Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Degelijke futureproof laptop

Pagina: 1
Acties:

• two
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Wat ga je met je laptop doen?
Dit wordt mijn all-round machine, dus zowel school, als thuis de games.
Ik ga gamen, rondsurfen en tekstverwerken erop. Alles gaat hier op worden gedaan. We praten hier niet over die-hard gamen, maar CSGO, GTA V etc vind ik leuke games, dus het gaat niet alleen om (lichtere) games. Waarop ze draaien maakt mij niet uit, als het maar soepel is :P

Wat is je budget?
900 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal (bijna) elke dag meegaan naar school. Als streefgewicht zat ik daarom te denken aan iets van 2.5KG max :P Accu moet wel 3.5 uur mee kunnen als ik een lange schooldag heb. Mag max 15.6" zijn, anders moet ik zo'n mega anker meeslepen...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merkvoorkeuren heb ik niet! Ik sta open voor alles, inclusief tweedehands, zo lang het maar garantie heeft.

Ik zat zelf te denken aan iets met een GTX960M. Hier kon ik deze voor vinden: Clevo N150RD
https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-n150rd-gtx-960m
Goedkoop, Skylake, Sterke videokaart, uitbreidingsmogelijikheden zat.

Nu weet ik dat dat een geode keus is, heeft iemand nog voor mij tips of een betere laptop die ik kan nemen? Bedankt voor het lezen :)

Signature

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Kijk er wel even goed naar, ik zie dat er een aantal dingen zoals geheugen, harde schijf en windows niet standaard worden mee geleverd met die laptop.

En ik zou het merk te onbekend vinden om met die prijs in zee te gaan.
Mischien zit hier iets tussen;

pricewatch: Asus F751LB-T4171T
pricewatch: MSI GP62 2QE-242NL
pricewatch: Acer Aspire V5-591G-547U
pricewatch: Asus N551JB-CN083T

[ Voor 8% gewijzigd door Poedelini op 18-01-2016 20:48 ]

• archi_wouter
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Clevo is best wel bekend hoor, en als je 8GB Ram neemt en een 1TB HDD zit je rond 900 euro, maar heb je wel geen windows... met windows zit je aan 1000

Form follows whatever the f*ck I want

• Poedelini
  • Laatst online: 13-10-2024
archi_wouter schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:48:
Clevo is best wel bekend hoor, en als je 8GB Ram neemt en een 1TB HDD zit je rond 900 euro, maar heb je wel geen windows... met windows zit je aan 1000
Aah keej, wist ik niet. :)

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Clevo is ongeveer hetzelfde als BTO, die gebruiken dezelfde basis, enkel ander logotje, beiden zijn gekend bij de meeste tweakers, reviews zijn ervan te vinden op de site.

De Asus modellen die je geeft hebben een GTX940m, die zou ik al niet nemen, de Acer en MSI zijn al iets beter

Als de TS zijn budget iets omhoog kan (~1000), zit die in de prijsrange van laptops met een GTX960m, dan heb je oa:
Inspiron 7000
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop
Asus Rog
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108T

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Al die barebones zijn van Clevo. BTO, Laptopplus, XNB, enz. gebruiken het chassis van Clevo, voor zover ik weet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Jorgen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:01:
Al die barebones zijn van Clevo. BTO, Laptopplus, XNB, enz. gebruiken het chassis van Clevo, voor zover ik weet.
Jup dat dacht ik ook

• two
  • Nu online
Poedelini schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:43:
Kijk er wel even goed naar, ik zie dat er een aantal dingen zoals geheugen, harde schijf en windows niet standaard worden mee geleverd met die laptop.

En ik zou het merk te onbekend vinden om met die prijs in zee te gaan.
Mischien zit hier iets tussen;

pricewatch: Asus F751LB-T4171T
pricewatch: MSI GP62 2QE-242NL
pricewatch: Acer Aspire V5-591G-547U
pricewatch: Asus N551JB-CN083T
Clevo maakt gewoon degelijke dingen :) bedankt voor het advies maar idd de GPU's zijn daar allemaal iets te zwak.
archi_wouter schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:57:
[...]

Clevo is ongeveer hetzelfde als BTO, die gebruiken dezelfde basis, enkel ander logotje, beiden zijn gekend bij de meeste tweakers, reviews zijn ervan te vinden op de site.

