Allereerst bedankt voor jullie tijd!
Ik heb een webshop gemaakt in Prestashop en heb hier op meerdere talen geïnstalleerd.
Bij de zelfde hosting bedrijf heb ik ook de bijpassende domeinnamen geregistreerd.
domein.com (main)
domein.nl
domein.be etc..
Ik zou graag willen dat de URL's zo herschreven worden, dat de Nederlandse content, op de .nl domeinnaam getoond wordt. Ik ben aan de slag geweest met MultiStore, maar dit was uiteindelijk niet wat ik naar opzoek was.
Na weer voor af aan begonnen te zijn, heb ik het nu zo:
Alle content staat op 1 store domein.com
Nederlandse content staat op domein.com/nl/
Nu wil ik dat bij de .htacces in kunnen stellen, dat alle url's waar /nl/ in voor komt, automatisch wordt herschreven naar domein.nl.
www.domein.com/nl/bedanktvooruwhulp
www.domein.es/nl/bedanktvooruwhulp
Wil ik automatisch herschreven als:
www.Domein.nl/bedanktvooruwhulp
Na 2 dagen puzzelen en info lezen over URL herschrijven ben ik er nog steeds niet uit.
Wat ik heb is:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?mijndomein/nl\.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.mijndomein.nl/$1 [R=301,L]
Maar weet niet waarom dit niet werkt zoals in het voorbeeld die ik online gevonden heb.
PHP versie 5.5
Zou iemand mij advies kunnen geven?
Alvast hartelijk bedankt!
Ik heb een webshop gemaakt in Prestashop en heb hier op meerdere talen geïnstalleerd.
Bij de zelfde hosting bedrijf heb ik ook de bijpassende domeinnamen geregistreerd.
domein.com (main)
domein.nl
domein.be etc..
Ik zou graag willen dat de URL's zo herschreven worden, dat de Nederlandse content, op de .nl domeinnaam getoond wordt. Ik ben aan de slag geweest met MultiStore, maar dit was uiteindelijk niet wat ik naar opzoek was.
Na weer voor af aan begonnen te zijn, heb ik het nu zo:
Alle content staat op 1 store domein.com
Nederlandse content staat op domein.com/nl/
Nu wil ik dat bij de .htacces in kunnen stellen, dat alle url's waar /nl/ in voor komt, automatisch wordt herschreven naar domein.nl.
www.domein.com/nl/bedanktvooruwhulp
www.domein.es/nl/bedanktvooruwhulp
Wil ik automatisch herschreven als:
www.Domein.nl/bedanktvooruwhulp
Na 2 dagen puzzelen en info lezen over URL herschrijven ben ik er nog steeds niet uit.
Wat ik heb is:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?mijndomein/nl\.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.mijndomein.nl/$1 [R=301,L]
Maar weet niet waarom dit niet werkt zoals in het voorbeeld die ik online gevonden heb.
PHP versie 5.5
Zou iemand mij advies kunnen geven?
Alvast hartelijk bedankt!
www.webshopmasters.nl