DT770 modden

Pagina: 1
Acties:

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 18:51

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Ik heb een pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart) en zit wat met het idee te spelen om deze te modden.

De mods die ik graag zou willen uitvoeren:
  • Hoofdband van een soort ruw leer zals deze (gaat vooral om de looks, maar misschien gaan ze er zelfs beter van zitten.)
  • Cups van hout maken zoals dit dus, maar dan een andere (donkere) soort hout (gaat ook vooral om de looks, maar misschien gaan ze er beter van klinken.)
  • Velour pads vervangen door leren pads (betere isolatie en misschien beter draagcomfort)
  • Afneembare kabel (makkelijker transport en looks.)
Nu ken ik iemand die de hoofdband en de pads misschien kan vervangen door exemplaren van leer (ze werkt regelmatig met leer) dus dat ga ik binnenkort eens vragen, de afneembare kabel zou ik waarschijnlijk zelf wel kunnen doen (nog even zoeken naar een goede plug en kabel), maar hoe zou ik de cups moeten doen? (zou het te doen zijn met een CNC?)

En wat voor effect zullen de houten cups op het geluid hebben (zou elke soort hout een ander effect geven)?
Zijn er nog dingen (mods) die het geluid (ten goede) veranderen (iets als andere demping in de cups oid)?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hout ziet er vast mooi uit, maar een dergelijke koptelefoon is akoestisch engineered en als jij met hout gaat werken doe je dat mogelijk teniet. Ik zou er niet aan beginnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Begrijp dat je mods je koptelefoon niet perse beter maken. Ik heb zo de driver van mijn Allessandro MS1i beter laten ademen door meer gaten in het vilt te prikken. Zo werd de bas versterkt, maar eigenlijk iets teveel van het goede. Zo heb ik de koptelefoon weinig meer gebruikt.

De mod daarvoor waren andere pads en dat werkte wel erg goed.
Ik zou beginnen met de makkelijke mods, die de koptelefoon niet beschadigen. Bijvoorbeeld de pads.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:36:
Hout ziet er vast mooi uit, maar een dergelijke koptelefoon is akoestisch engineered en als jij met hout gaat werken doe je dat mogelijk teniet. Ik zou er niet aan beginnen.
Het is ook maar een idee, misschien is het mogelijk om een soort cover te maken voor bovenop de huidige cups?
tdn135 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:41:
Begrijp dat je mods je koptelefoon niet perse beter maken. Ik heb zo de driver van mijn Allessandro MS1i beter laten ademen door meer gaten in het vilt te prikken. Zo werd de bas versterkt, maar eigenlijk iets teveel van het goede. Zo heb ik de koptelefoon weinig meer gebruikt.

De mod daarvoor waren andere pads en dat werkte wel erg goed.
Ik zou beginnen met de makkelijke mods, die de koptelefoon niet beschadigen. Bijvoorbeeld de pads.
Dat is ook mijn bedoeling, ik ga eerst aan iemand die veel voor haar werk met leer werkt vragen of ze leren pads en een leren headband zou kunnen maken en hoeveel dit zou kosten.

Ik heb al wat soldeerervaring, dus een afneembare kabel zou ook wel te doen zijn lijkt me?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zijn er voor de DT770 niet sowieso leren pads leverbaar? En is het niet zo dat 'men' over het algemeen juist de velours verkiest boven de leren met betrekking tot draagcomfort?
Jij bent 'men' natuurlijk niet, maar een verandering hoeft natuurlijk niet per se een verbetering te zijn.

Life is not about specs, it is about joy!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
bartvl schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:42:
Zijn er voor de DT770 niet sowieso leren pads leverbaar? En is het niet zo dat 'men' over het algemeen juist de velours verkiest boven de leren met betrekking tot draagcomfort?
Jij bent 'men' natuurlijk niet, maar een verandering hoeft natuurlijk niet per se een verbetering te zijn.
Daar zijn de meningen inderdaad over verdeeld, voordeel van leer is dat het beter isoleert (en er imo beter uitziet).

Ik heb een paar koptelefoons met leren pads geprobeerd en die zaten imo beter dan de dt770 met velour pads. (had ook geen last van de hitte waar je veel over hoort)

En ja er zijn inderdaad leren pads voor de 770 te koop, maar die zijn redelijk prijzig dus ik ga eerst eens vragen hoeveel het zou kosten om ze door een bekende te laten maken (dan heb ik ook nog keuze uit verschillende soorten/kleuren leer).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat "leer" is vrijwel zeker namaak leer, iig die van mijn COP zijn van echt namaak leer gemaakt.

Echt leer is geen pretje, dat wordt toch nat van zweet, en gaat dan plakken en zo'n typische leerlucht verspreiden. Ook moet het wel heel dun zijn wil je het mooi kunnen plooien, waardoor het snel scheurt.

Leren hoofdband kan wel, mits je geen kale kop hebt, anders loop je weer tegen het zweetprobleem aan.

