Ik ben de laatste tijd wat aan het rommelen met sketchup. Ik heb een vrij simpel model gemaakt van mijn woonkamer, maar mijn project heeft nu last van clipping. Wanneer ik inzoom kijk ik op een gegeven moment dwars door modellen heen. Dit geeft een onwerkbare situatie, omdat details kleiner dan zeg 15cm niet weergegeven kunnen worden. In extreme gevallen kan ik zelfs niet verder inzoomen dan een afstand van zeg 4 meter.
Ik heb al eens gezocht op dit probleem, maar de aangedragen oplossingen/oorzaken hebben geen effect;
- field of view verkleinen/vergroten
- modellen ver van het middelpunt (zijn er niet)
- modellen op zeer kleine schaal (heb juiste schaal)
- komt voor in zowel sketchup 2015 als 2016
Het gekke is dat er bij een nieuw project geen problemen zijn. Ik kan ook geen verschillen ontdekken in instellingen. Heeft iemand hier ervaringen mee en weet hoe ik het kan oplossen? Besturingssysteem is Windows 10.
Ik heb al eens gezocht op dit probleem, maar de aangedragen oplossingen/oorzaken hebben geen effect;
- field of view verkleinen/vergroten
- modellen ver van het middelpunt (zijn er niet)
- modellen op zeer kleine schaal (heb juiste schaal)
- komt voor in zowel sketchup 2015 als 2016
Het gekke is dat er bij een nieuw project geen problemen zijn. Ik kan ook geen verschillen ontdekken in instellingen. Heeft iemand hier ervaringen mee en weet hoe ik het kan oplossen? Besturingssysteem is Windows 10.