vraag - GTX 760 aansluiten op voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703240

Topicstarter
Hee,

Ik heb tweedehands een gtx 670 (typefout in thread titel) gekocht en wilde deze aansluiten. De kaart heeft twee 6pins aansluitingen. Bij de kaart kreeg ik een 6pins naar 2x molex kabeltje, maar ik heb geen molex ingang op mijn voeding (of heb ik daar een ander kabeltje voor nodig?). Op mijn voeding heb ik nog een 8pins en twee 6pins ingangen vrij.

Verder heb ik een 8 (of 6+2?) pins naar 6pins kabeltje van mijn voeding, die ik dus op de kaart kan aansluiten. Nu dacht ik dat ik dan een 6pins naar 6pins kabeltje moest hebben voor de tweede aansluiting, maar bij de computerwinkel hier hadden ze alleen verloopkabeltjes en zeiden ze dat 6pins naar 6pins niet bestaat (?).

Zouden jullie mij kunnen adviseren wat voor mij handig is? Jullie merken dat ik er niet heel veel verstand van heb, en ik vind het nu wel verwarrend worden :p

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 22:43
staat er niet iets van pci ect op de stekkers? welke voeding gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

op die 8 pins stekker is eigenlijk een 6pins + 2 pins. Die zes pins stekker heeft een gleuf je waar de 2 pins bij in geschoven zit.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

en er staat meestal (niet altijd) PCI-E(xpress) op, en GEEN CPU aanduiding.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

-The_Mask- schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:24:
Welke voeding en welke videokaart heb je precies?
Mijn glazen bol zegt : Corsair CX430M :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je gewoon 2x de 6pin aansluiting hebt, kan je toch gewoon de goede kabels op je videokaart aansluiten? Geen gedoe met verloopjes en adapters is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Corsair CX430M heeft dus maar één 6+2 pins PEG connector, dus dat is geen optie.

Maar het komt er dus op neer dat Bananaking een aantal kabels kwijt is? Welke kabels en connectors heb je nu allemaal?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703240

Topicstarter
Dank voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad de corsair CX430M.

Ik heb ook inderdaad twee 6pins aansluitingen vrij op de voeding, alsmede de 6+2 pins.

De enige kabels die ik heb (naast irrelevante kabels voor harddrives etc) zijn een 6pins naar 6+2pins die bij mijn voeding geleverd werd, en een 6pins naar 2x molex die bij de (tweedehands) kaart zat. Ik zie nergens een molex aansluiting maar die eerste kabel kan ik dus aansluiten.

Dan rest me nog de tweede 6pins op mijn videokaart. Ik heb dus nog twee 6pins aansluitingen vrij op mijn voeding.

Nu lijkt het mij logisch om een 6pins kabeltje te leggen tussen kaart en voeding. Die heb ik alleen niet, en in de winkel zeiden ze dus dat zoiets niet bestaat. Dit komt me heel vreemd voor? Maar via google zie ik ook alleen verloopstukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Om heel eerlijk te zijn zou ik die voeding gewoon de deur uit gooien en een andere kopen die ook de correcte aansluitingen heeft. Het is sowieso geen geweldige voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 703240 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:06:
Ik heb ook inderdaad twee 6pins aansluitingen vrij op de voeding, alsmede de 6+2 pins.
Je moet de tekst lezen op de voeding en daar staat alleen bij de modulaire 8 pins connector dat die geschikt is voor een PCI-E kabel en dan trouwens alleen geschikt voor de Corsair Type 3 Generation 2 kabel van Corsair. Zoals de winkel al zei kun je modulaire kabels niet zo los kopen, ze hebben namelijk allemaal verschillende kabel er is geen standaard voor (kan niet). Dus een willekeurige kabel pakken die toevallig past kan absoluut niet dan kun je prima de voeding of de videokaart opblazen door kortsluiting.

Dus als de voeding nog wil gebruiken en je geen kabel met molex stekkers meer hebt, alleen nog de kabels met SATA connectors moet je dus opzoek naar de juiste kabels. Dan kun je een molex kabel kopen, maar ik denk dat je dan beter de kabel met PCI Express kabel kunt vervangen. Deze kabel heeft nu één PEG connector, maar Corsair heeft deze kabel ook wel met twee connectors. Een mailtje naar Corsair met de vraag of ze een Type 3 Generation 2 kabel voor je hebben met twee PEG connectors voor jouw Corsair CX430M lijkt mij dan het handigst. Als je geluk hebt krijg je hem gratis van Corsair.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1