Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie kan mij helpen aan een goede laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil hem meenemen naar school, maar ik wil er ook thuis op kunnen gamen. (bijv. Sims)
Het komt er op neer dat ik er eigenlijk alles mee wil gaan doen.

Wat is je budget?
Budget ligt rond 2200 euro. Goedkopere/duurdere aanbevelingen zijn ook welkom.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan mijn laptop dagelijks mee te nemen, dus de accuduur vind ik belangrijk. Ook vind ik het belangrijk dat hij probleemloos meegenomen kan worden en een formaat heeft dat goed mee te nemen is. (hoeft niet alleen maar 13 inch te zijn, groter mag ook)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeuren zijn i7 processor, SSD en 8/16gb ram werkgeheugen, Windows.

Ik heb niet veel verstand van laptops, daarom vraag ik hier om advies.
Ik ben een studente van 18 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 17:17 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:40
Voor 2200 euro, een i7 processor (overkill), SSD (standaard zowat) en 8/16 gb ram... ik denk wel dat die de sims zou kunnen draaien :D

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:32

Wish

ingwell

2200€ voor een laptop met als enige "eis" dat de accuduur goed moet zijn. Ga je er ook nog iets anders mee doen dan facebooken en Word documenten schrijven? Anders zijn de gevraagde specs en budget wellicht wat overdreven.

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er alles vrijwel probleemloos op kunnen doen, daarom deze specs.
Ik heb uitgebreide interesses, haha.
De Asus Zenbook UX501JW-FJ377T leek mij wel een mooie laptop, maar er werd mij gezegd dat door het 4k beeldscherm niks voor gamen is. Ik speel verschillende spellen zoals Sims, GTA en COD.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 17:31 ]

Verwijderd

Zal ik er dan maar mee komen:
En wat heb je zelf zoal gevonden?

Geef eerst eens aan wat je _precies_ er mee wil doen? Je antwoorden bij 'wat ga je er mee doen' en 'heb je voorkeuren' zijn gewoon niet verenigbaar en slaan nergens op.

Welke programma's/games moeten soepel werken? Zoek daar zelf bij uit wat voor minimum en aanbevolen systeem eisen worden gevraagd. Kom daarna eens terug met een vraag voor advies.

Verwijderd

Topicstarter
Niet verenigbaar en slaan nergens op?
Er staat toch duidelijk dat ik hem voor school ga gebruiken maar dat ik er ook graag een spel op wil kunnen spelen.

Verwijderd

Ik zal de auto analogie erbij halen:
je stelt in feite dat je dagelijks naar je werk moet met de auto en dat je het budget hebt om een ferrari te kopen.... of die ferrari dan ook het best bij je behoefte past is de vraag....

Het is dan aan jou om je behoefte duidelijker te maken en wellicht kunnen wij je dan adviseren (en wellicht EUR1000+ besparen om aan andere zaken uit te kunnen geven)

Verder, doe eens gek, en pak de pricewatch er bij. Vul een paar filters in bekijk wat voor lijstje je dan overhoudt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een i5 met 4gb ram en ik vind deze laptop 10 keer niks. Games kan ik er niet zonder vastlopen op spelen en alles is voor mijn gevoel te traag. Dus er hoeft geen auto analogie bijgehaald te worden.

• Castelmagno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 11:21
Ik had nog enkele vragen in verband met jouw persoonlijke eisen. Moet de laptop er zakelijk uitzien of mag hij een "gaming" uiterlijk hebben? Verder weet ik ook niet of je al je games op hoogste settings wilt kunnen spelen of je "genoegen" neemt met medium settings? (In het eerste geval zou ik bijvoorbeeld minstens een GTX 970m aanraden als je GTA V(?) op hoogste settings wilt kunnen spelen). Ik weet ook niet in hoeverre dat het voor jou belangrijk is om nog extra opslag te hebben op een tweede HDD naast een SSD?

Ik heb even wat eisen in de pricewatch gesmeten en kwam onder meer op het volgende model uit:
MSI Phantom (Deze laptop beschikt over een gtx 970m wat een zeer goede grafische kaart is die al jouw games op high vlot zou moeten kunnen draaien. Zie notebookcheck voor meer informatie hierover. Verder zit er een SSD in en nog een extra HDD schijf voor opslag, laatste generatie i7 processor, 8gig ram waarbij je eventueel nog zelf kan bijpluggen later, Full HD scherm, 14 inch, deze is wel met een azerty toetsenbord uitgerust (belgisch))

Je kan ook altijd eens kijken naar de alienware serie als je een laptop wilt die een wat "specialere" uitstraling heeft. Daarnaast wil ik ook wel zeggen dat 2200 euro wel een zeer hoog budget is voor een laptop. Je zou ook kunnen opteren om nu een laptop aan te kopen van rond de 1200 euro met een iets "slechtere" grafische kaart (zeg een gtx 960m) en dan over 3 jaar terug een nieuwe laptop te kopen als je het gevoel hebt dat je vorige traag begint te worden. Maar dat is natuurlijk een afweging die jezelf moet maken. :)

EDIT: Verder is het ook wel belangrijk om te zeggen dat je vaak de keuze moet maken tussen lange batterijduur of een laptop die alle games zeer soepel draait (aangezien dedicated grafische kaarten nogal stroom eten).

[ Voor 23% gewijzigd door Castelmagno op 17-01-2016 21:00 ]

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Voor dat budget en jouw doeleinden is de nieuwe Dell XPS 15 de beste keus. Mocht je een 'normale' grootte 15,6" laptop klein genoeg vinden en laat je je budget even los, dan zul je qua prestaties geen verschil merken met deze Asus K501LX wanneer je The Sims speelt en schoolwerk doet. Zoals robb_nl al aangaf is het gissen wat je precies nodig hebt omdat je niet echt specifiek bent... Houd je schoolwerk in verslagen typen in Word of 4K video's bewerken die realtime afgespeeld moeten kunnen worden zonder framedrops.

[ Voor 58% gewijzigd door Cwookie op 17-01-2016 23:36 ]

Pagina: 1