Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extra (Ziggo) Horizon Mediabox aansluiten via UTP switch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JanJaapK
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik heb een extra mediabox in de slaapkamer staan dat verbonden is met de horizon mediabox in de woonkamer via een coax kabel. Nu moet ik die box elke avond weer opnieuw linken met de mediabox in de woonkamer en ik word daar een beetje moe van. De helpdesk van Ziggo kon mij hier niet mee helpen.

Nu wil ik dus de kabel vervangen met een UTP kabel. Dit zou moeten kunnen. Ik vraag mij alleen af of dit rechtstreeks moet, of dat er ook een switch tussen mag zitten? Dat zou namelijk een extra keer boren schelen in de muur tussen mijn woonkamer en kantoor.

Ik heb een plaatje gemaakt:

http://i.imgur.com/G9TiAm5.png

Zou optie 1 kunnen? Of werkt alleen optie 2?

(De coax aansluiting in de muur is de enige in het hele appartement.

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt af van de switch. Die extra mediaboxen werken met aardig wat L2- en broadcastverkeer. Als je een volledig 'domme' switch hebt gaat dat goed, maar een intelligentere switch zal doorgaans problemen geven.

Overigens, je bent zeker niet enige die problemen heeft met verbinding via coax, dat is een storing dat op gegeven moment met firmware erin geslopen is en even goed met een andere firmware weer zou kunnen verdwijnen. Allicht handig om iig volgende firmware update van de Horizon-box af te wachten voor je zelf gaat investeren in alternatieven.

Oslik blyat! Oslik!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Ik heb het hier geprobeerd met een switch ertussen (simpel 8-poorts gigabitswitch) en dat werkte dus totaal niet. Ze konden elkaar totaal niet vinden.

Het schijnt ook iets te maken te hebben met of je in het oude Ziggo- of UPC-gebied zit: als de Horizon ook je modem/router is, schijnen er minder problemen te zijn.

• JanJaapK
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2022
Het is een oud UPC gebied. De Horizon is idd ook mijn modem/router.

Ik was sowieso van plan om een UTP kabel naar het kantoor te trekken. Ik gebruik nu die Homeplug dingen en de snelheid daarvan is belachelijk laag. Maar het zou fijn zijn als ik het bestaande gat kon gebruiken ipv een extra gat te moeten boren.

[ Voor 64% gewijzigd door JanJaapK op 18-01-2016 15:13 ]

Palthe

don_jorg schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:49:
Ik heb het hier geprobeerd met een switch ertussen (simpel 8-poorts gigabitswitch) en dat werkte dus totaal niet. Ze konden elkaar totaal niet vinden.

Het schijnt ook iets te maken te hebben met of je in het oude Ziggo- of UPC-gebied zit: als de Horizon ook je modem/router is, schijnen er minder problemen te zijn.
En dat is op een omgeving waar ze elkaar daarvoor wel via utp konden vinden? Ik had dat eerst ook bij installatie (mediabox -> utp naar muur -> utp naar boven -> utp uit muur -> extra mediabox) en toen hebben ze de boxen rechtstreeks aan elkaar gekoppeld beneden en daarna ging de "langere" verbinding wel goed. Zit dus bij mij geen switch tussen, maar kan me voorstellen dat bij een domme switch dit niet anders is. Dus dat ze even gekoppeld moeten worden en daarna een switch wel mag?

Werkt overigens op utp bij mij super, hoewel Ziggo coax aanraadde. Nooit een hickup eigenlijk.

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Nee, daarvoor konden ze elkaar ook niet op UTP vinden. Dat hebben ze nooit gekund. Ik bedenk me nu trouwens dat er twee switches tussen zitten, niet één.

Het is wel heel slecht geprogrammeerd/uitgevoerd als een (of twee ;) ) switch dit hele systeem plat kan krijgen. Ik kan met 950Mbit bestanden kopiëren, maar een stream van maximaal 15Mbit is een probleem... Ik heb het nu opgelost door een extra coaxkabel vanaf de hoofdbox naar de kleine te leggen, maar zelfs dat stoort nog wel eens. Opvallend: het stoort meestal tijdens de reclames, tijdens de programma's zelf amper.
Pagina: 1