Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsmans
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-06-2022
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met een ondersteuning voor een monitor waar o.a een oude DVD drive in komt. Deze wil ik aansluiten via een IDE naar USB kabeltje De diskdrive moet ook stroom krijgen via de Molex aansluiting. Daarin zitten 4 connecties: 12v, ground, ground en 5v

Nu komen er ook 2 industriële voedingen van 12V en 5V in de ondersteuning. Is het mogelijk om de 12v en ground aan de industriele voeding van 12V aan te sluiten en de 5v en ground aan de voeding van 5V aan te sluiten? Hoeveel stroom trekt een disk drive en moet het constant aangesloten aan de voeding zijn?

Alvast bedankt,
Robert

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

je dvd drive gaat alleen piekstroom vragen als die moet op spinnen en zijn kop verzet, normaal staat erop de drive wat die verbruikt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsmans
Damic schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:49:
je dvd drive gaat alleen piekstroom vragen als die moet op spinnen en zijn kop verzet, normaal staat erop de drive wat die verbruikt.
Bedankt voor je reactie. Is het echter verantwoord om van de 4 connecties van de molex kabel aan te sluiten op twee verschillende voedingen (5V en ground naar de ene en 12V en ground naar de andere)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Dat is geen enkel probleem, zolang de voedingen de extra belasting aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsmans
SA007 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:57:
Top! Dan houd ik daar rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 21:16
rupsmans schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:56:
[...]

Bedankt voor je reactie. Is het echter verantwoord om van de 4 connecties van de molex kabel aan te sluiten op twee verschillende voedingen (5V en ground naar de ene en 12V en ground naar de andere)?
SA007 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:57:
Eh? Neen toch? De vraag is wat wazig gesteld maar je kan toch niet zomaar twee verschillende voedingslijnen aan elkaar koppelen? Dat kan enkel als de voedingen daarvoor geschikt zijn!

edit:
Never mind, het is ik die wat wazig ben 8)7 Ik had begrepen dat er twee voedingen parallel geplaatst werden.
Koppel wel voor de zekerheid de grounds van beide voedingen aan elkaar!

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 17-01-2016 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

D-Three schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:48:
Koppel wel voor de zekerheid de grounds van beide voedingen aan elkaar!
Dit. De twee ground pinnen in de male molex van de DVD drive zijn met elkaar verbonden, dus het is aan te raden om zelf al een fatsoenlijke koppeling tussen de beide grounds te maken.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1