People as things, that’s where it starts.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even uit nieuwsgierigheid, waarom wil je zo veel investeren in een koptelefoon die, na mijn mening, daar niet eens zo woest veel beter van zal worden?
De oorkussens van de DT770 zijn juist velour omdat dat het geluid meehelpt.
Naast de velours heb ik ook een setje gel en protein-leather pads maar die kleuren het geluid zo ontzettend dat het bijna een andere koptelefoon wordt. Misschien is de DT770 sound het toch niet voor je en ben je op zoek naar wat anders.

Ik ben met de mijne aan de slag geweest met het dempen van de oorschelpen met Dynamat Xtreme en Leukopor, die versterken het karakter van de koptelefoon maar het gaat niet ten koste van de sound die je gewend bent van je huidige hoofdtelefoon. Ik zou wel wat foto'tjes kunnen maken mocht er interesse zijn.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Bonthouse schreef op maandag 18 januari 2016 @ 00:17:
Even uit nieuwsgierigheid, waarom wil je zo veel investeren in een koptelefoon die, na mijn mening, daar niet eens zo woest veel beter van zal worden?
De oorkussens van de DT770 zijn juist velour omdat dat het geluid meehelpt.
Naast de velours heb ik ook een setje gel en protein-leather pads maar die kleuren het geluid zo ontzettend dat het bijna een andere koptelefoon wordt. Misschien is de DT770 sound het toch niet voor je en ben je op zoek naar wat anders.

Ik ben met de mijne aan de slag geweest met het dempen van de oorschelpen met Dynamat Xtreme en Leukopor, die versterken het karakter van de koptelefoon maar het gaat niet ten koste van de sound die je gewend bent van je huidige hoofdtelefoon. Ik zou wel wat foto'tjes kunnen maken mocht er interesse zijn.
Ik hoef niet persé veel te investeren en ik vind het geluid prima, maar ben benieuwd naar wat er allemaal mogelijk is (dus niet alleen qua geluid veranderen, maar ook puur cosmetische aanpassingen).

Ik zou wel intresse hebben in foto's, zou mooi zijn als je ze kan posten :)
Ik ken iemand die ook zulke pads zou kunnen maken, even vragen hoeveel dat kost.

even voor de duidelijkheid: dit topic is om te kijken wat er alemaal mogelijk is, zat wat met het idee te spelen en vroeg me af wat allemaal mogelijk zou zijn.

Stel ik heb, bijvoorbeeld, de hoofdband laten maken dan post ik hier foto's, maar het is eerst uitzoeken hoeveel het kost en of het het waard is.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
FYI, liggend aan de prijs/kwaliteit kan er een handeltje in zitten voor die kennis van je.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 17:11
De pads vervangen veranderd het geluidsbeeld wel aanzienlijk als ik google mag geloven.

Ze zijn ge-engineerd voor velours pads, niet voor leer of nepleer.

Verwijderd

Djesse8999 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:10:
Cups van hout maken zoals dit dus, maar dan een andere (donkere) soort hout (gaat ook vooral om de looks, maar misschien gaan ze er beter van klinken.)

maar hoe zou ik de cups moeten doen? (zou het te doen zijn met een CNC?)
En wat voor effect zullen de houten cups op het geluid hebben (zou elke soort hout een ander effect geven)?
Zijn er nog dingen (mods) die het geluid (ten goede) veranderen (iets als andere demping in de cups oid)?
Een simpele cilindrische vorm als dit is redelijk eenvoudig op een houtdraaibank te maken, zowel de buitenkant als de binnenkant zijn dan spiegelglad af te werken.
Palissander is een erg fraaie houtsoort met een mooie tekening (afhankelijk van het stuk hout dat je kunt vinden), ook erg mooi voor zo'n projectje kan Bahia Rosewood zijn, dat heeft een supermooie tekening.
Ik heb hier nog een blok in m'n verzameling liggen, maar daar ben ik zuinig op. :+

Of het iets aan de sound zal doen, tja ongetwijfeld, maar of het beter of slechter zal worden kun je pas achteraf beoordelen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2016 12:00 ]

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hier wat foto's van mijn mods.
Al met al zorgt het voor wat strakker laag en een wat zachter midhoog.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qtxcYQtl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ggopMghl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8AP7tAnl.jpg

En mijn personal favorite, eentje die veel tijd scheelt wanneer je bezig gaat met pads wisselen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BntC6oPl.jpg

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Bonthouse schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:11:
Hier wat foto's van mijn mods.
Al met al zorgt het voor wat strakker laag en een wat zachter midhoog.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm denk nog even na of ik dat ga doen.
Bonthouse schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:11:
En mijn personal favorite, eentje die veel tijd scheelt wanneer je bezig gaat met pads wisselen

[afbeelding]
:o geniaal
ik ken de struggle als ik mijn pads er weer op moet zetten nadat ik ze heb schoongemaakt
Pagina: 1