Game PC voor ARK: survival evolved

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cocacolafles
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
Ik wil graag een game PC kopen, met als doel om ARK: survival evolved te runnen. In de toekomst wil ik graag ook anders spellen spelen die redelijke graphics hebben, al speel ik over het algemeen niet vaak spellen die veel van een pc vragen (league of legends, hearthstone) dus het hoeft geen top game PC te zijn.

Hier staan de specs die nodig zijn:

http://www.game-debate.co...ARK:%20Survival%20Evolved

Het liefst zou ik voor de recommended requirements gaan, maar ik zou geen idee hebben hoe duur dit zou zijn. Misschien kunnen jullie een indicatie geven van hoe duur de minimum/recommended requirements zouden zijn?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ARK: survival evolved spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nope..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor alle merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maakt verder niks uit.

Ga je overklokken?
Heb hier geen ervaring mee.

Wat verwacht je van ons?

Het belangrijkste voor mij is het geld. Ik heb geen specifiek budget, maar zou graag voor zo min mogelijk geld iets willen kopen. Mijn doel is om ARK: survival evolved te kunnen runnen.

Alle reacties

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
Het is de bedoeling dat je zelf eerst met een voorstel komt.

Zie; Handleiding Pricewatch

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
En ongeveer je budget. Zo min mogelijk kunnen wij niks mee.

PSN: Wahyu2304_

• cocacolafles
NitroX infinity schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:11:
Het is de bedoeling dat je zelf eerst met een voorstel komt.

Zie; Handleiding Pricewatch
Hmm ja heb er zelf de ballen verstand van..
WahyuSchmidt schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:14:
En ongeveer je budget. Zo min mogelijk kunnen wij niks mee.
Ik wil eigenlijk gewoon ARK op recommended kunnen runnen, en meer hoeft verder niet. Dus mijn budget hangt af van hoe duur het zou zijn om zo'n pc te maken.

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-12 07:30
cocacolafles schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:17:
[...]

Hmm ja heb er zelf de ballen verstand van..

[...]

Ik wil eigenlijk gewoon ARK op recommended kunnen runnen, en meer hoeft verder niet. Dus mijn budget hangt af van hoe duur het zou zijn om zo'n pc te maken.
Okay dus als wij uitgaan van een budget van 1000 euro? Is dit oké? Hoeveel wil je besteden!?

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Persoonlijk denk ik aan zo'n € 1.200,- als je ook nog een monitor nodig hebt.

...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
Als je geen flauw idee hebt wat er in een systeem hoort, dan kijk je in de Best Buy Guides en andere topics in dit subforum.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• cocacolafles
Luxicon schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:19:
Persoonlijk denk ik aan zo'n € 1.200,- als je ook nog een monitor nodig hebt.
Ja echt zo veel? Een maat van mij kon ARK runnen met een laptop die maar 1000 euro was
rwbk schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Okay dus als wij uitgaan van een budget van 1000 euro? Is dit oké? Hoeveel wil je besteden!?
Ik zou het fijn vinden om rond de 900 uit te komen als dat mogelijk zou zijn

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 23:48
Is ARK überhaupt al te draaien op welke PC dan ook? Paar maanden geleden was het nog een rotzooi qua coding en draaide het nog voor geen meter op de meest high-end PCs.

• rwbk
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1MSI B150 PC MATE€ 89,95€ 89,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,95€ 229,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 36,95€ 36,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,65

Zoiets?

Met deze monitor erbij:

pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart

• dipje2
En als je trouwens begint met 'heb er de ballen verstand van' en je doet geen poging, kan je het wel zelf in elkaar zetten denk je?

• cocacolafles
rwbk schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:25:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1MSI B150 PC MATE€ 89,95€ 89,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,95€ 229,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 36,95€ 36,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,65

Zoiets?

Met deze monitor erbij:

pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart
Super bedankt voor de build!

zou deze monitor ook goed zijn (deze heb ik thuis)

http://www.cnet.com/products/samsung-syncmaster-223bw/specs/

• cocacolafles
dipje2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:29:
En als je trouwens begint met 'heb er de ballen verstand van' en je doet geen poging, kan je het wel zelf in elkaar zetten denk je?
Mijn broer heeft laatst ook een game PC in elkaar gezet, dat moet wel lukken.

• rwbk
YouTube: ARK Survival Evolved - GTX 960 4GB

Misschien een wat duurdere videokaart. Game is behoorlijke heavy heb ik begrepen.

• dipje2
Als hij gaat spelen in 1680x1050 valt het wel mee gok ik :).
Je had toch ook een gtx960 in je lijstje zitten rwbk, net zoals in dat youtube filmpje? Draait lekker genoeg lijkt me. ARK op 'high' trekt een TitanX nog niet zoals dat spel in elkaar zit dus daar moet je niks voor gaan kopen :).