De Asus modellen die je geeft hebben een GTX940m, die zou ik al niet nemen, de Acer en MSI zijn al iets beter

Als de TS zijn budget iets omhoog kan (~1000), zit die in de prijsrange van laptops met een GTX960m, dan heb je oa:
Inspiron 7000
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop
Asus Rog
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108T
Hey! Die Dell is interessant! Met een VIP code kan je die dan voor €900 scoren (toch?)

Signature

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Als je die VIP korting kan bemachtigen (via mail tegenwoordig dacht ik) dan gaat er 10% af, dus idd 900 ongeveer dan :)

• Saphyrion
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-11-2023
Als ik me niet vergis is Dell gestopt met de VIP kortingen na 6 januari. Velen hebben sinds die datum nog geprobeerd maar zonder succes.

• two
  • Nu online
Het zit weer lekker mee :(

Nou in ieder geval bedankt voor alle tips en adviezen. Ik ga m'n best doen. Bedankt!

Signature

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 14:41
Ik lees boven dat er 100 Euro bij komt voor Windows. Nou dan heb ik een tip voor je !
Op rakuten.de kun je voor 7 Euro een Windows 7 Professional COA licentie kopen die je kunt gebruiken om Windows 10 te activeren.

Je kunt met de Windows Media Creation tool een USB stick maken om Windows 10 te installeren (ISO voor een DVDtje maken kan ook). Vervolgens installeer je daarmee Windows 10 (zonder een sleutel in te voeren) op je nieuwe laptop. Als dat eenmaal draait activeer je de Windows 10 met de Windows 7 Pro sleutel die je gekocht hebt.

Dat werk prima, ik spreek uit ervaring. :9
Scheelt je 100 - 7 = 93 Euro :P

[ Voor 6% gewijzigd door peterpv op 18-01-2016 22:05 ]

• two
  • Nu online
peterpv schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:04:
Ik lees boven dat er 100 Euro bij komt voor Windows. Nou dan heb ik een tip voor je !
Op rakuten.de kun je voor 7 Euro een COA licentie kopen.

Je kunt met de Windows Media Creation tool een USB stick maken om Windows 10 te installeren (ISO voor een DVDtje maken kan ook). Vervolgens installeer je daarmee Windows 10 (zonder een sleutel in te voeren) op je nieuwe laptop. Als dat eenmaal draait activeer je de Windows 10 met de Windows 7 Pro sleutel die je gekocht hebt.

Dat werk prima, ik spreek uit ervaring. :9
Hehe ben een student en heb ook mijn andere maniertjes die ik hier niet mag bespreken :P

Bedankt voor de hulp. Ik laat nog foto's zien als ik uiteindelijk mijn laptoppie heb! Welke het wordt weet ik nog niet helemaal. Wss de Inspiron.

Signature

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 19:27
de laptops van Asus en MSI en dergelijke komen ook uit de fabriek van Compal / Quanta / Clevo.

• peterpv
Oh maar als student kun je legaal ook een Windows 10 gebruiken ! Kijk op Surfspot of je opleiding meedoet. Volgens mij kunnen zo'n beetje alle studenten gratis Windows 10 gebruiken. Ik heb 2 dochters op de basisschool: hopla: 2 x gratis licentie :9

MS wil zooooooooooo graag dat we allemaal Windows 10 gaan gebruiken, het wordt je nog net niet door de str#t geduwd :+

[ Voor 17% gewijzigd door peterpv op 18-01-2016 22:11 ]

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Saphyrion schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:44:
Als ik me niet vergis is Dell gestopt met de VIP kortingen na 6 januari. Velen hebben sinds die datum nog geprobeerd maar zonder succes.
Hm dat is zuur :p
Mektheb schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:06:
[...]

de laptops van Asus en MSI en dergelijke komen ook uit de fabriek van Compal / Quanta / Clevo.
Aha wist ik niet, thanks :)

• two
  • Nu online
peterpv schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:09:
Oh maar als student kun je legaal ook een Windows 10 gebruiken ! Kijk op Surfspot of je opleiding meedoet. Volgens mij kunnen zo'n beetje alle studenten gratis Windows 10 gebruiken. Ik heb 2 dochters op de basisschool: hopla: 2 x gratis licentie :9

MS wil zooooooooooo graag dat we allemaal Windows 10 gaan gebruiken, het wordt je nog net niet door de str#t geduwd :+
inderdaad! heb daar ook een 365 licentie vandaan gepikt. leuk leuk.

Signature

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:26
peterpv schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:09:

Dat zijn toch alleen upgrades?

