upgraden?(en wat dan precies)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727137

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik merk de laatste tijd dat ik regelmatig zware FPS drops krijg (voornamelijk tijdens het spelen van simulators die een grote spelwereld hebben) waarbij het soms ook voorkomt dat de boel helemaal vast loopt waarbij alleen een harde reset alles weer aan het lopen krijgt.
Daarom ben ik nu dus opzoek naar wat advies over wat ik het beste kan upgraden

Ik zoek advies over wat ik 't beste kan upgraden
dit is het systeem wat ik momenteel heb:
moederbord: Asus P8Z68-V LX
processor: Intel Core i7-2600 3.40ghz
videokaart: Geforce GTX 560
8GB DDR3 (2x4GB Adata ddr3 2rx8 pc3-10600u-999)
voeding: Corsair TX550M

Wat is je budget?
ik wil proberen het sowieso onder de €500,- te houden, daar boven ben ik denk ik beter af met een heel nieuw systeem.(dat wil niet zeggen dat ik duurdere voorstellen niet bekijk, ik heb het geluk dat ik wat meer te besteden heb dus als 't het waard is ben ik ook bereid om over die €500.- heen te gaan)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren. Heb wel eigenlijk altijd Intel & Nvidia gehad maar andere merken zijn ook meer dan welkom

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik het systeem tegenwoordig hoofdzakelijk om te gamen, waarbij ik dan voornamelijk Simulators speel( daarnaast ook FPS/(MMO)RPG ) en merk dat ik regelmatig zware FPS drops(vooral bij de simulators) krijg waar bij het zelfs voorkomt dat de heleboel crashed. tijd voor een upgrade dus

Ik hoef niet alles op Ultra High te draaien, maar hoe beter de prestaties hoe fijner natuurlijk.

Volgens mij heb ik nu toch wel zo'n beetje alle info gegeven die me zo even snel invalt mocht ik iets belangrijks gemist hebben dan pas ik dat z.s.m. aan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Heb je een ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Videokaart is probleem.
Als je nog geen SSD hebt moet je gelijk erbij kopen!

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ssd heb ik nog niet nee, daar ben ik inderdaad ook over aan het denken om deze ook meteen er bij te pakken. Ik vroeg me alleen af of bij een ssd het ook nut heeft als de desbetreffende games niet op de ssd staan? ik snap dat als je OS op de ssd staat dat dan in ieder geval de opdrachten sneller afgehandeld kunnen worden, maar maakt het uit of de game dan ook op de ssd staat?

Ik ging er inderdaad ook vanuit dat de videokaart het grootste probleem is, ik heb echter geen idee of de betere videokaarten die er tegenwoordig zijn ook op mijn moederbord te gebruiken zijn of moet ik deze dan ook meteen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Pin me er niet aan vast maar volgens mij maakt een ssd behoorlijk wat uit in simulatiegames. Zelf speel ik ook simulatiegames maar altijd al vanaf ssd. Vergelijk heb ik zodoende niet.

Daarnaast maken simulatiegames vaak gebruik van maar 1 of hooguit 2 cores. Je cpu als geheel is nog behoorlijk snel, op 1 core begint hij toch wel wat achter te lopen. Het is toevallig geen K cpu?

Moderne videokaarten kunnen zonder probleem in jou moederbord. Hooguit zal er een bios update nodig zijn. Je voeding is van goede kwaliteit dus daar hoef je niet over in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
100% durf ik 't even niet met zekerheid te zeggen maar zover ik weet is het geen K cpu nee(kan het nu even niet controleren, het betreft een andere pc dan degene waar ik nu van post),

't lijkt me dan in ieder geval het verstandigste om sowieso voor de SSD al te gaan kijken en dan ga ik ook rond kijken voor een andere videokaart, ik vermoed dat dan de meeste problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBiegstraate
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-03 20:54
Een Samsung 850 serie van 250 gb kost je ong 85 euro, je zou voor 160 500 gb kunnen nemen mocht je veel grote games spelen. (Zorg dat je deze in het grijze sata slot steekt voor de max performance!)
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

De rest van je budget laat dan een gtx970 of een r9 390 toe maar dan moeten je games hier natuurlijk ook profijt van hebben. Welke games speel je en op welke resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
over 't algemeen speel ik vrij veel verschillende games, van FPS (CoD/BF4) tot MMO's (the elder scrolls online / world of warcraft ) tot Simulators (ETS2 etc)

resolutie is 1920x1080, dus ik denk dat de gtx970 in combinatie met die 500gb ssd een heel groot verschil gaat maken
Pagina: 1