[Speakers] Mordaunt Short 914 of Translator Impact 40?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Ik zit hier een beetje met een dilemma. Momenteel heb ik op de zolder een set MS 914 speakers aan een Sony TA FE530R hangen. Van mijn vader kan ik echter een set Translator Impact 40 (uit 1989) krijgen. Wel moeten daarvan de foamranden vervangen worden.

Niets zo subjectief als geluidsbeleving, natuurlijk. Maar ik vraag me toch af wat de kwaliteitsverhouding tussen de 914 en de Impact 40 is. En of een investering in de 40's dus realistisch is.

Jullie enig idee?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kun je ze fatsoenlijk uitproberen? Of zijn de randen al dermate vergaan dat ze het op het moment niet doen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
De impact 40 schijnen analytisch te zijn. Ik weet niet hoe de MS 914 je overkomen, maar daar kan je prima van genieten. Ik vraag me af of het het werk en geld waard zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:11
Voor reparatie van de impacts kun je misschien contact opnemen met Peter http://www.translator-info.nl/reparaties.html . Alles wat reparatie minder kost dan de waarde van de speakers (nu ca. 300-400 euro in perfecte staat) is meegenomen. Volgens mij gebruikte ze veel vifa units. Op de achterkant van de woofer kun je het type waarschijnlijk wel vinden. Anders kan speakerland je misschien verder helpen. Als de unit nog verkrijgbaar is, kun je deze wellicht ook zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 18:57
Ik denk dat reparatie niet meer loont, tenzij je erg goedkoop de randen kunt laten vervangen, of de speakers kunt vervangen. Denk dat een goede set nog max 250 zal opbrengen.

[ Voor 16% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-01-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Dan mogen de woofers dus 125 euro per stuk kosten. Afhankelijk van het type woofer is dat niet onredelijk. Dan heb je m.i. beter klinkende speakers voor minder geld dan nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
bartvl schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:18:
Kun je ze fatsoenlijk uitproberen? Of zijn de randen al dermate vergaan dat ze het op het moment niet doen?
De woofers zijn volledig gaar. De mids gaan nog. Geluid is niet meer representatief.
blissard schreef op zondag 17 januari 2016 @ 06:00:
Voor reparatie van de impacts kun je misschien contact opnemen met Peter http://www.translator-info.nl/reparaties.html . Alles wat reparatie minder kost dan de waarde van de speakers (nu ca. 300-400 euro in perfecte staat) is meegenomen. Volgens mij gebruikte ze veel vifa units. Op de achterkant van de woofer kun je het type waarschijnlijk wel vinden. Anders kan speakerland je misschien verder helpen. Als de unit nog verkrijgbaar is, kun je deze wellicht ook zelf vervangen.
Toevallig kwam ik die site later ook tegen. Inmiddels een reactie binnen. Kosten zijn 160 euro voor de set (100 voor de woofers, 60 voor de mids). Da's best interessant, moet ik zeggen :)

Ga er een nachtje over slapen.

De nieuwe boxen van mijn vader (voor zijn zolderkamer) zijn nou ook niet echt vervelend: chario sonnet

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Heb vanmiddag de boxen afgeleverd bij Peter. Interessant om te horen en zien wat hij allemaal weet, heeft en heeft meegemaakt van Translator en Hans Baan. Met een beetje geluk kan ik ze maandagavond al weer ophalen en beproeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Leuk! Benieuwd wat je er straks van vindt. Naar mijn mening goede keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Zo, vandaag de boxen opgehaald. Heel, heel tevreden over het resultaat :) Klein tegenvallertje: één van de tweeters bleek stuk, dus al met al was de rekening 200 euro.

Na een korte vergelijking thuis met mijn 2-weg Quadral Argentum (SAM 02) boxen is duidelijk dat de 26 jaar oude en wat versleten ogende Translators in de woonkamer komen. Miss Killjoy gaat nog akkoord ook :+

Kortom, deze actie was het geld meer dan waard.

Nu op voor de volgende vergelijking: Mordaunt Short 914 of Quadral Argentum SAM 02.

Pagina: 1