows

[ Voor 11% gewijzigd door SpoekGTi op 19-01-2016 12:38 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59
@farmacop: je vraag is of het aan de SSD ligt. In dat geval is dat (zoals ToFast ook al zegt) af te lezen uit de SMART-waarden (let op: zonder vooraf enige test te draaien!). Plak die tabel dus eens hier in dit topic, dan wordt je vraag misschien wel beantwoord ....

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 13:14
Renault schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:06:
@farmacop: je vraag is of het aan de SSD ligt. In dat geval is dat (zoals ToFast ook al zegt) af te lezen uit de SMART-waarden (let op: zonder vooraf enige test te draaien!). Plak die tabel dus eens hier in dit topic, dan wordt je vraag misschien wel beantwoord ....
Ik heb hier ook een onbetrouwbare ssd liggen. Deze veroorzaakt in meerdere systemen random freezes. Toch zijn de smart waarden prima in orde.
Pagina: 1