Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zelfbouw pc start op en geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

• cilfour
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07-2023
Goedendag,

Ik heb een pc van een maatje gekregen welk onderdelen had besteld alleen niet goed werkt.

Het probleem:
Als de pc aan gedrukt word dan start deze 5 seconden en gaat weer uit. dit proces herhaalt zich soms 2 tot 3 keer en dan start de pc wel door. Het ziet er een beetje uit als op de volgende video, met enig verschil dat bij mij geen beeld komt. (als de pc eenmaal aan gaat blijft deze ook gewoon netjes aan)
Video: https://www.youtube.com/watch?v=HhI-t5lh_38
Er worden geen piep geluiden af gegeven door het moederbord. Uiteraard heb ik de boel getest met en zonder audio aansluiting op het moederbord.
Ik heb helaas geen losse videokaart om te testen, maar gezien de opstart problemen vermoed ik dat het probleem eerder ergens anders zit.

De volgende punten heb ik zelf al uit geprobeerd.
1. Andere voeding.
2. Verschillende schermen en alle aansluitingen geprobeerd.
3. Diverse malen CMOS proberen te resetten.
Dit heb ik zowel gedaan via de boven staande video als via de Jumpers op het moederbord.
4. Met en zonder geheugen. (op alle mogelijke manieren die te bedenken zijn)
5. De handleiding door gespit.

De hardware.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 115,95€ 115,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,95€ 62,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,30

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je al eens geprobeerd om alles buiten je kast aan te sluiten (op een stuk karton of iets anders niet-geleidend) en zo op te starten? Mogelijk heb je ergens kortsluiting?

Android developer & dürüm-liefhebber

• cilfour
Mavamaarten schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:45:
Heb je al eens geprobeerd om alles buiten je kast aan te sluiten (op een stuk karton of iets anders niet-geleidend) en zo op te starten? Mogelijk heb je ergens kortsluiting?
Ook geprobeerd en alles herhaald en de tests herhaald. Helaas blijft het zelfde probleem voordoen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hmmm, lastig. Klinkt toch alsof er iets kapot is of niet compatibel.
Heb je ergens ander RAM geheugen dat je kan testen? Zonder geheugen gaat je PC uiteraard niet willen starten, maar als je geheugen incompatibel/stuk is dan zie je wel eens vage dingen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• cilfour
Mavamaarten schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:53:
Hmmm, lastig. Klinkt toch alsof er iets kapot is of niet compatibel.
Heb je ergens ander RAM geheugen dat je kan testen? Zonder geheugen gaat je PC uiteraard niet willen starten, maar als je geheugen incompatibel/stuk is dan zie je wel eens vage dingen.
Helaas heb ik geen extra geheugen tot mijn beschikking. Het zijn 2 repen en heb ze beiden 1 voor 1 uit geprobeerd, maar ook dit hielp niks. Het probleem blijft zich voor doen of ik nu alle 2, 1 of geen geheugen in het moederbord heb zitten.