Ik zoek een monitor van 28"of ietsje groter. Deze zou het volgende moeten kunnen. Ik sluit er 2 computers op aan. Computer A via DVI of HDMI(1), computer B via HDMI(2) of Displayport. Ik start computer A en ga ermee werken. Na enige tijd start ik computer B (notebook) die eerst via z'n eigen interne scherm beeld heeft. Door CTRL+F4 gaat het signaal dan van de notebook naar de HDMI(2) of DisplayPort van de monitor, die dan automatisch overschakelt naar het beeld van computer B. Na enige tijd wil ik het beeld van computer A weer op de monitor, en geef CTRL+F3, zodat het signaal van computer B (notebook) weer naar zijn eigen interne scherm gaat. De monitor detecteert automatisch geen signaal meer op HDMI(2) of DisplayPort, en schakelt automatisch naar computer A op DVI of HDMI(1).
Ik heb de volgende monitor bijvoorbeeld op het oog: Samsung U28E590D. Volgens de online manual heeft die auto source detection, maar ik kan er niet uit afleiden of dat doet wat ik hierboven beschrijf. Ook LG heeft enkele monitoren met iets dergelijks, maar ook hiervoor geldt hetzelfde, werkt wat ik zoek?
Mijn voorkeur qua merken gaat uit naar IIyama, LG en Samsung.
Ik heb de volgende monitor bijvoorbeeld op het oog: Samsung U28E590D. Volgens de online manual heeft die auto source detection, maar ik kan er niet uit afleiden of dat doet wat ik hierboven beschrijf. Ook LG heeft enkele monitoren met iets dergelijks, maar ook hiervoor geldt hetzelfde, werkt wat ik zoek?
Mijn voorkeur qua merken gaat uit naar IIyama, LG en Samsung.
Samsung S23 Ultra 256GB