Interne harde schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds paar weken tijd heb ik het probleem dat mijn interne harde schijf niet meer word gevonden op mijn pc. Zijn er manieren dat ik deze harde schijf nog kan gebruiken of word het een nieuwe kopen. Zelf heb ik geen verstand van computers, het is al wel een oudere harde schijf.

Pc specs:
Intel Core i5-4460
8 GB RAM
ASUS b85M-E moederbord

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook hier mist een heleboel. Welke harde schijf? Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Wat heb je zelf al geprobeerd? Welke OS? Zie je hem wel in je BIOS?

Zoals ik al eerder aangaf, zomaar je probleem dumpen zonder enige informatie en inzet van jouw kant leidt hier meestal naar een slotje. Voeg die informatie dus nog bij, anders eindigt ook dit topic gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb meer info over mijn systeem erbij gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens met het posten van de SMART gegevens middels een screenshot van CrystalDiskInfo. Uiteraard kan dit alleen als hij wel door CDI wordt gevonden. Is dit niet het geval, controleer dan of de hardeschijf wel door je BIOS wordt gevonden. Soms komt het voor dat kabelproblemen zorgen voor het niet meer detecteren van je hardeschijf nadat hij in Windows wordt aangesproken. Maar soms kun je dan via Linux wel je SMART informatie uitlezen. De kabel vervangen of omwisselen met een andere kabel kan dan ook uitsluitsel bieden.

Aan jou dus het verzoek meer informatie te leveren over je probleem, zodat je goed kunt worden geholpen. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2016 19:54 ]