Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Beste tweakers,

Momenteel hebben we tot tevredenheid een internet en tv abonnement van Delta. Dit is digitale tv met een kabel in zo'n humax kastje.
Dat is verder prima, maar nu ben ik gaan samenwonen en mijn vriendin verschuift heel graag de meubels en zodoende dus ook de tv ;)
En dat is niet handig met een kabel, we willen dus veranderen van aanbieder. De tv is een Samsung HD ready van, ik denk 8 jaar oud.
Ik heb zelf al een beetje gezocht naar aanbieders maar ik kom er niet echt uit. Door slechte ervaringen willen we geen digitenne van KPN.
En ik wil ook wel graag een aanbieder die goed signaal geeft in het uiterste zuidelijke puntje van Zeeland. Niet dat ik in de voorkamer wel bereik heb en in de achterkamer niet ;)

En hoe werkt draadloze tv nu eigenlijk? Is dat dan via internet? Maar dan heb ik ook weer een heel hoge bundel nodig of niet?

Naja, ik ben dus nogal een n00b op dit gebied 8)7

Wie kan me het een beetje uitleggen en adviseren hierin, eigenlijk vind ik het gewoon kut dat Delta niet draadloos kan aanbieden. Want veranderen van aanbieder, betekent ook een ander mailadres :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap je probleem. Ik had een ex die het zelfde deed. Kwam ik 's avonds thuis, mocht ik eerst weer gaan zorgen dat er tv was :( :+
Makkelijkste oplossing: je vriendin beter opvoeden. Of een paar extra kabelaansluitpunten in huis maken.

Je hebt DVB-T, dat is digitale TV via de ether (die T staat voor terrestrial). Dat is wat Digitenne levert (en idd, dat sucks). Verder zijn er bij mijn weten geen aanbieders van DVB-T in NL. En dus ook niet van echte "draadloze TV".

Wat je zou kunnen doen is kijken naar aanbieders van IPTV. De meeste ADSL en glasvezelaanbieders doen dat, gaat dus via je internetvbinding. En dan simpelweg met iets als homeplug gaan werken om het signaal bij je TV te krijgen, via het stroomnet /stopcontact. Tradeoff is dat dat homeplug lang niet altijd goed werkt (compleet afhankelijk van je electrische installatie) en dat je internetsnelheden niet gegrandeerd zijn. Maar dan hoef je dus geen extra aansluitpunten te maken.Bundels heb je alleen bij mobiele telefonie / internet, dus niet niet van toepassing.

Emailadres: wie gebruikt er tegenwoordig nog een mailadres van een provid als je een Gmail oid kunt krijgen zonder limiet die exact het zelfde en meer kan en doet :? Als ik jou was zou ik nog een keer switchen van mailadres en dan nooit meer ;)

Maar wat ik zelf zou doen: een paar verlengkabels voor de coax kopen en die lekker over de plint laten lopen. Als zij zonodig met schuiven is dat haar tradeoff.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
En dat is niet handig met een kabel, we willen dus veranderen van aanbieder.
Dan wil jij iets dat er niet is....
De tv is een Samsung HD ready van, ik denk 8 jaar oud.
Als je een nieuwe TV koopt, blijft het probleem bestaan, de basis werking is niet verandert. Hoogsten CI+ kaartje ipv decoder

Delta biedt gewoon digitale televisie waarbij je op je laptop, computer, tablet of mobiele telefoon TV kan kijken.

http://www.delta.nl/tv-in...jken-op-tablet-of-mobiel/

Dat je geen kabel meer wilt is pech, daar ontkom je niet aan (coax, UTP, glas), je kan beter een andere vriendin nemen of deze verbieden om telkens met meubels te sleuren :9

Digitene is volgens mij binnenkort einde oefening ivm frequentie dacht ik, maar dat zou je enige echte alternatief zijn geweest als je op zoek bent naar draadloze TV (al is dat niet waar, aangezien je nog je decoder hebt met kabel of een TV met ingebouwde decoder moet hebben)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn overburen hebben zo'n alles in 1 pakket van KPN. En daarbij hebben ze ook deze set: https://www.kpn.com/prive...adloze-verbindingsset.htm

Hoewel ik wat sceptisch was over de kwaliteit, werkt het gewoon perfect en storingsvrij.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gewoon in elke hoek een outlet bouwen.. en je vriendin beter opvoeden?

of geen lineiare tv meer kijken, en een abbotje netflix / videoland / weet ik veel doen ism een Raspi ofzo :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Dank voor alle antwoorden.

Ze is wel heel lief hoor :). Netflix is zeker een optie, een ps3 heb ik dus we zouden daar verder niks voor hoeven aanschaffen.

Dan zou het tv abonnement er gewoon uitgaan, uitzending gemist kan ik volgens mij ook via de browser via de ps dan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe je het ook wendt of keert: je zult tocg ergens je (netwerk)aansluing vandaan moeten halen. Of dat nou via UTP of coax of stopcontact is. Aan draden ontkom je niet. En als je volledig op WLan gaat moet je een fatsoenlijk bereik in huis hebben en iets waar je apparatuur ook mee om moet kunnen gaan.

Gezellig een avondje netflix op de tablet...sure. Na een half uur heb je ruzie omdat de een het niet kan zien en de ander pijn in zijn rug begint te krijgen.

En dat terwijl je enige probleem is dat je kabel niet op de juiste plek zat.
Moet ik je een spiegel voorhouden en zeggen dat je een mug met een olifant probeert dood te slaan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:04:
Hoe je het ook wendt of keert: je zult tocg ergens je (netwerk)aansluing vandaan moeten halen. Of dat nou via UTP of coax of stopcontact is. Aan draden ontkom je niet. En als je volledig op WLan gaat moet je een fatsoenlijk bereik in huis hebben en iets waar je apparatuur ook mee om moet kunnen gaan.

Gezellig een avondje netflix op de tablet...sure. Na een half uur heb je ruzie omdat de een het niet kan zien en de ander pijn in zijn rug begint te krijgen.

En dat terwijl je enige probleem is dat je kabel niet op de juiste plek zat.
Moet ik je een spiegel voorhouden en zeggen dat je een mug met een olifant probeert dood te slaan?
gewoon een Ubiquiti -AC accesspoint midden in de kamer aan het plafond :P
TS heeft al een PS3, en verder zou de TS natuurlijk iets van een dreambox (clone) kunnen gebruiken om te streamen... dat kan dan wel weer prima draadloos :P ( dreambox apparaat gewoon in de meterkast ;) )

404 Signature not found

Pagina: 1