intel p166 Mmx overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een p1-166Mmx CPU, ik wil em graag overklokken, ik heb dit reeds geprobeerd met CPU-booster maar dit had geen effect, weet iemand een prog waar t wel mee kan?

Verwijderd

Kan dat niet in je bios of via jumperjes op je mobo? Als je dat niet weet moet je ff in de handleiding van je mobo kijken.
Wat voor mobo heb je eigenlijk?

• saviour
  • Niet online
Ik heb een standaard IBM Mobo, ik weet neit hoe je moet overklokken met die jumpertjes, ik weet ook niet hoe het via de bios moet, ik d8 dat het alleen met software kon. De handleiding van mn mobo heb ik niet, weet jij hoe t moet?

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

geen handleiding?
OEPS!
Kijk eens op ibm site of je niet een pdf'je ofzo kunt downzuigen

• saviour
  • Niet online
Oké, ik ga ff op de IBM site kijken

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn oude P166 op Intel 430VX bord via multiplier switch (3x66 ipv 2.5x66)op 200 Mhz gezet. Ging perfect, kwestie van 1 dipswitchje omzetten. Zit alleen koelblokje op die cpu, zonder ventilator, en merk geen temperatuurverschil (handwarm) :). Ik kan je wel het schemaatje mailen als je wil, maar weet niet of je d'r iets aan hebt.

• saviour
  • Niet online
Ok cookie, tnx, als je me t schema wil mailen pls, wat uitleg erbij misschien? ik snap er niet veel van duzz.

tha_saviour@hotmail.com

b.v.d

Verwijderd

Ik heb de mijne ook een tijd op 200 gehad, maar da's verre van stabiel :(

Verwijderd

Mijn p166MMX draait al maandenlang stabiel op 200MHz op een ASUS TX97 MoBo. Ik heb hem zelf een tijdje op 225MHz gehad, maar dan crashte hij af en toe. Dat kan echter ook aan het geheugen gelegen hebben omdat ik de FSB naar 75MHz had opgetrokken en ik toen nog met gewone EDO-Ram werkte.

Verwijderd

Saviour, 4 scans uit mijn manual zijn naar je onderweg, succes ermee.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

166-MMX? Zou mooi zijn, ik hoor iedereen erover dat die zo lekker te overklokken zijn. Het is alleen jammer dat je de truc die ik gebruik niet toe kan passen. Mijn server draait op een Pentium 166 classic (non-MMX dus). Het standaardvoltage voor deze CPU is 3.5 volt, maar ik geef 'm 2.8
Dat is zat, hij draait perfect op 187,5 (FSB 75 multiplier 2œ)
De voltages voor die MMX-processors zijn lager, je kunt allicht proberen of 't daar ook zo goed werkt om 'm wat lager te zetten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• saviour
  • Niet online
Ok, Cookie heel erg bedankt voor de pagina's uit je manual, ik heb ze binnen. Ik zal er dalijk naar kijken, ik kijk ook meteen of ik op de IBM site mn eigen manual kan vinden.
Tony Vroon, hoe kan ik t voltage van mn CPU lager zetten?

Verwijderd

Hier Intel 166MMX op 200 (3x) en presteert als 233 (test). Zeer stabiel. Jammer van mijn edo wat fpm bleek te zijn waardoor eea minder presteert (dus wie nog 2x64 edo heeft liggen ... :))
Pagina: 1