Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402258

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb laatst de computer eens een grote beurt gegeven wat betreft de hardware. Een upgrade was wel op zijn plaats met de games die er in de toekomst worden uitgebracht.

De setting is als volgt:
- mobo Asus Z170-K
- CPU i5 6600K
- PSU Corsair 650W
- Corsair DDR 4 RAM(16 GB)
- Videokaart R9 380 4G Gaming
- Monitor Samsung Syncmaster 2333HD

Nu is het zo dat bij bepaalde videogames, de videokaart geen signaal meer geeft aan mijn beeldscherm. Kortom: een zwart scherm, terwijl de pc zelf blijft draaien evenals het geluid. Alleen het beeld ontbreekt. Dit gebeurt mij bij de videogame GTA 5. Bij andere spellen als Cities Skylines, Fallout 4 en Battlefield is er geen enkel probleem. Ik vraag mij nu wel af of dat anderen hier ook ervaringen mee hebben of dat ik de enige ben die dit probleem met GTA ondervindt?

Heeft iemand hier wellicht ook een verklaring voor? Zouden de drivers niet goed zijn? Kan het zijn dat deze kaart nog iets teveel in zijn kinderschoenen staat en de drivers door AMD nog opnieuw moeten worden geprogrammeerd? Het is in ieder geval een doodzonde om met zo een kaart een videogame als GTA niet te kunnen spelen.

Daan

Beste antwoord (via Anoniem: 402258 op 07-03-2016 18:28)

Anoniem: 536227

Hallo,

Ik heb om en nabij dezelfde setup (i7 6700 en andere h series moederbord) maar ik ondevind geen problemen. Ik heb alles zelf in elkaar gezet.
Weet je zeker dat alle componenten goed aangesloten zitten in het moederbord? Weet je ook zeker dat je power supply deze setup aankan? Als tip zal ik je meegeven vaak te kijken naar updates voor je grafische kaart (apparaatbeheer-> beeldschermadapters->rechtermuisklik op je gpu->zoeken naar updates->automatisch updates zoeken)

Ik hoop dat dit je verder helpt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536227

Hallo,

Ik heb om en nabij dezelfde setup (i7 6700 en andere h series moederbord) maar ik ondevind geen problemen. Ik heb alles zelf in elkaar gezet.
Weet je zeker dat alle componenten goed aangesloten zitten in het moederbord? Weet je ook zeker dat je power supply deze setup aankan? Als tip zal ik je meegeven vaak te kijken naar updates voor je grafische kaart (apparaatbeheer-> beeldschermadapters->rechtermuisklik op je gpu->zoeken naar updates->automatisch updates zoeken)

Ik hoop dat dit je verder helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 11:38
Bepaalde videogames?
Of alleen gta?

En eerste vraag : heb je het spel legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402258

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb het probleem gevonden, thanks rednas174!! Het was het spel zelf. @ Sonyericsson ja ik heb alle spellen legaal. Ik zal toegeven dat ik ze altijd eerst pirate, maar als ze het geld waard zijn stort ik netjes mijn centen naar ze.