Desktop speakers ter vervanging van Logitech Z-5500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 07:35
Sinds het overlijden van mijn Z5500 set ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar nieuwe desktop speakers, en momenteel twijfel ik tussen de 3 onderstaande setups. Wat lijkt jullie de beste setup? :)

Mijn kantoor is redelijk klein, dus misschien heb ik niet eens een subwoofer nodig, dat ga ik pas na de speakerkeuze definitief bepalen.

1.
AudioEngine A5+
AudioEngine DAC
10" Subwoofer, type nog onbekend.
--> Nadeel: A5+ heeft een basspoort aan de achterzijde, hierdoor kan ik de speakers niet helemaal op het uiteinde van mijn bureau plaatsen, dan zouden ze te dicht tegen de muur aan staan.
--> Voordeel: geen miskoop, talloze extreem positieve reviews, en een volume knop aan de voorkant!

2.
AudioEngine F4
Onkyo A-9010
--> Voordeel: Poort aan de voorkant
--> Nadeel: kleine midwoofer, een subwoofer is toch wel een vereiste.

3
Adam F5
AudioEngine DAC
--> Dit zijn echte monitor speakers, misschien klinken ze hierdoor te neutraal.
--> Voordeel: Poort aan de voorkant + equalizer
--> Nadeel: geen volume knop, alleen een gain knop, maar dit valt met de DAC wel op te lossen. Maar ook geen sub uitgang.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/f/ff/fff99291_Floorplanner.jpeg

[ Voor 18% gewijzigd door Strider op 16-01-2016 19:52 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:58
Strider schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:39:
Sinds het overlijden van mijn Z5500 set ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar nieuwe desktop speakers, en momenteel twijfel ik tussen de 3 onderstaande setups. Wat lijkt jullie de beste setup? :)
Ik heb de AudioEngine A5 (geen +) in de keuken hangen. Fenomenaal geluid voor het formaat. Ik verbaas me er elke keer weer over. Met name de bas is bizar goed. Maar volgens http://www.head-fi.org/t/...ngine-a5-vs-adam-artist-5 zijn de Adam's nog beter. Een subwoofer bij dit soort speakers voor een kleine ruimte lijkt me overkill.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:48
Met een dergelijk budget zou je ook eens naar de ruark audio mr1 kunnen kijken. Die hebben me nog geen moment teleurgesteld. Luister regelmatig vele uren na elkaar muziek zonder dat ze gaan vervelen. Ze hebben ook blue-tooth en met aptx is de kwaliteit nog zeer aardig. Bekabeld zijn ze subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar dien drie keuzes? AudioEngine zijn mooie speakers maar mijn inziens net te duur voor wat je krijgt. Zeker de A2+, maar dat type terzijde aangezien die niet in de lijst staat. Ik ben zelf voor een setje Argon gegaan, huismerk van Hifi Klubben. Zeker geen neutrale speaker door een wat aangezet laag en hoog. Wel types met basreflex aan de voorzijde wat plaatsing tegen de muur gemakkelijker maakt. Verder ook types met ingebouwde DAC. Mocht ik ze ooit vervangen ga ik kijken naar Adam Audio dan wel Emotiva (helaas zeldzaam in Nederland).

Tevens topic gesplitst en naar CEA gemoved aangezien het een aankoopadvies betreft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:40
Tsja ik heb zelf nu sinds een aantal dagen de pricewatch: Audioengine A5+ Zwart samen met pricewatch: Audioengine D1 ter vervanging van mijn oude Logitech setje. En ik kan ze zeker aanraden, zeker geen miskoop. Subwoofer is voor mij nog altijd onnodig, mogelijk in de toekomst een leuke upgrade als je het gaat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 07:35
RichieB schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:38:
[...]

Ik heb de AudioEngine A5 (geen +) in de keuken hangen. Fenomenaal geluid voor het formaat. Ik verbaas me er elke keer weer over. Met name de bas is bizar goed. Maar volgens http://www.head-fi.org/t/...ngine-a5-vs-adam-artist-5 zijn de Adam's nog beter. Een subwoofer bij dit soort speakers voor een kleine ruimte lijkt me overkill.
Mijn Z5500 subwoofer volume stond nu ook al erg laag, een sub zou voor mij alleen voor het echte ondersteunende laag zijn.
LA-384 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 01:01:
[...]

Met een dergelijk budget zou je ook eens naar de ruark audio mr1 kunnen kijken. Die hebben me nog geen moment teleurgesteld. Luister regelmatig vele uren na elkaar muziek zonder dat ze gaan vervelen. Ze hebben ook blue-tooth en met aptx is de kwaliteit nog zeer aardig. Bekabeld zijn ze subliem.
Ik ken je review :) en ik heb er ook zeker naar gekeken, maar ik vind ze te duur. Ik heb daarnaast wel plek voor wat grotere speakers, en als ik er een DAC en een subwoofer bij ga rekenen, kom ik bij een bedrag uit dat hoger of gelijk staat aan een Kef X300A set, die misschien op dat moment interessanter is.
FeaR schreef op zondag 17 januari 2016 @ 01:18:
Vanwaar dien drie keuzes? AudioEngine zijn mooie speakers maar mijn inziens net te duur voor wat je krijgt. Zeker de A2+, maar dat type terzijde aangezien die niet in de lijst staat. Ik ben zelf voor een setje Argon gegaan, huismerk van Hifi Klubben. Zeker geen neutrale speaker door een wat aangezet laag en hoog. Wel types met basreflex aan de voorzijde wat plaatsing tegen de muur gemakkelijker maakt. Verder ook types met ingebouwde DAC. Mocht ik ze ooit vervangen ga ik kijken naar Adam Audio dan wel Emotiva (helaas zeldzaam in Nederland).

Tevens topic gesplitst en naar CEA gemoved aangezien het een aankoopadvies betreft.
Ik heb gezocht naar desktop speakers, en ook wel wat gekeken maar actieve monitors van de bekendere merken. Maar die zijn vaak toch wel erg prijzig, of onbekend in de review wereld zoals jouw Argon's. Ik kwam in ieder geval iedere keer weer uit op de AudioEngine's, en ook wel eens op de Adam's.

BlaBlaBla

Pagina: 1