Toon posts:

Bootable usbdrive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik wilde laatst een oude computer voorzien van xp omdat iemand dat graag wilde. Ik downloade hiervoor een xp isofile en zette deze doormiddel van iso to usb (en daarna rufus) op een stick om hem vervolgens te installeren op de pc. Het is me altijd gelukt maar op de een of andere manier lukte het deze keer niet. Meerdere programma's geprobeerd en meerdere iso files.
Ik heb het maar laten rusten want het was toch niet zo belangrijk.

Nu wilde ik linux op een USB drive zetten en toen ben ik mij gaan afvragen wat voor usb ik hier het beste voor kon gebruiken. Ik wil niet dat de read en write een bottleneck is voor het gebruik van linux. Daarnaast vroeg ik mij af of er usbdrives zijn die beter zijn om een bootable te worden dan anderen.

Met vriendelijke groet

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Rufus moet in principe gewoon werken. Rufus starten. ISO aanklikken en gaan met die banaan.
Wat wel kan is dat je een USB 3 stick hebt. Die willen niet altijd even lekker werken (al heb ik met rufus daar wel goede ervaringen mee). Ook kan er in de bios uitstaan dat je niet kunt booten van USB bv.
Werkt de stick wel in een andere PC bv?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het heeft voor mij ook altijd gewerkt dus vandaar dat ik begon te twijfelen of de usb wel zou werken maar andere usbstick mochten ook niet baten. Ik denk dat het te maken heeft met xp. Misschien dat usb booten nog niet echt een ding en dat het via een cd moet.

Het belangrijkste om te weten is. Wat maakt een goede bootable usbdrive een goede usbdrive. Genoeg capasiteit en usb 3.0 voor de snelheid. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? heb namelijk op forums gelezen dat sommige usbsticks niet bootable gemaakt kunnen worden.