Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies Vectorworks,Indesign en Photoshop Laptop

Pagina: 1
Acties:

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Hallo mede Tweakers,

5 jaar geleden heeft me vriendin een laptop gekocht, die is nu wel op, accu is rot, start traag op etc.

Ons budget is 1000,- voor een nette snelle laptop en zoals de titel al doet vermoeden hebben we wel een goeie GPU en CPU nodig.

Onze eisen zijn simpel maar dat maakt het gelijk moeilijk.
- Scherm: voorkeur 13/14'' maar ik denk dat je al snel een 15,6 nodig hebt om aan alle eisen te voldoen.
- CPU i7/i5
- GPU (denk zelf een geforce 950m nodig te hebben, maar dat maakt het direct moeilijk)
- SSD 256GB is denk ik wel nodig
- Geheugen: Minimaal 8GB ddr3 geheugen
- Full HD scherm, voorkeur IPS maar wegens budget is een TN paneeltje niet uitgesloten

Ze neemt de laptop bijna dagelijks mee, vandaar de voorkeur naar een kleinere variant zodat ie lichter kan zijn, misschien is goeie CPU i7 skylake met een Intel HD 520 wel genoeg als we gaan voor 8GB DDR3/ hoger, hoewel ik dat betwijfel.

Zelf ook gezocht en kom dan al snel uit op de ASUS K501, deze heeft een i7,256GB,950m,8GB,15'',2kg. Nadeel is dat hij erg onregelmatig luid kan zijn en je vaker een poets doekje te voorschijn moet halen.

Het liefst heeft ze een 14'' Lenovo yoga 700, dit door het voormaat en het gewicht, ook qua uiterlijk is het natuurlijk een mooie laptop.
Nadeel van deze is dat hij beschikt over een Intel HD 520 wat wel sneller is dan haar oude Radeon HD 5650, die overigens ook nog steeds werkt maar renderen duurt lang, wat over het algemeen sowieso toch vaak lang duurt, als ze kijkt naar haar collega's.
Met haar huidige laptop kan ze 4 programma's tegelijk draaien, een stap terug doen is dus geen optie.

Kortom, snel, niet zwaar, 13/14'' (15'') onder de 1000,- Hoewel ik denk dat 1200,- geen veranderingen gaat brengen, maar mssn weten jullie iets wat ik niet kan vinden.

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Aanvulling, Natuurlijk zijn er ook mac pro users die de Intel iris 6100 hebben, als ik deze tegen de intel HD 520 zet lijken ze gelijkwaardig.

Hoe ervaren jullie dit soort programma's op jullie 13'' Mac pro?

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 09:45
Voor Vectorworks alleen al zou ik kiezen voor een 'losse' GPU (systeemvereisten), zeker als je enkele jaren wil doen met de notebook.
Pricewatch:

Asus N551
nog een Asus N551
HP Envy 15

wat betreft een MacBook zonder GPU zou ik eens rondstruinen op het forum van Vectorworks.