Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

InsydeH20 EUFI herkend harde schijf wel maar geen boot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• michelbosscha
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 11:59
Hallo tweakers,

Ik ben bezig met mijn oude vertrouwde laptopje, haar harde schijf is overleden en nu heb ik er een nieuwe voor gekocht, deze wordt wel herkend in de EUFI/BIOS. echter verrekt hij het om hem weer te geven in het F12 boot menu. Ook staan hier (geteste en werkende) bootable USB stations niet in.

Ik heb het idee dat de EUFI omgeving helemaal is uitgekleed, daar er ook geen optie is om hem in legacy mode te zetten.

Ook wanneer ik met een andere notebook het OS heb geinstalleerd herkend de laptop de HDD alleen in de lijst met hardware en wederom niet in de lijst met bootopties,

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat er al een OS op die nieuwe schijf? Standaard heeft een nieuwe harde schijf (of 't nou mechanisch is of solid state maakt niet uit) nog geeneens een partitietabel, laat staan een OS om van te starten.

Als je boot media niet herkent wordt zoals een USB stick, dan is deze niet UEFI geschikt. Hiervoor moet er een UEFI bootloader aanwezig zijn en moet het FAT32 zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• michelbosscha
Bedankt voor je snelle reactie

ik heb met mijn andere laptop een OS geinstalleerd op de HDD, zoals ik al aangaf word deze wel herkend in de EUFI (bij systeeminformatie en in de lijst met bootable apparaten)

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 21:23

Genius-General

Expect the Unexpected

Toen je de os installeerde is het een mbr of gpt partitie? Volgensmij werkt mbr niet met uefi, aangezien je aangeeft dat je bios niet naar legacy kan

[ Voor 12% gewijzigd door Genius-General op 17-01-2016 23:24 ]

• michelbosscha
Een Mbr partitie, Hoe kan ik dit wijzigen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan 't wijzigen door een nieuwe installatie te doen met UEFI opties. Let wel, als je Windows gebruikt kan het wijzigen van hardware niet altijd goed gaan. En je zal handmatig de UEFI boot optie moeten toevoegen, want dat wordt normaal gesproken door de installatie gedaan en die registratie sla je nu over via de 'transplantatie'.

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 21:23

Genius-General

Expect the Unexpected

En waarschijnlijk heb je het via een usb stickje geïnstalleerd? Als je met dat met de windows tool op je usb hebt gezet zul je niet de mogelijkheid hebben om windows in gpt te installeren, probeer het daarom eens met Rufus (https://rufus.akeo.ie) en flash je usb dan in de gpt partitie. Als het goed zal de setup de schijf wel kunnen zien.

• michelbosscha
Ik ga het nu proberen, alvast heel erg bedankt voor de snelle reply (Y)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoek iig even op Google voor meer informatie, wat met de huidige schijf ga je garandeerd nog tegen problemen aan lopen.

• michelbosscha
Het is gelukt!!

Heel erg bedankt voor de feedback.
Pagina: 1