Laptop post niet meer/geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-07 22:19
Gegroet mede-tweakers,

Na het schoonmaken van mij Acer Aspire 7750G wil die niet meer posten. Ik heb ook al een externe monitor geprobeerd, deze ontvangt wel een signaal maar laat geen beeld zien. Ik heb schoongemaakt met een busje perslucht. Ik heb het even getest en de usb poorten geven wel stroom en alle ledjes van opladen, power etc. doen het gewoon. Er zitten 3 flatcables in mijn laptop die ik moest loshalen voor het schoonmaken: die van de powerknop, het trackpad en het toetsenbord dus die zijn het waarschijnlijk niet. De kabel van het scherm loopt door het scharnier heen. Heeft 1 van jullie enig idee wat ik kan doen om mijn beeld terug te krijgen? :Y

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:08

OmeJoyo

This is me

Je weet zeker dat die bandkabels netjes (recht) terug in hun connector zitten? Accu eraf gehad voor een paar minuten en dan de aan/uit knop ingedrukt houden voor 30 seconden? Dat zijn wel de eerste tips.Heb je wel het idee dat de computer start of helemaal niet?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
post hij niet of geeft hij geen scherm, voor de zekerheid zou ik als ik jou was even kijken of de fans wel draaien als je hem opstart en ook of het backlight aan gaat, als het backlight niet aangaat kun je even een sterk zaklamp op het scherm richten, als je dan wel wat ziet heb je of een kabeltje vergeten vast te maken of hij is beschadigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
gerjan z schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:46:
post hij niet of geeft hij geen scherm, voor de zekerheid zou ik als ik jou was even kijken of de fans wel draaien als je hem opstart en ook of het backlight aan gaat, als het backlight niet aangaat kun je even een sterk zaklamp op het scherm richten, als je dan wel wat ziet heb je of een kabeltje vergeten vast te maken of hij is beschadigd
Hij heeft geen beeld, net geprobeerd met de zaklamp maar dat werkte helaas ook niet, de fans draaien wel en de harde schijf en de CD-drive hoor je ook goed, dus ik heb wel het idee dat de laptop het voor de rest doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
OmeJoyo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:31:
Je weet zeker dat die bandkabels netjes (recht) terug in hun connector zitten? Accu eraf gehad voor een paar minuten en dan de aan/uit knop ingedrukt houden voor 30 seconden? Dat zijn wel de eerste tips.Heb je wel het idee dat de computer start of helemaal niet?
Ik zal het truukje met die accu eens proberen. De bandkabels die ik moest losmaken zitten 100% op hun goeie plek. Ik heb het idee dat de laptop het voor de rest helemaal doet, behalve het scherm dan 8)7

Edit: moet de accu er na die paar minuten weer in of moet ik hem dan op netstroom laten opstarten?

[ Voor 8% gewijzigd door Flammaestus op 17-01-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:08

OmeJoyo

This is me

Accu mag er weer in :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!