Vraag - Wireless Audio Out van TV

Pagina: 1
Acties:

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Mede-tweakers. :)

Even een situatie schets, om de vraag wat duidelijker te maken:

We hebben een tijd geleden een compleet nieuwe keuken gebouwd, daarin hebben een in een muur een uitsparing gemaakt voor een 32" TV, tijdens de bouw is daar ook een coax naartoe gelegd.
Het idee is om een CAM Module in de (SMART)-TV te plaatsen.

Helaas komen we nu tot de conclusie dat er geen rekening is gehouden met de audio. dit willen we graag over de surround set laten horen. Zoals je waarschijnlijk begrijpt staat de surround set niet in de buurt.

Ik ben dus op zoek naar een wireless optie van de TV naar de surround set, met als remark dat de we de TV nog moeten kopen. Misschien dat er bepaalde SMART TVs zijn die aan onze eisen kunnen voldoen?

Hebben jullie hier ervaring mee, en weten jullie toevallig een oplossing die deze setup kan ondersteunen?

"Secrets are only secrets if they are secret."

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Gaat niet. Tenminste, de audio/video sync klopt dan niet meer. De audio zal altijd te laat aankomen.
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:16:
Is er iemand die antwoord op de vraag heeft hoe je de vertraging tussen tv/home cinema en een Harman Kardon omni 20 + adapter oplost? Ik heb een 3.5mm jack kabel en een 3.5 jack kabel met tulp tussen adapter en tv/home cinema al geprobeerd maar zonder resultaat.. ik heb een Harman Kardon bds home cinema en Samsung (smart)tv. Ook heb ik de vertraging via tv geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. iemand antwoord op mijn vraag!?
Lip schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:57:
[...]

Harman Kardon omni 20 + adapter oplost...

Wat wil je met de Omni 20 doen? Dat is mij niet helemaal duidelijk, wil je die als surround luidsprekers gebruiken of als de dubbele set hoofdluidsprekers?

Edit : Draadloos en in sync kan je vergeten volgens mijl, dit is namelijk inherent aan de draadloos techniek (lees: hier mee zul je hoe dan ook altijd lag hebben, tenzij de draadloze luidsprekers als set bij een receiver geleverd zijn,)
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:25:
[...]

Ik heb de Omni 20 met adapter gekocht omdat ik in mijn keuken ook graag muziek wil afspelen. Er is mij verteld dat een Omni 20 met adapter de oplossing is om deze aan te sluiten op mijn huidige home cinema set. Het probleem is nu dus dat het niet synchroon loopt als ik bijv. in de kamer muziek afspeel op mijn tv + home cinema.
Lip schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:39:
Lijkt mij onmogelijk omdat in sync te krijgen om de eerder genoemde redenen. Hoe is de omni20 op de hk aangesloten? Met tulp, achter luidspreker uitgang met behulp van een extra accessoire, of direct draadloos?
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:24:
[...]

Ik heb de HK adapter op de TV aangesloten met een 3,5mm jack. De omni 20 heeft draadloos verbinding met de adapter. Als ik de adapter aansluit op mijn HK bds reageren de adapter en de omni 20 helemaal niet. Volgens de verkoper van de Mediamarkt zou het allemaal geen probleem moeten zijn.
Lip schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:31:
De "ik ben toch niet gek clown" heeft je 110% verkeerd voorgelicht. Op de omni20 zal het geluid ten alle tijde 20-50ms te laat aankomen, en heeft waarschijnlijk een soort van echo effect.
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:37:
[...]

Waarschijnlijk wel. Helaas. Ik breng het maar weer terug denk ik. ;w Bedankt voor de reacties!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity