Database voor website en app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-07 18:45
Ik heb een vraag omdat ik voor een project met een probleem zit.

We moeten aan het eind van het project een website en een android-app hebben. Beide moeten verbinding kunnen maken met dezelfde database. In de database staat info waarvan een deel prive is ( wachtwoorden en bankgegevens. Wachtwoorden zijn wel gehashd ).

Verder heb ik een hosting met mysql database. Verbinding met deze database kan worden gemaakt via php en via ssh en dan verbinding maken met de database. Daarnaast hebben we een raspberry pi die ook enkele waardes in de database moet inserten. Dit gaat wel redelijk aangezien het vaak maar een 1 of een 0 is.

Nou is dit voor de website best ideaal maar met het maken van de app merk ik dat dit niet het op de huidige manier ( post value naar php. Die haalt dingen van de database op. Vervolgens echo hij de waarde en haalt java die weer op. ) niet lekker werkt omdat je niet makkelijk dingen uit de echo kunt ophalen.

Mijn vraag is dus ook: Is hier een betere manier voor?

Alvast bedankt!

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
webdavid schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:42:
Nou is dit voor de website best ideaal maar met het maken van de app merk ik dat dit niet het op de huidige manier ( post value naar php. Die haalt dingen van de database op. Vervolgens echo hij de waarde en haalt java die weer op. ) niet lekker werkt omdat je niet makkelijk dingen uit de echo kunt ophalen.
Samengevat zoek je dus een data formaat voor overdracht van gegevens; te veel echo zonder structuur is inderdaad niet zo ideaal, je zoekt dus iets waar je een nette structuur in die echos kan brengen.

Bekijk JSON en XML eens, die worden door zowat iedereen gebruikt en er bestaan dus ook de nodige voorzieningen voor in de programmeer omgevingen, talen en software bibliotheken.

[ Voor 4% gewijzigd door TaraWij op 17-01-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-07 18:45
Ah dat had ik zelf nog niet bekeken. Bedankt!

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti