Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo Cisco EPC3928AD + TP Link TL-WA901ND configueren

Pagina: 1
Acties:

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 16:14
Zoals vele van jullie weten is het wifi bereik van de Cisco EPC3928AD router die Ziggo gebruikt niet echt om over naar huis te schrijven.
Nu heb ik via een mede-Tweaker een TP link TL-WA901ND Access Point op de kop getikt om het bereik te verbeteren.

Huidige situatie:
Ik heb in de huiskamer de Cisco router, naar mijn kantoortje heb ik een 1 Gbps LAN kabel liggen waar ik nu ook de TP Link heb neer gezet. Het Access Point krijgt dus bekabeld Internet.
Heb TP-Link geconfigureerd met AP mode en hetzelfde SSID + Password gegeven als de Cisco router.
Nu heb ik overal goed bereik, maar mijn telefoon blijft op het netwerk zitten waarmee het als eerste connect, wat niet per definitie het beste bereik heeft.

Nu begreep ik van een collega dat ik de functie 'Bridged AP' moet gebruiken op de TP-Link en ook in de Cisco dit moest instellen.
Uit de beschrijving van TP-Link begrijp ik echter dat deze functie er niet voor bedoeld is.
"Bridge with AP - In Bridge with AP mode, this device can be used to combine multiple local networks in distant hard-to-wire distant together to the same one via wireless connections. While bridging with other APs, this device can also act as an access point at the same time to create a local wireless network for all Wi-Fi devices."
Daarnaast kan ik in de Cisco alleen instellen dat het signaal repeated mag worden met WEP als security.

Weet iemand een betere oplossing? Het liefst 1 Netwerk met 1 SSID. Of kent iemand een goede app die automatisch tussen de beste WIFI's switched?

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:39
Er zijn apps voor Android die dit goed kunnen, ik weet niet wat voor telefoon je hebt. Ze zijn hier wel besproken, ik heb geen Android dus kan het je niet zeggen :)

Je kan evt ook het zend-vermogen (tx power) op de wifi band verlagen op de TP-Link, maar hiermee voorkom je niet dat je mobiel niet van de Cisco naar de TP-Link overgaat...

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• ggiinnoo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-11 15:04
Het is mogelijk om 1 netwerk te maken.

De ingebouwde router functie dat in het modem is ingebouwd kan worden uitgezet, wat wil dit zeggen....
Als het router gedeelte uitstaat werkt er nog maar 1 poort op het modem (van de internetpoorten) en dat is poort 1.

Als je dus op poort 1 van het modem je TP-Link op aansluit wordt dat als het ware het "modem".

Om dit werkend te krijgen hoef je maar een paar dingen te doen, je moet ziggo op bellen en vragen of ze modem in bridged mode willen zetten, sluit je nieuwe router aan op poort 1 en je bent klaar.

als je nog een analoge telefoon hebt die blijft gewoon werken, geen zorgen :)

Als het niet wilt lukken stuur maar een DM, dan zal ik je wel helpen :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je hebt ze wel op een ander kanaal staan :?

404 Signature not found

• Redbaard
ggiinnoo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:37:
Het is mogelijk om 1 netwerk te maken.

De ingebouwde router functie dat in het modem is ingebouwd kan worden uitgezet, wat wil dit zeggen....
Als het router gedeelte uitstaat werkt er nog maar 1 poort op het modem (van de internetpoorten) en dat is poort 1.

Als je dus op poort 1 van het modem je TP-Link op aansluit wordt dat als het ware het "modem".

Om dit werkend te krijgen hoef je maar een paar dingen te doen, je moet ziggo op bellen en vragen of ze modem in bridged mode willen zetten, sluit je nieuwe router aan op poort 1 en je bent klaar.

als je nog een analoge telefoon hebt die blijft gewoon werken, geen zorgen :)

Als het niet wilt lukken stuur maar een DM, dan zal ik je wel helpen :)
De TP-Link is een access point zonder router functionaliteit.

• Redbaard
SMSfreakie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:41:
je hebt ze wel op een ander kanaal staan :?
Dit ga ik even nakijken. Het is de bedoeling dat de kanalen verschillend zijn?

• Redbaard
Simontjee schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:06:
[...]

Dit ga ik even nakijken. Het is de bedoeling dat de kanalen verschillend zijn?
Heb ze nu verschillend staan. Even kijken hoe dat gaat. Stonden beide op auto.
Pagina: 1