Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Simpele snelle LAN opzetten met 1 server/database advies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Dit is de situatie, ik heb een simpel formulier die obv een gescande code gebruikersdata ophaalt uit een database tabel. In dit geval is er geen internetaansluiting en daarom ben ik op zoek naar een offline setup.

Op dit moment heb ik op 2 computers afzonderlijk een versie van XAMPP draaien en importeer ik per computer mysql data (een dump van mijn live versie) in elke database. Dit is verrre van ideaal. Daarom ben ik op zoek naar een (stabiel) snelle lokale netwerk setup voor 2/3 computers of input devices, die beschikt over apache/mysql/php. Daarbij zit ik te denken om 1 pc als server/centrale database te gebruiken.

Overige vragen waar ik mee zit:
- kan een handscanner ook op een tablet worden aangesloten?
- wat is het algemeen de zwakste schakel in een lokaal netwerk als het gaat om snelheid
- kan ik een oude router gebruiken en mbv kabels de computers aansluiten.
- of wat makkelijker is qua verplaatsen ween wireless netwerk
- kan ik een oude fritz.box 7340 gebruiken om een netwerk op te zetten
- beveiliging is in deze opstelling niet echt van belang (niet connected en vertrouwen in de bezoekers ;) )
- is XAMPP een goede keuze voor windows

Iemand ervaring of suggesties

Alvast bedankt

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2016 13:50 ]

Alle reacties

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

- Bij een windows tablet zou een handscanner op moeten kunnen worden aangesloten, mits deze usb
poorten heeft of een omvormer daarvoor.
- De zwakste schakel in het netwerk is meestal wifi als deze word verstoord, zorg dus voor weinig verstoringen als je op 2,4ghz netwerk zit (bijv. een magnetron.)
- in dit geval zou de oude router waarschijnlijk een bottleneck zijn. omdat deze waarschijnlijk geen gigabit poorten heeft maar 100 mbit. Ik zou dus een nieuwe router aanschaffen.
- XAMPP is een goed programma en als je weet hoe je deze moet instellen en configureren zou ik hier mooi bij blijven.

Hopende je een beetje te hebben geholpen. :)

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik denk dat php/mysql/apache beter zal draaien op een linux server.
Een bron heb ik er echter niet voor.

Ik verwacht dat een 100Mbps netwerk ruim voldoende zal zijn. De data die over de lijn gaat is toch erg klein als ik het zo lees.

Moeilijk om op basis van deze info in te schatten wat bottlenecks kunnen zijn. De grootste bottleneck is niet-efficiente queries en/of php code verwacht ik. Daarna wellicht een te trage client, te trage disken of onvoldoende geheugen in de server.

Omdat je vraagt "kan ik een oude router gebruiken en mbv kabels de computers aansluiten." lijkt het mij verder zeer verstandig de server en het netwerk door een professionele partij te laten installeren, onderhouden en monitoren. Jij kunt je dan richten op het programmeren.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
jimbo123 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:53:
Ik denk dat php/mysql/apache beter zal draaien op een linux server.
Een bron heb ik er echter niet voor.
Ervaring is genoeg :)
Hier een backend voor een mobiele app op XAMPP draaien opgezet door de DEV van de app. Kansloze performance.

Je kan eventueel performance er uit persen maar dan moet je echt weten wat je doet met tuning en dan nog kan je nooit betere performance persen dan linux.

XAMPP is leuk voor thuis projecten en DEV zaken. Bedrijfsmatig moet je dat niet willen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Jeren, bedankt voor het meedenken/tips

@Razwer, jij raad aan apache, php en mysql gewoon te installeren?

Normaal gesproken ontwikkel ik lokaal(vandaar XAMPP) en gooi ik het op mijn server (draaiend bij een hosting company en zo nu en dan bekijk ik wat met Plesk en Putty). Maar voor dit project is er geen toegang tot internet. Eigenlijk ben ik op zoek naar een simple "box" die dient als server (apache/php/mysql erop heel simpel) en dan bedraad of wireless twee laptops/monitoren met scanners.

Heb jij misschien een idee (links naar producten) voor een betaalbare met-een-al-reeds-server-geinstalleerd plug-n-play "box/pc/server"??