Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoi!

Ik heb sinds kort een M-Audio 1010LT op de kop getikt als geluidskaart. Top ding!
Alleen zit deze op dit moment boven de GPU, dus voor één van de twee fans.

Ik kan de GPU volgens mij wel naar de bovenste PCIe 2.0 slot doen ipv de 3.0. Deze krijgt dan weer lucht via de bovenkant van m'n case (Prodigy M). Maar mijn vraag is meer, kan m'n huidige setup veel kwaad? Er zit wel wat ruimte tussen de geluidskaart en de GPU, maar het is niet erg veel.

Ben benieuwd! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

In dit soort gevallen doet een goede foto van de binnenkant wonderen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Snel even de boven filter eraf gehaald, is volgens mij zo wel duidelijk?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nRgHOnM.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wdp8HSh.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zolang de GPU niet te heet word is het geen probleem. Het is niet ideaal zo, maar mag geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
als het goed is is het geen probleem mits je een goede airflow hebt, als er een mogelijkheid is om de geluidskaart naar een ander slot te zetten raad ik je dat aan, anders voortaan even de temperaturen in de gaten houden, vooral de gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Thanks voor de reacties! Zal de temperaturen in de gaten houden als ik weer ga gamen. GPU naar bovenste slot hoeft dus niet? Zal niet veel verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 23:23
GPU zou ik niet in het andere PCI-E slot doen aangezien het andere PCI-E slot van je moederbord maar tot X4 gaat (worst-case scenario werkt dat op zich wel, maar de performance zal iets beter zijn in een x16 slot).

Wel kan je zonder probleem je geluidskaart in het andere PCI slot doen denk ik, dat zou ik dan ook zeker doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Welke kast heb je(puur uit nieuwsgierigheid.) omdat de indeling nogal afwijkt van de normale layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
loki504 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:25:
Welke kast heb je(puur uit nieuwsgierigheid.) omdat de indeling nogal afwijkt van de normale layout.
Staat in de openingspost :*)
pricewatch: BitFenix Prodigy M Rood
Dus als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Rhin schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:15:
GPU zou ik niet in het andere PCI-E slot doen aangezien het andere PCI-E slot van je moederbord maar tot X4 gaat (worst-case scenario werkt dat op zich wel, maar de performance zal iets beter zijn in een x16 slot).

Wel kan je zonder probleem je geluidskaart in het andere PCI slot doen denk ik, dat zou ik dan ook zeker doen eigenlijk.
Andere PCI kan niet, GPU neemt 2slots in gebruik. Dit is de enigste oplossing met deze mobo ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 22:43
:X gpu en gekuidskaart worden beide wel warm zo lijkt me,vooral omdat 1 fan kompleet word geblokkeerd door de geluidskaart,lijkt me niet bevordelijk voor de airflow :X

Echter heb je voorin ook fans zitten?

Heb je sowieso een foto van waar je kan zien wat en hoeveel fans erin zitten, dat kan al een hoop schelen.Ik zie ook dat ze namelijk 20 cm fans onderin plaatsen,mooi man dat het kan in zo'n kleine case :)

[ Voor 43% gewijzigd door freaky35 op 17-01-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
Ah, nu zie ik het, op de foto leek het alsof het andere PCI-E slot een PCI was. Dan is er idd niet zo veel te veranderen.

Ik denk eigenlijk dat het zo wel prima gaat lukken. Ik heb zelf altijd erg goede ervaring gehad met de Sapphire Dual-X koeler. Als hij toch echt te warm wordt kan je dus overwegen de videokaart in het PCI-E 2.0 slot te doen ten koste van performance, niet ideaal en ik zou dat ook pas proberen als hij echt te warm wordt.

Een andere mogelijke oplossing is om een PCI-E X16 extension cable of card te kopen. Deze hebben verwaarloosbare impact op je performance. Een nadeel is wel dat hij dan niet meer echt in de "slots" van je case past en je dus zult moeten casemodden.

Ik zie ook nog dit ding in de pricewatch, die je in theorie in je PCI-E 2.0 X16 slot kan steken waardoor het een PCI slot wordt, voor je soundcard, maar die is wel erg duur 8)7 en zal er wederom niet perfect in passen.

Die adaptertjes/kabels zijn toch echt een stuk minder netjes, en ik zou eerst kijken of het gewoon zo kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Rhin op 17-01-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
freaky35 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:37:
:X gpu en gekuidskaart worden beide wel warm zo lijkt me,vooral omdat 1 fan kompleet word geblokkeerd door de geluidskaart,lijkt me niet bevordelijk voor de airflow :X

Echter heb je voorin ook fans zitten?

Heb je sowieso een foto van waar je kan zien wat en hoeveel fans erin zitten, dat kan al een hoop schelen.Ik zie ook dat ze namelijk 20 cm fans onderin plaatsen,mooi man dat het kan in zo'n kleine case :)
Achterin en onderin zit een fan. Kleine case is wel vet, maar erg krap. Kabel management is een hel. Heb nog een grotere Coolmaster case staan, maar vind die te lomp.
Rhin schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:50:
Ah, nu zie ik het, op de foto leek het alsof het andere PCI-E slot een PCI was. Dan is er idd niet zo veel te veranderen.

Ik denk eigenlijk dat het zo wel prima gaat lukken. Ik heb zelf altijd erg goede ervaring gehad met de Sapphire Dual-X koeler. Als hij toch echt te warm wordt kan je dus overwegen de videokaart in het PCI-E 2.0 slot te doen ten koste van performance, niet ideaal en ik zou dat ook pas proberen als hij echt te warm wordt.

Een andere mogelijke oplossing is om een PCI-E X16 extension cable of card te kopen. Deze hebben verwaarloosbare impact op je performance. Een nadeel is wel dat hij dan niet meer echt in de "slots" van je case past en je dus zult moeten casemodden.

Ik zie ook nog dit ding in de pricewatch, die je in theorie in je PCI-E 2.0 X16 slot kan steken waardoor het een PCI slot wordt, voor je soundcard, maar die is wel erg duur 8)7 en zal er wederom niet perfect in passen.

Die adaptertjes/kabels zijn toch echt een stuk minder netjes, en ik zou eerst kijken of het gewoon zo kan.
Bedank voor je reactie! Ik laat het voor nu zo even, game niet zo heel veel, dus zo hoog zal de GPU temperaturen in het algemeen ook niet worden. Zal het tijdens het gamen wel in de gaten gaan houden :) Desnoods inderdaad naar de PCI-E 2.0 slot verhuizen als het echt te warm wordt.

[ Voor 55% gewijzigd door Dennischo op 17-01-2016 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Dennischo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:10:
[...]

Achterin en onderin zit een fan. Kleine case is wel vet, maar erg krap. Kabel management is een hel. Heb nog een grotere Coolmaster case staan, maar vind die te lomp.

[...]

Bedank voor je reactie! Ik laat het voor nu zo even, game niet zo heel veel, dus zo hoog zal de GPU temperaturen in het algemeen ook niet worden. Zal het tijdens het gamen wel in de gaten gaan houden :) Desnoods inderdaad naar de PCI-E 2.0 slot verhuizen als het echt te warm wordt.
Ik zou toch aan de voorkant bovenin ook nog een stille fan bij plaatsen,mocht de temperatuur te hoog worden.

Als intake fan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
GPU werd tijdens het gamen rond de 75graden als piek. Valt dit nog mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dennischo schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:26:
GPU werd tijdens het gamen rond de 75graden als piek. Valt dit nog mee?
Niets mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
prima zelfs
Pagina: 1