Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig met wifi sharing

Pagina: 1
Acties:

• MartiiJn
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09-2022
We gaan binnenkort met 15 personen op vakantie naar een appartement waar we al eens eerder zijn verbleven. Hier kunnen we echter, slechts met 5 personen op het wifi netwerk.
8)7 Daarnaast vereist deze verbinding dat je na zoveel uur opnieuw inlogt via de inlogpagina. 8)7

Nu zoek ik een, het liefst eenvoudige, manier om daar zelf een hotspotje op te zetten.
Ik heb alleen toegang tot wifi, geen LAN kabel aanwezig. Ik heb de volgende apparaten tot mijn beschikking:
Ipad air 2 (jailbroken) en een Laptop met windows 10 en ik zou eventueel een simpele router (sitecom) mee kunnen nemen.

Heeft iemand een idee hoe ik een wifi sharing hotspot op kan zetten? Deze hoeft niet perse heel de dag actief te zijn, het is alleen zodat er 's avonds meerdere mensen tegelijkertijd op internet kunnen werken.

Groetjes en ik hoor het graag

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Met de laptop kun je de wifi delen met de ethernetpoort van de laptop. hier sluit je de router weer op aan via de WAN poort van de router. Als het goed is verbind hij dit nu door en heb je wifi verbinding via de zelf meegebrachte router. wel is waarschijnlijk het probleem dat je telkens opnieuw moet inloggen op de laptop.

• MartiiJn
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09-2022
Dit zou dan in principe vanzelf moeten gaan, rilo98?

Volgens de instructie in de link zou ik een optie delen moeten zien in de eigenschappen van de netwerkadapter. Deze staat er echter niet en daarover vond ik het volgende:

Opmerkingen

Het tabblad Delen is niet beschikbaar als u slechts één netwerkverbinding hebt.

Wat wordt hiermee bedoeld?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Houd er wel rekening mee dat de ADHOC functie in Windows niet compatible is met Apple apparatuur.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

D4NG3R schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:51:
Houd er wel rekening mee dat de ADHOC functie in Windows niet compatible is met Apple apparatuur.
Dit is toch geen ADHOC? De oplossing van rilo maakt gewoon een AP via de router.
MartiiJn schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:49:
Dit zou dan in principe vanzelf moeten gaan, rilo98?

Volgens de instructie in de link zou ik een optie delen moeten zien in de eigenschappen van de netwerkadapter. Deze staat er echter niet en daarover vond ik het volgende:

Opmerkingen

Het tabblad Delen is niet beschikbaar als u slechts één netwerkverbinding hebt.

Wat wordt hiermee bedoeld?
Heeft de laptop een werkende wireless- en een werkende wired-adapter? Wat zie je in het network center van Windows bij de adapters?

☻/
/▌
/ \

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Kixtart schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:16:
[...]

Dit is toch geen ADHOC? De oplossing van rilo maakt gewoon een AP via de router.
Ik ging even uit van een relatief simpele oplossing waarbij geen nieuwe hardware hoeft te worden gekocht, ofwel via een van de laptops (Waar het aannemelijk is dat Windows draait als OS) een ADHOC WiFi netwerk opzetten zodat de rest via dit netwerk kan verbinden. Echter gebruikt Microsoft hiervoor een eigen protocol waar Apple niet aan doet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1