Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelM89
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09-2024
Geachte lezer,

Ik heb zojuist contact gehad met zowel belsimpel.nl als KPN.

Situatie:
Ik heb momenteel een contract bij KPN die dit jaar eindigt op 17 mei. Ik mag dus verlengen.
Nou heb ik interesse in de iPhone 6s 16gig variant, en hiervoor betaal ik bij belsimpel €58,- toestelkosten t.o.v. van de €153,- die ik bij KPN moet betalen. Het abonnement inhoudelijk is exact hetzelfde (bij verlenging krijg ik ook exact dezelfde verleng voordelen).

Belsimpel.nl abonnement samenstelling
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2j68m5l.jpg

KPN abonnement samenstelling
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/3v789.png

Voor en nadelen

Belsimpel

Voordelen:
+ Abonnement gaat direct in en oude (huidige) abonnement wordt direct stopgezet waardoor ik direct gebruik kan maken van nieuwe toestel zonder dubbele abonnementskosten te gaan betalen. (Dit heb ik nagevraagd bij KPN en dit klopte.)
+ Goedkopere toestelkosten (Scheelt mij €95,23 als ik bij belsimpel afsluit t.o.v. KPN).

Nadelen
- Dichtsbijzijnde filiaal zit ver weg, voor ieder witwasje takke eind reizen (of alles altijd moeten opsturen per post, waar ik geen fan van ben).

En hier komt het (graag hoor ik eventuele ervaringen of bronnen waarin vermeld staat wat wel/niet hierover waar is). Nadat ik telefonisch contact met KPN had opgenomen over het feit of mijn abonnement direct werd stopgezet zei de mevrouw aan de telefoon tegen mij (die dit heeft nagevraagd hogerop) dat belsimpel.nl vaak toestellen uit het buitenland haalt. Hierdoor zou dit kunnen betekenen dat mijn (mogelijk) toekomstige iPhone niet gerepareerd kan worden aangezien dan niet alle certificaten (geen idee wat hier exact mee bedoelt wordt) e.d. in orde zijn.

KPN

Voordelen

+ Al 4 jaar trouw lid bij KPN zonder problemen (ook zonder verzekering aangezien ik altijd zuinig ben op mijn telefoon en nooit in deze 4 jaar mijn toestel heb op moeten sturen vanwege schade of diefstal o.i.d.)
+ Fysieke winkel in de buurt

- Meer abonnement en toestelkosten over het algemeen (ongeacht welk toestel) t.o.v. belsimpel

Dit zijn even in een notendop de voor -en nadelen op een rijtje voor mij.

Conclusie

Nou ben ik gewoon een zeurpiet en zou ik graag gaan voor een iPhone 6s. Ik heb na wat "research" :) opgemerkt dat dit voor mij het voordeligste is bij belsimpel. Alleen is dit dus wel veilig is mijn vraag?

Of adviseren jullie gewoon te wachten tot mijn huidige abonnement afloopt en te wachten op een ander toestel die dit jaar uitkomt rondom mei en dan opnieuw de telecomproviders te vergelijken?

Graag hoor ik jullie ervaringen/adviezen.

Mvg,

MM89

Beste antwoord (via MarcelM89 op 12-12-2016 12:04)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
KPN heb ik geen ervaringen mee, maar Belsimpel des te meer. En die zijn eigenlijk allemaal positief geweest, van het bestellen tot het annuleren en retourneren aan toe.

Kijk anders ook eens in de shopreview van Belsimpel, voor wat praktijkervaringen van verschillende mensen.

Voor wat betreft je vraag: Belsimpel wil voor sommige toestellen grijze import doen, maar dit is voor mij nooit een probleem geweest (als in: ik heb er nooit nadeel van ervaren m.b.t. dingen die niet zouden werken of toestellen die geen Nederlands hebben etc). Bovendien kan je voor garantie sowieso terecht bij de verkoper (Belsimpel dus) en hoe men dat uitvecht met de fabrikant/reparateur is niet mijn probleem/zorg.

[ Voor 43% gewijzigd door spone op 17-01-2016 15:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
KPN heb ik geen ervaringen mee, maar Belsimpel des te meer. En die zijn eigenlijk allemaal positief geweest, van het bestellen tot het annuleren en retourneren aan toe.

Kijk anders ook eens in de shopreview van Belsimpel, voor wat praktijkervaringen van verschillende mensen.

Voor wat betreft je vraag: Belsimpel wil voor sommige toestellen grijze import doen, maar dit is voor mij nooit een probleem geweest (als in: ik heb er nooit nadeel van ervaren m.b.t. dingen die niet zouden werken of toestellen die geen Nederlands hebben etc). Bovendien kan je voor garantie sowieso terecht bij de verkoper (Belsimpel dus) en hoe men dat uitvecht met de fabrikant/reparateur is niet mijn probleem/zorg.

[ Voor 43% gewijzigd door spone op 17-01-2016 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 444220

Precies. Belsimpel koopt de toestellen gewoon goedkoper in, daar zij voor elke provider kunnen leveren. KPN koopt alleen voor zichzelf in en is daarom duurder dan resellers (geldt voor alle providers trouwens). Het wil helemaal niet zeggen dat je een grijze import krijgt.Vaak zijn het gewoon NL toestellen.

Gewoon doen dus als het je geld scheelt.

