Paul schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:45:
Uit zijn uitspraak in de topicstart maak ik op dat hij (mogelijk) i.v.m. die wet geen server meer wil in NL. Als je zegt "Ik wil verhuizen" dan komt dat niet bij me op, als je zegt "Ik wil i.v.m. die wet verhuizen" dan zou zoiets wel eens bij me op kunnen komen ja

Dan nog is het een aanname, omdat de TS nergens zegt dat het hem te doen is om de meldplicht? Assumption is the mother of all fuckups.

Privacy != meldplicht bij datalekken voor Nederlandse bedrijven.
Nogmaals, ik mag toch hopen dat het niet uitmaakt wáár de servers van die bedrijven staan, zolang het een Nederlands bedrijf betreft.

Ik denk dus niet, dat een verhuizing van een server naar het buitenland ook maar enige invloed is op de meldplicht van datalekken.

Voordat het topic ontspoort: die opmerking was ook enigszins tongue-in-cheek / niet al te serieus bedoeld

Dat is in je eerdere reacties er niet aan te zien in elk geval, waardoor het wat vreemd op over kwam.

Waar haal je 60ms vandaan? 6x0.1 is bij mij nog altijd 0.6 ipv 60

Dat maakt dan het verschil dus alleen maar kleiner zelfs.

Van 0,1ms naar 15ms is nauwelijks verschillend / merkbaar. Het verschil is weliswaar een factor 15, maar in de praktijk is het verschil dusdanig klein, dat ga je echt niet merken. Dus ik zie nog steeds niet hoeveel effect de latency zal hebben op de user experience.

Ja, het wordt íets meer wachten, vraag is of je dat gaat merken danwel ervoor over hebt, aangezien de regels op de privacy in Zwitserland zwaarder zijn dan hier in Nederland.