Videoprobleem Dell Inspiron 17r SE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:58
Hallo!

Sinds kort heb ik een klein probleem met mijn laptop (een Dell Inspiron 17r SE). Als ik een video kijk (Youtube, VLC, maakt niet uit), slaat het beeld ongeveer eens in de minuut een paar frames over, het beeld staat dan voor een kwart seconde stil, waarna het weer verder gaat. Het geluid loopt wel gewoon door.

Het probleem is ontstaan nadat ik Windows 8.1 heb geüpdatet naar Windows 10. Ik heb het probleem eerder ook al eens gehad en toen leek het te maken te hebben met bepaalde drivers van MotionInJoy (een programma om ps3-controllers als xbox-controllers te emuleren). Dit programma heb ik op mijn huidige installatie van Windows niet geïnstalleerd, ik heb hier nu een ander programma voor (ScpServer). Ook heb ik de drivers van mijn geïntegreerde grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. Het probleem leek even verholpen, maar na een herstart is het probleem weer terug (voor de herstart waren er andere grafische glitches te zien, zoals beeld dat verticaal niet synchroon liep. Deze zijn weer weg).

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik kan altijd Windows opnieuw installeren, maar als dit niet nodig is doe ik dit liever niet, gezien de tijd die hierin zit.

Alvast bedankt!