Windows 10 mail app pop/imap/smtp issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Sinds windows 10 is het niet mogelijk om in de standaard mail app "mail" een account van b.v. Kpn of telfort, of 12move (via telfort servers, is bekend) in te voeren.

Dat wil zeggen, het invoeren lukt, en van sommige providers lukt het inkomende deel ook, maar het uitgaande deel is niet mogelijk.

Bij onder andere kpn geven ze dit al een half jaar toe en geven ze microsoft de schuld, en visa versa ;)

Op google is hier zat over te vinden.
Zoals dit: http://forum.kpn.com/t5/E...ail-app-error/td-p/350139

Maar dit lijkt een bug in de mail app.
Andere mail clients werkt alles, en via webmail ook.

Pop accounts zijn ook ruk, ik weet het, maar deze vraag kreeg ik vandaag en kom er niet uit ;)

Iemand een idee/omweg?

[ Voor 7% gewijzigd door reinier666 op 16-01-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:35
Windows Live Mail programma downloaden?

Mijn vriendin gebruikt dat op windows 10 voor haar Ziggo mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 07:39
Andere optie is de mail van die providers laten poppen door gmail en dan die account toevoegen aan mail app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Mizgala28 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:48:
Windows Live Mail programma downloaden?

Mijn vriendin gebruikt dat op windows 10 voor haar Ziggo mail.
Klopt, zo doet hij het nu, maar het is toch van de zotte dat je een mail programma uit 2012 moet downloaden omdat de nieuwe mailapp van windows 10 alleen maar hotmail, apple, gmail en exchange aankan?

Ik draai trouwens de laatste build (vorige week) uit de fast insiders ring dus helaas is het nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:35
reinier666 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Klopt, zo doet hij het nu, maar het is toch van de zotte dat je een mail programma uit 2012 moet downloaden omdat de nieuwe mailapp van windows 10 alleen maar hotmail, apple, gmail en exchange aankan?

Ik draai trouwens de laatste build (vorige week) uit de fast insiders ring dus helaas is het nog niet opgelost.
Ik zelf zit noodgedwongen op Windows 7 dus WLM vind ik prima, maar het klopt inderdaad dat het belachelijk is dat de nieuwste Mail app zoiets simpels niet ondersteund wat een Mail programma uit 2012 (zelfs ouder dan dat) van nota bene hetzelfde bedrijf wel ondersteuning hiervoor biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat gaat er dan toch precies fout, want ik gebruik de mail applicatie van Windows 10 voor mijn zakelijke, Gmail en XS4ALL (KPN?) e-mail en ondervindt geen enkel probleem?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Ik herken dit bij SMTP'en naar KPN. POP en IMAP ophalen lukt prima, maar versturen dus niet.

Ziggo werkt overigens prima naar behoren binnen de Mail applicatie van Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Shaggy_NL schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:31:
Ik herken dit bij SMTP'en naar KPN. POP en IMAP ophalen lukt prima, maar versturen dus niet.

Ziggo werkt overigens prima naar behoren binnen de Mail applicatie van Windows 10.
SMTP naar KPN werkt ook naar behoren (getest via ADSL).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Welke instellingen gebruik je, SSL aan... en welke poortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Het zou nu weer moeten werken, versturen naar de KPN SMTP vanuit de Win10 Mail applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
Is het importeren van je kpnmail naar outlook.com / gmail.com geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Welke instellingen heb je precies staan... Ik sta hier elke dag in een computerwinkel in IJmuiden en stel ze dagelijks in de de mail app van Windows 10 en dat gaat helemaal goed

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
De instellingen die hier te vinden zijn werken sinds gisteren, maandag 7 maart. Toen is er een aanpassing gedaan welke de "vreemde" SMTP-aanvraag van de Windows 10 Mail applicatie geen probleem meer laat voordoen.

Voor andere providers (zoals Ziggo) was het nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Sorry voor de late reactie, ik had de hoop al opgegeven. ;)
Goed nieuws !
Pagina: 1