Netwerk aanleggen in huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726907

Topicstarter
Hallo allen,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende.

Sindskort ben ik overgestapt naar een 200/40 Mbit/s internet abonnement. Heb van de week de snelheid gemeten door een ethernet kabel direct op de modem/router aan te sluiten. Resultaat was +/- 140/30 Mbit/s. Op wat verlies na, een prima internet snelheid.

Omdat de modem/router in de meterkast zit, en mijn mediacenter in de woonkamer heb ik een Powerline Adapter aangeschaft om mijn mediacenter ook van Ethernet kabel te kunnen voorzien. De snelheid echter in de woonkamer (via kabel) is 40Mbit/s. En dan heb ik nog een Powerline Adapter op de eerste verdieping met Wifi waar de snelheid bedroevend 20Mbit/s is :(

Mijn vraag is nu als volgt:

Wat moet ik nu aan hardware hebben/acties ondernemen om de snelheden in de slaapkamers maar voornamelijk in de woonkamer optimaal te houden?

Groet, Zazuit

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:52
Het is veel werk, maar de beste oplossing is een UTP kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:06
FoxLenny schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:49:
Het is veel werk, maar de beste oplossing is een UTP kabel trekken.
Precies. Handen uit de mouwen en UTP trekken. Boven een AP configureren voor de WIFI en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

UTP of een goede wireless router. Powerline is sowieso een kansloze missie. Idealiter dus gewoon naar elke ruimte een Cat6 kabel en als dat niet mogelijk is zou ik een goede wireless router nemen en die buiten de meterkast plaatsen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
Anoniem: 726907 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:46:

Sindskort ben ik overgestapt naar een 200/40 Mbit/s internet abonnement.

Resultaat was +/- 140/30 Mbit/s. Op wat verlies na, een prima internet snelheid.
Ben ik de enige die hier wat vreemd tegenaan kijkt?

Verder: Powerline adapters zijn een soort Russische roulette, er zijn mensen bij wie ze gewoon goed werken en de snelheid prima bijbenen, een groot deel van de huizen is echter niet ideaal voor die dingen.

Snel en stabiel -> kabel trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 09:39
Powerline is leuk voor een niet al te snelle verbinding idd. Als je overal de max wil halen, moet je mat GOEDE kabels werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
40Mbps, is dat niet ruim voldoende voor een mediaplayer ?
Ik zou dat lekker laten zo, en dan proberen om een UTP-kabel naar boven te krijgen en daar een AP ophangen voor goede wifi op de bovenverdieping.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Precies, en als die 40 Mbps later ooit té weinig is, dan kan je zonder kabels te trekken ook via COAX het TCP verkeer laten lopen. Bv. met MoCa setjes. Zijn betrouwbaar, en snel(ler) dan powerline.

Maar UTP kabel trekken is beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
__R__ schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:00:
[...]

Precies. Handen uit de mouwen en UTP trekken. Boven een AP configureren voor de WIFI en je bent klaar.
En dan het lieft een echte Accesspoint of een "router" met AP modus, en geen router die via een LAN poort is aangesloten
Pagina: 1