Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Makkelijke SQL server database oplossing voor microbedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor een klein bedrijf je met 3/4 werknemers ben ik op zoek naar een simpele en makkelijke oplossing om de SQL databases die gebruikt worden via externe servers (evt cloud) te benaderen. Tot voor kort had ieder ieder eigenlijk altijd een lokale database (SQL server express 2014 met gewoon localhost) maar het is tijd voor om het wat gestructureerder aan te pakken zodat er geen aparte bronnen meer rondzwerven.

Het hoeft het totaal niet uitgebreid, het gaat alleen om opslag en wegschrijven/opvragen van tabellen. In totaal een stuk of 8 databases met een grootte van 20 a 25 GB per stuk. En het hoeft geen 24/7 uurs dienst te zijn. Sterker nog, een paar keer per dag raadplegen is prima.
Het liefst ben ik dan ook op zoek naar een vrij goedkope oplossing, die ook weinig kennis vergt van SQL (heb ik zelf ook niet)

Ik heb wat rondgezocht en het schijnt dat de Azure Microsoft of de Amazon RDS wel interssant zijn. Volgens mij zouden ze beiden geschikt moeten zijn. En dan heb je uiteraard maandelijke abbo's maar er is ook Pay per Use, oftwel je betaalt alleen de data en alleen als het aanstaan. Ik vraag me af wat geschikter voor onze situatie zou zijn. En je hebt natuurlijk ook nog tig andere (kleinere) aanbieders van serverruimte maar ik vraag me of dat qua prijs voordeliger is. Iemand ervaring met een situatie als deze? Gewoon heel kleinschalig, mag niet te veel kosten, simpel, weinig configuratie.

Alle reacties

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het interessante aan hosted oplossingen in de cloud is dat je beheer uit handen geeft. Gezien je statement van een klein bedrijf, goedkoop, ... vermoed ik niet dat je een goede backup oplossing voor handen hebt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Uhm, ik dacht dat de max database size van SQL express 2014 10 GB was ?

Hier een link met de afwegingen tussen SQL server (VM) vs Azure saas:

https://azure.microsoft.c...base-and-sql-server-iaas/

[ Voor 57% gewijzigd door Breezers op 18-01-2016 19:39 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:18
Wil je nu een SQL Server extern hosten en er vanuit je kantoor bij, of heb je een SQL Server on premise en wil je er remote bij?

Je databases zijn te groot voor SQL Server Express Edition (tot 10 GB) dus of je gebruikt nu geen SQL Express of je "8 databases van 20 a 25 GB" :P Welke van de twee is het?

Hosten kan redelijk goedkoop, maar de meeste hosters koppelen de prijs aan de schijfruimte. Als je kunt onderbouwen dat je wel veel storage maar erg weinig IOPS, CPU en bandbreedte gebruikt is er bij veel bedrijven wel het een en ander mogelijk :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Snake schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:29:
Het interessante aan hosted oplossingen in de cloud is dat je beheer uit handen geeft. Gezien je statement van een klein bedrijf, goedkoop, ... vermoed ik niet dat je een goede backup oplossing voor handen hebt.
Klopt, op dit moment is dat er ook niet.
Paul schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:59:
Wil je nu een SQL Server extern hosten en er vanuit je kantoor bij, of heb je een SQL Server on premise en wil je er remote bij?

Je databases zijn te groot voor SQL Server Express Edition (tot 10 GB) dus of je gebruikt nu geen SQL Express of je "8 databases van 20 a 25 GB" :P Welke van de twee is het?

Hosten kan redelijk goedkoop, maar de meeste hosters koppelen de prijs aan de schijfruimte. Als je kunt onderbouwen dat je wel veel storage maar erg weinig IOPS, CPU en bandbreedte gebruikt is er bij veel bedrijven wel het een en ander mogelijk :)
Extern hosten en vanaf kantoor erbij kunnen.

En klopt. We hebben nu de max van 10 GB, en daar lopen we ook tegenaan. We werken met redelijk grote datasets en sommige hebben we nu moeten splitsen, niet ideaal dus. maar 20 a 25gb per dataset is wel ongeveer de max, erg veel meer gaat dat niet worden.
Breezers schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:29:
Uhm, ik dacht dat de max database size van SQL express 2014 10 GB was ?

Hier een link met de afwegingen tussen SQL server (VM) vs Azure saas:

https://azure.microsoft.c...base-and-sql-server-iaas/
Thanks voor de link :) Wat ik inderdaad dacht is dat een aparte VM nemen meer voor de grotere organisaties met een IT afdeling is en die dat allemaal kan inrichten, dat hebben we gewoon niet.