Kleine behuizing voor mijn build.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanNDA
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-04 15:17
Hallo Allemaal,

Ik heb wat componenten bij elkaar gezocht en nou zou ik deze graag in een zo'n klein mogelijke ATX behuizing willen stoppen met nog wel voldoende air flow.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.. en hoop dat iemand mij wilt helpen met het vinden van deze behuizing.

De behuizing mag rond de 50 euro kosten (liever minder uiteraard)

Build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 211,95€ 211,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,95€ 229,95
2Crucial CT8G4DFD8213€ 36,95€ 73,90
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,70

Mocht iemand nog commentaar hebben op mijn build dan hoor ik dat ook graag!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het eerste wat in me opkomt, als 't klein moet, waarom dan geen µATX of evt mITX?
Voor wat betreft bomen en bos kan ik me 't voorstellen, er is veel op de markt. Maar stel dan iig wat eisen op (kleur, wel of geen window, aantal bays etc). Dan kun je in de PW selecties gaan maken, want met je huidige eisen staan er idd 266 kasten in de PW die voldoen

http://tweakers.net/categ...-iZKVkqKQDUaDkGRKhVFtbCwA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Klein en fullsize ATX gaan niet samen :P
Het enige wat je kan doen, is de breedte in gaan, door b.v. de voeding en harddisks achter de moederbord tray te plaatsen.

Denk aan een Aerocool GT-RS: pricewatch: Aerocool GT-RS
Of een Anidees AI7: pricewatch: Anidees AI7 Zwart

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Door te kiezen voor pricewatch: Gigabyte GA-B150M-DS3P als moederbord krijg je veel meer keuze in het door jou gewenste formaat. Bijvoorbeeld de pricewatch: Thermaltake Core V21
Je voeding kan eventueel naar pricewatch: Cooler Master GM G450M mocht die €10,- hierboven een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanNDA
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-04 15:17
Bedankt voor jullie reacties.
Misschien moet ik toch maar gaan kijken naar een µATX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats even: move OH -> CAA

Verder inhoudelijk:
- met de compontenten die jij hebt staan is er geen enkele reden om groter dan mITX te nemen, laat staan uATX. Dat geeft zoals al aangegeven een stuk meer opties mbt kleine kasten.
- EUR 50 is een erg karig bedrag voor een behuizing en gaat je sowieso iets gehorigs met lage build quality opleveren. Als het geld er echt niet is, dan is het er niet, maar als je bedenkt dat een goede behuizing rustig twee of meer PC builds mee kan gaan - en dat je al die tijd er tegenaan zit te kijken cq de herrie eruit moet aanhoren, dan is het iets wat meer dan een sluitpost in je build hoort te zijn.

Als je budget echt niet hoger kan zou ik overwegen om de i5-6500 te vervangen met een i3-6100 (wat je twee cores kost, maar geen threads, en alleen verschil gaat maken als een app meer dan twee cores tegelijk vol weet te belasten) en met het prijsverschil een degelijke kast nemen - en evt andere koeling dan stock.

Je hebt het alleen over airflow, maximale airflow is natuurlijk geen kast en een grote ventilator. Als dat niet geschikt is, helpt het om je eisen wat scherper te stellen. Sowieso: er zijn letterlijk honderden kasten. Om daar een goede schifting in te maken zul je meer eisen *moeten* stellen. En met een stock CPU op een non-OC moederbord zou ik airflow niet als eerste, tweede of derde prio stellen.

Denk aan:
- airflow zonder casefans
- aantal/formaat/airflow casefans
- geluidsdemping
- afwerking randjes (niet je handen openhalen iedere keer dat je in kast bezig bent)
- cable routing (je hebt niks aan airflow als alle kabels kriskras ervoor moeten hangen)
- estetiek (hoe ziet dat kreng eruit - over smaak valt niet te twisten, maar je kunt wel aangeven wat je wel en niet mooi vindt)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1