Asus A53S accu opladen werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwernars
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:29
Hallo mede-tweakers,

Ik ben ten einde raadt mijn laptop begaf het eerst met het te herkennen van de accu.
nu heb ik de accu pinnetjes goed schoon gemaakt (alcohol 96%).

De laptop ziet de accu nu wel weer alleen wilt de laptop de accu niet goed opladen.
hij zegt eerst dat het de accu oplaadt en na 10 seconde zegt hij dat het op batterij werkt en dan duurt het ongeveer 1-2 seconde en dan zegt hij dat hij de accu weer oplaadt...

Wat werkt:
- De laptop werkt zonder netstroom.
- De laptop werkt zonder accu (dus alleen via netstroom).

Wat heb ik al vervangen:
- De accu
- De oplader, zowel de voedingskabel als de laptop oplader zelf.

Ik had eerst windows 10 erop staan, zag een paar topics dat het misschien aan windows 10 kan liggen dus heb ik er windows 7 opgezet. Krijg helaas hetzelfde probleem.

Is het mogelijk dat de laptop oplader (adapter) niet ver genoeg gaat in m'n laptop zodat hij spanningverlies en genoeg spanning om de accu niet op te laden maar wel de laptop aan te kunnen laten? (ik bedenk maar wat ^^)

Of iemand die weet wat misschien de oorzaak is en hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
DC connector die niet goed meer vast op het moederbord zit.
Waarschijnlijk is dat ook de reden dat je accu en opladernaar de &€&@ is gegaan.

Ik heb meerdere klanten ( ook met een ander merk)
De aansluiting van de DC connector op het moederbord van de Asus 53 serie is vrij zwak.

heb een aantal vragen en punten over het hoofd gezien. ;
ik loop iets te snel van stapel (excuus)

1 als je de batterij er uit hebt gehaald, en de laptop staat aan, en je beweegt de kabel cq Stekker in DC connector laptop.
Wat gebeurt er dan?

2 is het een orginele lader die je gebruik?

3 is de batterij orgineel ?

[ Voor 37% gewijzigd door frankym op 17-01-2016 19:20 . Reden: Te snel geoordeeld ( eerst de vragen) ]