Toon posts:

Vraag - Moederbord en interne geheugen combinatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Skylake pc (i5 6500/GTX 970) aan te schaffen en ik zit nog te twijfelen tussen de juiste combinate van moederbord en interne geheugen dat bij mij past. Ik zal de pc vooral gebruiken voor games/internet/studie en ik wil dat de pc de komende 4/5 jaar mee kan zonder upgrades aan geheugen/opslagcapaciteit of iets dergelijks. Na deze 4/5 jaar ben ik van plan om een nieuwe pc te kopen. De twee combinaties waar ik nu over zit te twijfelen zijn:

Optie 1:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 119,90

Optie 2:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 73,-€ 73,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 125,95

Met optie 1 heb ik een moederbord met 4 geheugenslots waarvan er 2 zijn gevuld met totaal 8 GB geheugen. Dit is natuurlijk voldoende voor nu, maar ik heb begrepen dat zwaardere games over 3/4 jaar beter draaien met 16 GB aan geheugen. Deze additionele 8 GB kan ik natuurlijk later toevoegen, maar is het niet beter als ik dan meteen ga voor optie 2?

Met optie 2 heb ik een moederbord met 2 geheugenslots waarvan er 2 zijn gevuld met totaal 16 GB geheugen. Deze moederbord mist een aantal hardeschijf interfaces die de moederbord van optie 1 wel heeft zoals de M.2 en Sata Express, maar ik ben niet van plan om in de komende 5 jaar een harde schijf met één van deze interfaces te kopen. Ook bevat de moederbord van optie 1 een link interface voor AMD Crossfire die ik ook niet van plan ben te gebruiken.

Met deze redenering ben ik geneigd om voor optie 2 te kiezen omdat deze dan 16 GB geheugen heeft voor 6 euro meer zonder de additionele features van moederbord 1 die ik niet denk nodig te hebben.

Ik zou dus willen weten of bovenstaande redenering klopt en wil graag weten of ik belangrijke eigenschappen tussen deze twee moederborden gemist heb. Vergelijkingslink moederborden:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/464482;461156/

Ook zou ik het verschil willen weten tussen de netwerkcontrollers Intel I219V (moederbord 1) en Realtek RTL8111H (moederbord 2) omdat ik hier geen verstand van heb.