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-11 22:08

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Carnoustie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:34:
[...]

Dat zijn toch alleen upgrades?
Nope, volledige Windows 10 education licenties, erg uitgebreide Windows versie, alle features van de enterprise versie zitten er in.

:)

• Carnoustie
Greveldinges schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Nope, volledige Windows 10 education licenties, erg uitgebreide Windows versie, alle features van de enterprise versie zitten er in.
Education wel ja, maar nu ik zelf even kijk zie ik echt alleen upgrades. Of is "medewerker" anders dan "student"? Zou ook nog kunnen natuurlijk...

• Greveldinges

Greveldinges

Carnoustie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:46:
[...]

Education wel ja, maar nu ik zelf even kijk zie ik echt alleen upgrades. Of is "medewerker" anders dan "student"? Zou ook nog kunnen natuurlijk...
Via surfspot is het voor studenten lig gratis, daar heb ik mijn licentie ook vandaan.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Greveldinges schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:48:
[...]

Via surfspot is het voor studenten lig gratis, daar heb ik mijn licentie ook vandaan.
Krijg je echter wel een watermark met Educational License rechtsonderin.

• Greveldinges

Greveldinges

TVH7 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:53:
[...]

Deze wel te verwijderen. Als deze manier wat te ingewikkeld is is er zelfs nog ergens een tooltje voor :9

• Carnoustie
Greveldinges schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:48:
[...]

En wat staat er nu bovenaan de pagina die je linkt (bij mij tenminste...): Gratis update Windows 10
Ik geloof eigenlijk ook nog best dat je die waarschijnlijk wel "vers" kunt installeren, maar dat zit je licentie technisch wel in een grijs gebied. Nogmaals, ik heb net zelf even gekeken en ik krijg iets van 15 besturings "producten" en daar staat overal "upgrade" in de titel.

• peterpv
TVH7 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:53:
[...]

Maar er is wel een tooltje om daar wat aan te doen: Universal Watermark Disabler. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd dus ik weet niet 100% zeker of het werkt.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

peterpv schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:56:
[...]

Maar er is wel een tooltje om daar wat aan te doen: Universal Watermark Disabler. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd dus ik weet niet 100% zeker of het werkt.
Ik weet wel dat het kan, maar het is wel iets om er bij te zeggen ;)

• Greveldinges

Greveldinges

Carnoustie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:55:
[...]

En wat staat er nu bovenaan de pagina die je linkt (bij mij tenminste...): Gratis update Windows 10
Ik geloof eigenlijk ook nog best dat je die waarschijnlijk wel "vers" kunt installeren, maar dat zit je licentie technisch wel in een grijs gebied. Nogmaals, ik heb net zelf even gekeken en ik krijg iets van 15 besturings "producten" en daar staat overal "upgrade" in de titel.
Bij het 'aanschaffen' van deze licentie krijg je een linkje naar een pagina van microsoft, waar je een tool kan downloaden die de installer van Windows 10 op een USB stickje kan zetten, of je huidige installatie kan upgraden. Kies je voor dat eerste, dan krijg je een clean install :)

• two
  • Nu online
Mensen mensen ik weet niet of we dat hier mogen bespreken! :P

Ik heb een mooie deal gescoord!

Een Acer laptop met GTX860M, 120GB SSD, 1TB HDD en een i7-4720HQ voor 750 euro. Nu hopen dat iemand snel voor de Surface Pro 2 komt. Staat erop voor 445 dacht ik.

Bedankt voor jullie hulp. Ik laat nog foto's zien!

[ Voor 67% gewijzigd door two op 18-01-2016 23:02 ]

Signature

• Carnoustie
Greveldinges schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:58:
[...]

Bij het 'aanschaffen' van deze licentie krijg je een linkje naar een pagina van microsoft, waar je een tool kan downloaden die de installer van Windows 10 op een USB stickje kan zetten, of je huidige installatie kan upgraden. Kies je voor dat eerste, dan krijg je een clean install :)
Ik vermoedde al zoiets ja :) Op zich natuurlijk ook niet echt raar: in de informatie bij de download gaat het ook de hele tijd over "je laptop", en hoeveel mensen zullen nu een laptop (of überhaupt een pc) hebben zonder (een) Windows er al op? Die paar "zelfbouwers" die zo aan hun "eerste" licentie komen zullen ze wel gewoon als collateral damage meenemen...
Pagina: 1