Achtergrond kleur instellen voor alle Windows gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beheerderhenk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-10-2021
Goedenavond tweakers,

Ik moet een Windows 10 image maken voor bedrijfscomputers. Ik heb met een GPO een standaard achtergrond ingesteld voor alle Windows gebruikers. Wanneer ik nieuwe gebruikers toevoeg op de laptop waarvan ik een image ga maken, neemt hij de achtergrond mee maar de resolutie van de wallpaper matcht niet met de resolutie van het beeldscherm waardoor er zwarte randen rondom de wallpaper ontstaan. Ik wil graag dat de hele achtergrond wit is met in het midden het bedrijfslogo. Kan iemand mij op de goede weg helpen? Ik heb het via regedit geprobeerd zonder succes.

Beste antwoord (via Beheerderhenk op 18-01-2016 01:21)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Beheerderhenk schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:50:
Ik moet een Windows 10 image make voor bedrijfscomputers. Ik heb met een GPO een standaard achtergrond ingesteld voor alle Windows gebruikers. Wanneer ik nieuwe gebruikers toevoeg op de laptop waarvan ik een image ga maken, neemt hij de achtergrond mee maar de resolutie van de wallpaper matcht niet met de resolutie van het beeldscherm waardoor er zwarte randen rondom de wallpaper ontstaan. Ik wil graag dat hele achtergrond wit is met in het midden het bedrijfslogo. Kan iemand mij op de goede weg helpen? Ik heb het via regedit geprobeerd zonder succes.
Waarom niet gewoon de wallpaper met het logo groter maken, door een witte rand toe te voegen, die zo groot is dat ie zelfs op de grootste schermen wel beeldvullend is. Grootste resolutie die je nu kunt krijgen is 5120x2880 pixels. En tegen de tijd dat de schermen groter worden maak je de wallpaper ook gewoon weer groter.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Beheerderhenk schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:50:
Ik moet een Windows 10 image make voor bedrijfscomputers. Ik heb met een GPO een standaard achtergrond ingesteld voor alle Windows gebruikers. Wanneer ik nieuwe gebruikers toevoeg op de laptop waarvan ik een image ga maken, neemt hij de achtergrond mee maar de resolutie van de wallpaper matcht niet met de resolutie van het beeldscherm waardoor er zwarte randen rondom de wallpaper ontstaan. Ik wil graag dat hele achtergrond wit is met in het midden het bedrijfslogo. Kan iemand mij op de goede weg helpen? Ik heb het via regedit geprobeerd zonder succes.
Waarom niet gewoon de wallpaper met het logo groter maken, door een witte rand toe te voegen, die zo groot is dat ie zelfs op de grootste schermen wel beeldvullend is. Grootste resolutie die je nu kunt krijgen is 5120x2880 pixels. En tegen de tijd dat de schermen groter worden maak je de wallpaper ook gewoon weer groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beheerderhenk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-10-2021
Ik heb dmv van paint de horizontale en verticale grootte van de wallpaper kunnen bepalen waardoor de wallpaper er beeldvullend uitziet. Bedankt voor de tip in de goede richting downtime!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wallpaper GPO instellen op "Fill" dan zal de wallpaper altijd beeldvullend zijn zonder dat ie uit proporties wordt getrokken. (wat met "stretch" bijvoorbeeld gebeurd)