Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo juist Adobe Indesign 2015 geïnstalleerd, maar het programma blijkt anders te werken dan de Indesign die ik ken. Ik heb een heel aantal vormen op een rijtje gezet in mijn document en hier een group van gemaakt. Nu wil ik 1 foto plaatsen die (deels)zichtbaar wordt in alle figuren van de group.

Bij de Indesign versie die ik ken zou je de group figuren moeten selecteren om vervolgens via place een foto te kunnen importeren die meteen de figuren bedekt.

Bij deze versie veranderd mijn cursor na het selecteren van een foto bij place echter in een kleine foto. Die foto moet ik vervolgens zelf plaatsen door te klikken op een figuur. (Als deze omschrijving niet duidelijk is, kijk dan wat er gebeurt in het volgende filmpje bij 1.26 min.
)

Als ik de foto los laat in 1 van de figuren die bij mijn groep horen, dan wordt deze alleen in deze figuur geplaatst en niet ook in alle anderen. Soms wordt de foto ook gewoon helemaal niet geplaatst.

Mijn vragen zijn:
1) Of er een mogelijkheid is de instellingen van Adobe Indesign teveranderen zodat de place optie zo werkt als ik gewend was en dus meteen in een figuur of meerdere figuren geplaatst kan worden.

of

2) Hoe kan ik er bij deze nieuwe versie voor zorgen dan mijn afbeelding weergeven wordt in meerdere figuren?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag is opgelost: objects --> paths --> make compound paths
http://www.thegraphicmac....in-your-indesign-document

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
Of Edit > Paste in place (per object) :)