Toon posts:

Voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al veel gehoord over de voltage die je zou moeten instellen maar wanneer wordt het gevaarlijk en is alleen de hitte waar je moet op letten? en wat heeft het juist als resultaat? zorgt het voor meer stabiliteit als je het instelt op 1.80 en wat met de andere voltage die je kan wijzigen wat doet die?

want mijn systeem is nogal onstabiel (ik denk wel dat het aan de voeding ligt die te laag is maar dat vervang ik hopelijk dit weekend nog) maar twijfelde toch of een hogere spanning ook niet zou helpen

help plz

Verwijderd

Misschien is het wel handig als je even verteld wat voor processor je hebt? |:(

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ok..ik krijg een TB 1.33 binnen en moet ook het voltage gaan instellen op mn Epox MB...help ?

Ik zag het niet (zo vlug) in het boekje staan..

Verwijderd

Topicstarter
sorry was ik vergeten

ik heb een athlon 1200 266 fsb met 256 sdram een abit kt7a mobo en 30 gb matrox hd en een geforce 2 gts 64 ddr

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Standaard hebben de meeste AMD's 1.75 V nodig.. Maar dat mag best wat hoger :)
Toch zouden ze zonder overclock gewoon goed op default voltage moeten draaien.. Zijn ze instabiel dan ligt dat aan wat anders.. Als je gaat overclocken, dan kun je een hoger voltage gebruiken (zonder voltage-mod tot 1,85V op de meeste moederborden!) Dan blijft de proc wat stabieler!

Zorg wel voor goede koeling, dat is vaak een probleem. Dus zolang de temperatuur in orde is, dan kun je gerust een hogere Vcore instellen!

Verwijderd

Topicstarter
k thx
dus buiten koeling is er geen risk met hoger voltage? die hou ik dan wel goed in het oog

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Tja, door je voltage te verhogen, verkort je de levensduur van je proc.. Dit probleem verminder je dus weer door goed te koelen.. Maar voordat hij aan z'n eind zit is hij allang weer verouderd dus...

Verwijderd

Topicstarter
dacht ik er ook van
Pagina: 1