HDMI scherm freezed bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_Footies
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik heb mijn Asus N56VZ notebook gekoppeld aan een scherm. Nou heb ik geen problemen behalve wanneer ik een bepaalde game doe. Als ik deze game op de laptop speel blijft het scherm nooit hangen. Bij het externe scherm bevriest het beeld maar loopt de gamen nog wel gewoon door. Als ik de HDMI kabel eruit trek en er weer in doe blijft het haken op hetzelfde scherm. Echter wanneer ik HDMI eruit trek en alt+tab doe en dan weer naar de game toe ga dan kan ik wel verder.

Ik heb geprobeerd alle drivers te updaten en heb een andere monitor gecheckt waar hetzelfde probleem zich voordeed. HDMI kabel heb ik ook vervangen wat ook niet hielp. Heeft iemand suggesties voor een volgende stap om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LytsePier98
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-06 18:13
Wat voor merk en type is het scherm waar het probleem zich mee voordoet? Het lijkt mij een fout in de videokaart van de laptop als het met meerdere schermen gebeurd. Als je nog garantie hebt op de laptop zou ik er mee terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt of een mail sturen naar de webshop. Anders zou ik direct met Asus contact opnemen, die kunnen je waarschijnlijk wel helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:08
Ik zie bij bios updates voor deze laptop, bij de laatste updates staan dat de bios van de videokaart geupdate word met die biosversie.

Daar zou dus ook een oplossing in kunnen zitten voor jou probleem, omdat dit met de videokaart te maken heeft.
Daar zou ik dan zekers naar kijken of je niet de laatste versie hebt.

Zo nee, dan updaten, als je dat niet wilt/durft het door de winkel laten doen.

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 18-01-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_Footies
stookcity schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:03:
Wat voor merk en type is het scherm waar het probleem zich mee voordoet? Het lijkt mij een fout in de videokaart van de laptop als het met meerdere schermen gebeurd. Als je nog garantie hebt op de laptop zou ik er mee terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt of een mail sturen naar de webshop. Anders zou ik direct met Asus contact opnemen, die kunnen je waarschijnlijk wel helpen...
Bedankt voor je reactie.
Het gaat om dit scherm: http://tweakers.net/price...860cfgat1eu%29-zwart.html

Ik zal het Asus vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_Footies
freaky35 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:25:
Ik zie bij bios updates voor deze laptop, bij de laatste updates staan dat de bios van de videokaart geupdate word met die biosversie.

Daar zou dus ook een oplossing in kunnen zitten voor jou probleem, omdat dit met de videokaart te maken heeft.
Daar zou ik dan zekers naar kijken of je niet de laatste versie hebt.

Zo nee, dan updaten, als je dat niet wilt/durft het door de winkel laten doen.
Dus als ik het goed begrijp moet ik proberen mijn BIOS te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:08
:) jep,sorrie voor de verwarring,maar dat is precies wat ik bedoel.

Wel goed checken,of je het juiste bios hebt voor je laptop! :)

[ Voor 33% gewijzigd door freaky35 op 18-01-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Clone je je scherm? Als je nou alleen het externe scherm voorziet van signaal?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_Footies
@freaky35 bedankt, ik zal er naar kijken!

@Lip Nee ik clone mijn scherm niet heb alleen beeld op tweede scherm.

Ik heb wel de laatste BIOS update van mijn laptop. Ik zag ergens anders dat het mogelijk aan de processor kon liggen als deze van de zesde generatie is. Ik heb een Intel Core i7-3636QM CPU en dacht dat het derde generatie is, en heb de driver daarvoor geinstalleerd, alleen nou zie ik in Systeminfo staan dat Intel Family 6 Model is, betekend dit dat het zesde generatie is?

[ Voor 62% gewijzigd door Fast_Footies op 18-01-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LytsePier98
@Fast_Footies Nee je proccesor is niet van de zesde generatie. Hiermee worden de nieuwe Skylake Cpu's bedoel. Dit heeft verder niks met jouw Cpu te maken. Als je zeker weet dat je de laatste BIOS hebt dan zul je toch echt met asus of de winkel contact op moeten nemen voor een vervanger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_Footies
stookcity schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:01:
@Fast_Footies Nee je proccesor is niet van de zesde generatie. Hiermee worden de nieuwe Skylake Cpu's bedoel. Dit heeft verder niks met jouw Cpu te maken. Als je zeker weet dat je de laatste BIOS hebt dan zul je toch echt met asus of de winkel contact op moeten nemen voor een vervanger....
Dat heb ik in het verleden al gedaan en twee keer terug gekregen met het bericht dat er niets met de hardware mis was. Dat is inmiddels wel al een tijd geleden en heb nu geen garantie meer :/

Zou het eventueel ook aan de voeding kunnen liggen? Ik heb namelijk mijn laptop aangesloten op een stopcontact (zonder accu erin) met een koelkast en wanneer die klaar is met een koelsessie dan knippert het licht af en toe van een andere lamp.

[ Voor 17% gewijzigd door Fast_Footies op 20-01-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LytsePier98
Nee in principe niet. Het licht dat flikkert heeft er mee te maken dat de voeding van die lamp niet gereguleerd is. De computer voeding doet het waarschijnlijk gewoon omdat je laptop anders helemaal niet zou opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_Footies
Ik heb het opgelost! Het ligt aan de Vsync, ik denk dat in principe de videokaart het grote scherm niet aankan. Wanneer ik Vsync uitzet zie ik wel ribbels in het scherm maar het beeld bevriest niet meer.
Pagina: 1