Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met cursussen van de wireshark university (scos)

Pagina: 1
Acties:

• IThengelo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-05 10:34
Hallo Allen,

Binnenkort kan ik waarschijnlijk de cursus
Troubleshooting TCP/IP Networks (Wireshark University)
van de wireshark university volgen.
Deze wordt in Nederland alleen door de firma scos gegeven.

Hebben mensen praktische ervaringen met deze club en cursus?
En hoeveel "waarde" heeft hij?
Dit zowel als in kennis als in "CV-technisch" gezien?

• IThengelo
Niemand? :'(

[ Voor 12% gewijzigd door IThengelo op 21-01-2016 12:51 ]

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:31
Ik werk al jaren in IT-omgevingen, maar heb nog nooit van deze cursus gehoord... Ziet er zeker wel interessant uit qua onderwerpen.
Even een linkje voor het gemak:

http://www.scos.nl/produc...hark-training/wireshark1/

Of de cursus waarde heeft, dat lijkt me wel, maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel jij opsteekt :) Ik zou hem zeker op je CV plaatsen, maar weet niet of je daardoor een streepje voor zou krijgen op andere sollicitanten.

• IThengelo
Oke thanks.. ben zelf ook al jaren network engineer maar wil me meer gaan verdiepen in het echt diep troubleshooten/security aspect daarom ook deze cursus.

Aangezien packet captures daar onmisbaar zijn leek deze me wel interessant omdat het de enige "officiele" is vanuit wireshark gezien dan.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32
Ik ben enigszins bekend met de cursus (heb me er eens in verdiept) . Zoals ik het zie, en dat is dus puur mijn mening:
- Vooral waardevol voor technici die erg veel low-level packet analyse doen
- In die kringen is de certificering denkelijk wel waardevol, daarbuiten is het vrij onbekend.

Zelf heb ik er voor gekozen om gewoon de boeken te bestuderen. Ik doe niet genoeg met wireshark om het voor mij de moeite waard te maken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Beste ITHengelo,

Ik heb 39 jaar in Hengelo gewoond, overigens.
Ik herken van geen enkele cursus en van geen enkele studie een meerwaarde. Alles staat toch al op internet, dus waarom heb je dan iemand nodig die het je verteld (en boeken die je moet aanschaffen) ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Omdat de cursus en het certificaat niet zozeer voor jou is maar voor een (potentiele) werkgever. Iedereen kan die info bij elkaar verzameld hebben en zichzelf bedreven hebben erin, maar hoe kan een werkgever ervan op aan dat *jij* dat gedaan hebt? Juist ja, omdat je met zo'n certificaat kunt zwaaien. En in die zin heb je er wat aan want als twee sollicitanten beweren met Wireshark overweg te kunnen en een van de twee heeft wel certificaat, dan zal diegene bij verder gelijke geschiktheid absoluut streepje voor hebben.

Ben trouwens zelf van plan deze dit jaar te doen. Stond twee jaar terug al op planning, maar de enige data in NL vielen samen met een conferentie in Budapest waar ik heen moest, en de data in London waren ook niet goed. Dus nu herkansing.

Oslik blyat! Oslik!

• IThengelo
dion_b schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:44:

Ben trouwens zelf van plan deze dit jaar te doen. Stond twee jaar terug al op planning, maar de enige data in NL vielen samen met een conferentie in Budapest waar ik heen moest, en de data in London waren ook niet goed. Dus nu herkansing.
Als het goed is wordt er deze of volgende week de datum bekend gemaakt en dit zou dan eind maart/begin april moeten zijn.. (Korte termijn vind ik maar oke)
Pagina: 1