Voor wat betreft je abonnement. Dat zou ik wel goed op papier laten zetten. Je nieuwe abonnement kan wel al ingaan, maar zal nog 2 jaar doorgaan na je eigenlijke einddatum. Dus tot 17 mei 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 09:50
Enige wat volgens mij niet kan kloppen is dat je abonnement eerder word stop gezet.
Normaal als je eerder verlengd loopt ALTIJD eerst je oude contract en dan gaat je nieuwe in op de afloop datum van je oude.
Je heb tenslotte een contract getekend toch daarvoor?
Er word dan dus contract breuk gepleegd dat verhaal kan niet kloppen en anders zit je straks over twee jaar met nog 4 maanden extra dat moet haast wel.

Wat wel kan is dat je korting direct in gaat maar hoe het dan over twee jaar met de laatste 4 maanden of je dan de normale prijs zonder korting betaalt dat weet ik niet?
En dat is misschien minder interessant als je nog niet wil verlengen of al weg wil wat nog niet kan en dus de volle mep betaalt.

[ Voor 25% gewijzigd door Roos79 op 17-01-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Belsimpel is zeker te vertrouwen.Recent de lumia 930 besteld en kreeg hem de volgende dag binnen. Wel de britse versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:46
Ik heb de laatste 6 jaar (3 abbo's) bij belsimpel gekocht, simpelweg vanwege het feit dat zij de goedkoopste waren.

Ik heb 2x een serviceverzoekje in moeten dienen:
1x vanwege de levering van een iPhone waar een Engels stekker bij zat. De volgende dag had ik een nieuwe lader in de brievenbus.
1x na een half jaar omdat de lightningkabel corrosie kreeg. Ook deze is snel vervangen.

Je hebt dus wel kans dat je een toestel krijgt die officieel niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Maar daar zit dan ook vaak het prijsverschil in.

Verder qua service heb ik geen ervaring bij belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb zelf geen ervaring met Belsimpel, maar ik hoor en lees hier meestal goeie dingen over. Ook over dat je nieuwe abonnement gelijk in gaat zou ik me geen zorgen maken, wel is het een goede opmerking dat je abonnementsdatum niet wijzigt. Je verlengt dus je oude abonnement met twee jaar en eindigt dus twee jaar later dan de datum waarop het eindigt als je niet verlengt. Dat is trouwens bij elke shop.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 741037

Mijn ervaring met belsimpel is niet zo positief.
Ik heb in het verleden een telefoon abonnement afgesloten bij belsimpel.nl in combinatie met een iphone 5s.
na 1,5 jaar deed de homebutton het niet meer, terug gestuurd ter reparatie en 2/3 maanden moeten wachten voor een ander toestel (terwijl de abonnement kosten wel gewoon doorliepen). er is destijds door een telefonisch medewerker gezegd dat ik een nieuw toestel zou krijgen via apple.
ik heb destijds meerdere malen gebeld omdat ik zelf had gelezen op forums dat et langer kan duren dan de gebruikelijke 5 tot 10 werkdagen.
maar tevergeefs of averechts.
Nu is de door hun opgestuurde telefoon defect (beeldflashes, apps werken niet of traag internet of verbinding provider valt geregeld weg) en is door apple bevestigd dat het om hardware problemen zou gaan. ik heb het aangegeven binnen de garantie periode maar omdat ik bang was dat ik mijn telefoon weer 3 maanden kwijt zou zijn heb ik dat niet gedaan (nodig voor werk vrienden en andere belangrijke zaken), nu valt ie dus buiten de garantie (dan hebben we het over letterlijk een paar dagen) en gaan ze er niets meer aan doen.
Naar mijn idee is dit gewoon niet eerlijk opgelost en eerlijkheid duurt het langst.
mijn advies zou zijn om niet met deze mensen in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb je facebook of twitter? Stuur ze anders een bericht?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ja ze lezen dit bericht vast niet dus je kan ze beter gelijk ff contacten

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Nadelen van een import device kunnen ook schuilen in latere updates volgens mij.
Garantie loopt idd via de winkel maar kan wel wat extra tijd in beslag nemen (al dan niet volgens de regels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Gadgeteer schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:14:
Nadelen van een import device kunnen ook schuilen in latere updates volgens mij.
Garantie loopt idd via de winkel maar kan wel wat extra tijd in beslag nemen (al dan niet volgens de regels)
Die update-kwestie heeft twee kanten, je krijgt de update idd vaak op een ander tijdstip, dat origineel NL toestellen (geldt uiteraard niet voor de wereldwijde uitrol van Apple), maar 't kan net zo goed zijn, dat 't buitenlandse toestel de update juist eerder krijgt. :)
Althans volgens mijn ervaring met meerdere Engelse, Duitse, Belgische, Italiaanse, Zwitserse en Poolse telefoons, die we in de loop van de jaren hebben gehad. Voor de duidelijkheid, deze waren niet van Belsimpel afkomstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelM89
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09-2024
Bedankt voor alle reacties _/-\o_ .

Heb uiteindelijk besloten om bij KPN mijn abonnement af te nemen vanwege de verschillende verlengvoordelen die ik kreeg waardoor ik alsnog voldoende bespaarde op de maandelijkse prijs in vergelijking met belsimpel. Aangezien ik al x aantal jaar bij KPN klant bent en goede ervaringen heb met ze gaf dit mij de doorslag.
Pagina: 1