Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704634

Topicstarter
Goodmorning Tweakers,

Sinds een kort jaar ben ik met m'n huisgenoot onze cinema aan het opbouwen.
Onze huidige bottleneck zit hem in de input.

Op dit moment gebruiken we PLEX op een mac mini, maar we lopen toch tegen enkele beperkingen aan die ons limiteren.

We zoeken dus een nieuw media center (geen software voor de mac mini, wel degelijk een nieuw stuk hardware met bijhorende software).

Wat hebben we nodig in een mediacenter:
- Dolby Atmos & DTS:X support
- Moet alle gangbare formaten spelen (.mkv, .mp4, ...)
- Moet ISO bestanden kunnen spelen, met name 3D-ISO's.
- We zijn de interface van PLEX gewend, ik heb al mediacenters gezien met een redelijk bagger uiterlijk, sinds het oog ook wat wilt, is een leuke interface wel een must.
- Voldoende power under the hood zodat alles lekker smooth werkt.

We horen graag jullie voorstellen!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 704634 op 17-01-2016 11:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Is een Htpc met xbmc niet de beste optie dan?
Kwa power zit het goed, interface is prima en je kan alle formaten afspelen zover ik weet.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sinds we hier al een mac mini hebben, zouden we eerder naar een out-of-the-box media center gaan indien het mogelijk is.

Onze mac-mini is het volgende model: A1347 (EMC 2840)
Indien er drivers bestaan voor deze unit om atmos intact te bitstreamen, zou ik overwegen er windows op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer openelec (kodi/xbmc met linux) eens? misschien is je mac mini nog net modern genoeg.

https://forums.plex.tv/di...mac-windows-plex-and-kodi

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Met out of the box devices blijf je tegen issues aan lopen. Laat Plex voor wat het is en stap over naar Kodi...

Als HTPC een Intel NUC en je bent helemaal klaar.

Plex/Mac/OS-X/Softwarematig decoderen, het zijn allemaal lapmiddelen die met Kodi/OpenElec niet nodig zijn. Heb je dit in combinatie met een NUC, je opslag op een externe schijf of NAS dan is er op dit moment geen enkele stream in video of audio die problemen geeft.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

WD-Medic schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:33:
... dan is er op dit moment geen enkele stream in video of audio die problemen geeft.
Ook voor de audiostreams : Dolby Atmos & DTS:X support? Daar durf je je hand voor in het vuur te steken?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja, al zal dat wel zeer doen denk ik haha :P , ik heb zelf een i5 met 4 GB ram en 40 GB SSD voor het OS, de Intel® NUC D54250WYK ( omdat het type afhankelijk is ), en elke Dolby X en elke DTS X stream die ik tot nu toe ben tegen gekomen werkt via HDMI passthrough naar mijn receiver.

Op deze NUC staat OpenElec/Kodi als OS/mediaplayer.
In Windows is het weer een andere verhaal ivm drivers ect maar daar heb ik geen ervaring mee.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik niet gewoon openelec en kodi op m'n mac mini zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Misschien wel maar dan moet de hardware van de mac mini wel het een en ander aan kunnen. Dit zou je eerst even in de specs moeten bekijken van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WD-Medic schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:59:
Ja, al zal dat wel zeer doen denk ik haha :P , ik heb zelf een i5 met 4 GB ram en 40 GB SSD voor het OS, de Intel® NUC D54250WYK ( omdat het type afhankelijk is ), en elke Dolby X en elke DTS X stream die ik tot nu toe ben tegen gekomen werkt via HDMI passthrough naar mijn receiver.

Op deze NUC staat OpenElec/Kodi als OS/mediaplayer.
In Windows is het weer een andere verhaal ivm drivers ect maar daar heb ik geen ervaring mee.
Misschien wordt er wel bedoelt, "als zodanig ook worden weergegeven". Dus Atmos ook als Atmos en dito voor DTS:X. Datzelfde verhaal ook voor de 3D ISO's. Afspelen is geen enkel probleem, maar in het RealD 3D format afspelen is some different koek (alla van Gaal). En als jij zegt dat je Openelec gebruikt dan gaat laatste al niet op, of er moet sinds kort wat veranderd zijn binnen OE/Linux. Let wel, ik heb het niet over stereo 3D maar de hoogste kwaliteit 3D voor de thuis-omgeving.

Mocht TS volstaan met enkel het kunnen afspelen, zonder dat het oorspronkelijke format behouden blijft, dan is jouw reactie meer dan bruikbaar vanzelfsprekend ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gezien de investering, mag de bottleneck niet de input zijn.
Dat onze hardware de input niet aankan, maakt me weinig uit.
Maar wil wel de hardware dat we hebben optimaal benutten.
Pagina: 1