Geloof wel dat het zo'n spel is waar extra videoram daadwerkelijk welkom is (en ik blijf erbij, als je nu rond de 200,- of meer aan een videokaart uitgeeft, zorg dat er meer dan 2gb aan ram op zit voor de berg met shitty-console ports die dat gewoon verwachten).

Lijkt me niet zoveel mis met de config. Misschien kan je beetje besparen hier en daar door nog voor een Haswell-R Core i5 rond de 3.0ghz te gaan maar ik denk dat je over hooguit een paar tientjes praat in the end.

Is de Gigabyte Windforce gtx960 4gb niet net een stukje goedkoper? Ook een aftermarket gtx960 met goede resultaten. Ik kies zelf ook altijd voor de MSI Gaming kaarten gewoon door goede ervaring en gewoonte, maar geloof dat die Windforce kaarten ook altijd netjes meedoen in de testen. Nogmaals, je praat over hooguit tientjes dus niet te moeilijk over doen in the end :P

Je hebt gelijk een mooie game bak waar de komende jaren de meeste spellen nog wel netjes op zullen draaien, misschien beetje tweaken met de settings maar draaien zal het nog goed en leuk de komende tijd. Misschien iets van een SSD erbij? Die nieuwe 'OEM only' Samsung 650 drives zijn best goedkoop voor +/- 120gb. Hoeft geen hoogvlieger te zijn, zolang je systeem maar lekker snel voelt.

• cocacolafles
dipje2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:46:
Als hij gaat spelen in 1680x1050 valt het wel mee gok ik :).
Je had toch ook een gtx960 in je lijstje zitten rwbk, net zoals in dat youtube filmpje? Draait lekker genoeg lijkt me. ARK op 'high' trekt een TitanX nog niet zoals dat spel in elkaar zit dus daar moet je niks voor gaan kopen :).

Geloof wel dat het zo'n spel is waar extra videoram daadwerkelijk welkom is (en ik blijf erbij, als je nu rond de 200,- of meer aan een videokaart uitgeeft, zorg dat er meer dan 2gb aan ram op zit voor de berg met shitty-console ports die dat gewoon verwachten).

Lijkt me niet zoveel mis met de config. Misschien kan je beetje besparen hier en daar door nog voor een Haswell-R Core i5 rond de 3.0ghz te gaan maar ik denk dat je over hooguit een paar tientjes praat in the end.

Is de Gigabyte Windforce gtx960 4gb niet net een stukje goedkoper? Ook een aftermarket gtx960 met goede resultaten. Ik kies zelf ook altijd voor de MSI Gaming kaarten gewoon door goede ervaring en gewoonte, maar geloof dat die Windforce kaarten ook altijd netjes meedoen in de testen. Nogmaals, je praat over hooguit tientjes dus niet te moeilijk over doen in the end :P

Je hebt gelijk een mooie game bak waar de komende jaren de meeste spellen nog wel netjes op zullen draaien, misschien beetje tweaken met de settings maar draaien zal het nog goed en leuk de komende tijd. Misschien iets van een SSD erbij? Die nieuwe 'OEM only' Samsung 650 drives zijn best goedkoop voor +/- 120gb. Hoeft geen hoogvlieger te zijn, zolang je systeem maar lekker snel voelt.
Dus met deze PC zou ik ARK gewoon clean kunnen runnen en de komende jaren ook nog nieuwe spellen vergelijkbaar met ARK die uitkomen runnen?

• rwbk
cocacolafles schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:48:
[...]

Dus met deze PC zou ik ARK gewoon clean kunnen runnen en de komende jaren ook nog nieuwe spellen vergelijkbaar met ARK die uitkomen runnen?
ARK is op het moment niet echt te vergelijken. Aangezien de optimalisatie van het spel niet echt goed is op het moment.

• dipje2
ARK als bagger spel draait er OK op, misschien de instellingen aanpassen zoals in het Youtube filmpje wat hier gelinkt is.

Voor de rest zal het alle (huidige) moderne games uitstekend draaien op best hoge settings (en al helemaal op de 1680x1050 resolutie van jouw monitor) en ik denk dat de games van de komende tijd niet heel veel anders zullen gaan zijn.

Zolang je er OK mee bent om niet perse op het hoogste-van-het-hoogste te willen spelen ('ultra settings') maar het goed vind om hier en daar 1 stapje terug te doen ('high settings') is het een top systeem.

De eerstvolgende stap omhoog betekent 'een duurdere videokaart' en dan komt er snel ongeveer 100,- bij. En to be honest, ik denk niet dat je daar veel van gaat zien in ARK (en door je resolutie in andere spellen ook niet).

• rwbk
Als je budget het toelaat zou ik opzoek gaan naar een Full HD monitor. Puur voor het oog.
Pagina: 1