Audio streamen naar wifi speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685426

Topicstarter
Ik heb een speaker die Wifi ontvangt en ik ben aan tijd aan het worstelen hoe ik het geluid van mijn laptop over deze speaker kan afspelen. Het lukt me om audio bestanden met Windows Media Player met de optie 'Afspelen met...' over deze speaker te draaien. En het lukt ook om op de display van de speaker te zoeken naar mijn muziek bestanden op mijn laptop (via UPnP server al weet ik niet wat dit precies is).

Echter wat ik zoek is dat ik gewoon alle geluid van mijn laptop naar deze speaker stuur. Niet alleen van Media Player, maar ook van youtube, soundcloud, iTunes, VLC player en games. Hoe kan ik dit doen?

Beste antwoord (via Anoniem: 685426 op 19-01-2016 10:56)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zich kan dat. Er is software die zich als virtuele geluidskaart registreert en vervolgens het geluid naar een dlna speler stuurt (jamcast bv), maar films kijken en al helemaal games spelen is neit te doen vanwege de vertraging in het geluid.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:57
Wellicht de uitvoer van je PC wijzigen van luidsprekers naar de Wi-Fi luidspreker, mits deze tussen je audio apparaten staat.

Misschien ook handig om te vermelden om wat voor apparaten het gaat..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zich kan dat. Er is software die zich als virtuele geluidskaart registreert en vervolgens het geluid naar een dlna speler stuurt (jamcast bv), maar films kijken en al helemaal games spelen is neit te doen vanwege de vertraging in het geluid.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Loei123 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:08:
Wellicht de uitvoer van je PC wijzigen van luidsprekers naar de Wi-Fi luidspreker, mits deze tussen je audio apparaten staat.

Misschien ook handig om te vermelden om wat voor apparaten het gaat..
De speaker staat niet tussen mijn audio apparaten. (De lijst heb ik gevonden met rechtermuisklik op geluid icoon in de startbalk en dan naar 'Afspeelapparaten'.)
Mijn apparaten zijn: HP Elitebook met Windows 7 64 bit en de speaker een Sangean WFR-28 met WiFi ontvangst.
Janoz schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:17:
Jamcast werkt perfect. _/-\o_ In ieder geval voor muziek. Met films en games heb ik het nog niet getest. Ze hebben ook een Android app voor mobiele telefoons. Die werkt ook goed. Stom dat Windows dit niet zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

In bijna elke media player kan je de AV sync aanpassen. Dan zet je het beeld enkele milliseconden later totdat het overeen komt met het geluid.

Bij games gaat dit uiteraard niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zit inderdaad een vertraging op van ongeveer een halve seconde.
Mikayu schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:04:
In bijna elke media player kan je de AV sync aanpassen. Dan zet je het beeld enkele milliseconden later totdat het overeen komt met het geluid.
Dit wist ik niet. Werkt inderdaad erg goed met VLC player!

+UPDATE:
Ai Jamcast is gestopt na 30 minuten afspelen. Nu moet ik Premium kopen voor 30 euro 8)7
Ik heb een andere virtual soundcard gevonden: Stream What You Hear (http://www.streamwhatyouhear.com/). Die heeft alleen de 'Virtual Soundcard' optie van Jamcast maar dat was ook precies wat ik nodig had.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 685426 op 21-01-2016 11:35 ]

Pagina: 1