TS heeft gelijk als hij besluit eerst verder te sparen. Gezien de situatie lijkt mij dat de beste optie.
Overigens zag ik TS ook nog wat roepen over extra aflossen: niet doen! Sparen levert misschien niet veel op, maar in een aantal gevallen kan het zijn dat wat er afgelost is op de hypotheek niet meer in een volgende hypotheek mee gefinancierd kan worden.
Maar een financieel adviseur kan je daar meer over vertellen.
En net als met de taxatie van je huis geldt ook voor hypotheken: 1 hypotheek-advies is geen hypotheekadvies.
Ik ben daar met suiker en boter ingegaan bij mijn eerste hypotheek: toen ik voor een tweede keer ging "hypotheekshoppen" kwam ik er achter dat mijn eerste adviseur op mijn kosten zijn kinderen een universitaire opleiding kon laten volgen. En al de kinderen van zijn collega's ook!

Zoals iemand al terecht zei: een eerste gesprek is meestal gratis. Ga dus bij verschillende adviseurs langs.
Overigens, ander ideetje nog:
toen mijn vriendin en ik aan het praten waren over samenwonen en financiën en dergelijke, hebben we een onafhankelijk financieel adviseur in de arm genomen die onze financiële situatie helemaal doorgelicht heeft. Hij verkocht niks, was niet verbonden aan bedrijf X of maatschappij Y.
Na afloop kwam hij met een paar sterke adviezen (mijn lijfrente bleek bijvoorbeeld een enorme woekerpolis te zijn waar ik jaarlijks 1% op inleverde in plaats van jaarlijks X % op verdiende), en gaf ons de rust en zekerheid over hoe we er nu voor staan, wat we over 10 jaar kunnen verwachten en ons pensioen er uit zal zien (ziekte en gekke dingen uitgesloten natuurlijk).
(zoek eens op FFP).
Enige waar we hem niet in volgen: ik wil met m'n 62e met pensioen. Hij vond dat niet verstandig, want dan zou ik op mijn 90e verjaardag zo'n beetje zonder geld zitten. Als ik tot mijn 67e door werk zal ik op mijn 90e 300.000 euro op de bank hebben. Ik verwacht niet dat ik 90 word, en mocht ik dat per ongeluk wel halen zal het me werkelijk jeuken hoeveel geld ik dan op de bank heb
[
Voor 0% gewijzigd door
Pietervs op 25-01-2016 15:50
. Reden: aanvullinkje ]