PS4: Krijg op geen mogelijkheid NAT3 weg.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726896

Topicstarter
Hallo,

Ben nu al een tijd bezig mijn router in te stellen zodat ik fatsoenlijk kan gamen op de zolderkamer.

We hebben een Cisco modem inclusief wifi op de bagaande vloer staan. Deze heeft echter niet genoeg sterkte om in het hele huis te functioneren dus verplaatsen was in eerste geval te proberen zonder beter resultaat.

Nu dus een extra router aangeschaft voor een eigen netwerk op zolder en een internetkabel vanaf de modem naar zolder getrokken. (ASUS RT-AC52U)

UpNP staat aan.

Op de modem zijn wifi had ik NAT2.

De internetkabel direct in de PS4 geeft NAT3.

internetkabel in de nieuwe router
Wifi: NAT3
Kabel: Nat3 (vanaf nieuwe router in ps4)

PS4 heeft een statisch IP, en deze overgenomen in de router en DMZ functie op dit IP gezet.

Ook alle poorten opengezet op router/modem die betrekking hadden op dit probleem.
Heb erg veel oplossingen geprobeerd met het openzetten van poorten en de DMZ,
Maar wat ik ook probeer, de NAT blijft op 3.

Ik begin het somber in te zien, vanwege de vele uren en nog altijd geen oplossing terwijl het bij de meeste topics tot een oplossing gekomen moest zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Ik begrijp de oplossing niet helemaal. Als ik het goed begrijp is in eerste instantie het probleem dat je geen goed Wi-Fi bereik hebt op zolder. Dit los je op door een kabel van de Cisco router naar zolder te trekken, dit sluit je vervolgens aan op een nieuwe router voor een extra netwerk.

Echter is de nieuwe router dan altijd nog verbonden met de cisco modem..
Dan vraag ik me af.

-Als je de kabel doortrekt, waarom niet direct op de PS4?
-Als je meerdere apparaten hebt staan, waarom niet via een splitter?
-Als je echt een extra router wilt, waarom niet op bridge?

Door bovenstaande zou je sowieso weer terug naar NAT2 moeten gaan.

*Edit*
Las niet dat je ook direct de kabel op de PS4 had getest en dit ook NAT3 gaf. Dan zit het waarschijnlijk in de cisco.. Welke type is dit? Als je het niet weet - Welke provider heb je?

Als het goed is heb je deze poorten ingesteld?
Start Port || End Port || IP adres: || Start Port || End port || Protocol || Enable

443 || 443 || IP van PS4 || 443 || 443 || TCP || Ja
1935 || 1935 || IP van PS4 || 1935 || 1935 || TCP || Ja
3480 || 3480 || IP van PS4 || 3480 || 3480 || TCP || Ja

3478 || 3478 || IP van PS4 || 3478 || 3478 || TCP en UDP || Ja
3479 || 3479 || IP van PS4 || 3479 || 3479 || TCP en UDP || Ja
3074 || 3075 || IP van PS4 || 3074 || 3075 || TCP en UDP || Ja
Als ik het topic nogmaals goed doorlees komt het ook wel over dat je het meeste getest hebt. Het is natuurlijk altijd wel handig om gewoon je IP op te bellen en bij hen het probleem voor te leggen. Wie weet kun je met de IP tot een oplossing komen..

Bijv.. een andere modem/router of je eigen modem/router aansluiten en die van je IP er tussen uit..
(Heb ooit ergens óók gelezen dat het soms aan de PS4 instellingen kan liggen.. Misschien daar nog het e.e.a. dubbel checken?)

[ Voor 51% gewijzigd door Valandin op 18-01-2016 14:30 ]