Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oscars 2016

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ram0n
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11-07 15:45

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
In de nacht van 28 op 29 februari zullen de Academy Awards worden uitgereikt. Deze 88e editie zal worden gepresenteerd door Chris Rock, wat zijn tweede taak als Oscarhost oplevert na zijn debuut in 2005.

In tegenstelling tot voorgaande jaren zal het geheel niet via Film1 te zien zijn. De Duitse zender Pro Sieben zendt het wel uit, maar dit lijkt in Nederland enkel beschikbaar te zijn bij KPN via een betaalpakket.

De lijst met nominaties is als volgt:

Beste Film
  • The Big Short
  • Bridge of Spies
  • Brooklyn
  • Mad Max: Fury Road
  • The Martian
  • The Revenant
  • Room
  • Spotlight
Beste Regie
  • Adam McKay, The Big Short
  • George Miller, Mad Max: Fury Road
  • Alejandro González Iñárritu, The Revenant
  • Lenny Abrahamson, Room
  • Tom McCarthy, Spotlight
Beste Acteur in een Hoofdrol
  • Eddie Redmayne, The Danish Girl
  • Matt Damon, The Martian
  • Leonardo DiCaprio, The Revenant
  • Michael Fassbender, Steve Jobs
  • Bryan Cranston, Trumbo
Beste Actrice in een Hoofdrol
  • Charlotte Rampling, 45 Years
  • Saoirse Ronan, Brooklyn
  • Cate Blanchett, Carol
  • Jennifer Lawrence, Joy
  • Brie Larson, Room
Beste Acteur in een Bijrol
  • Christian Bale, The Big Short
  • Mark Rylance, Bridge of Spies
  • Sylvester Stallone, Creed
  • Tom Hardy, The Revenant
  • Mark Ruffalo, Spotlight
Beste Actrice in een Bijrol
  • Rooney Mara, Carol
  • Alicia Vikander, The Danish Girl
  • Jennifer Jason Leigh, The Hateful Eight
  • Rachel McAdams, Spotlight
  • Kate Winslet, Steve Jobs
Beste Niet-Engelstalige Film
  • Colombia: Embrace of the Serpent
  • Frankrijk: Mustang
  • Hongarije: Son of Saul
  • Jordanië: Theeb
  • Denemarken: A War
Beste Animatiefilm
  • Anomalisa
  • Boy & the World
  • Inside Out
  • Shaun the Sheep
  • When Marnie Was There
Beste Bewerkte Scenario
  • The Big Short
  • Brooklyn
  • Carol
  • The Martian
  • Room
Beste Originele Scenario
  • Bridge of Spies
  • Ex Machina
  • Inside Out
  • Spotlight
  • Straight Outta Compton
Beste Cinematografie
  • Ed Lachman, Carol
  • Robert Richardson, The Hateful Eight
  • John Seale, Mad Max: Fury Road
  • Emmanuel Lubezki, The Revenant
  • Roger Deakins, Sicario
Beste Productiedesign
  • Bridge of Spies
  • The Danish Girl
  • The Martian
  • The Revenant
Beste Documentaire
  • Amy
  • Cartel Land
  • The Look of Silence
  • What Happened, Miss Simone?
  • Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom
Beste Montage
  • The Big Short
  • The Revenant
  • Spotlight
  • Star Wars: The Force Awakens
Beste Visuele Effecten
  • Ex Machina
  • The Martian
  • The Revenant
Beste Originele Muziek
  • Thomas Newman, Bridge of Spies
  • Carter Burwell, Carol
  • Ennio Morricone, The Hateful Eight
  • Jóhann Jóhansson, Sicario
  • John Williams, Star Wars: The Force Awakens
Beste Originele Nummer
  • "Earned It" uit Fifty Shades of Grey
  • "Til It Happens to You" uit The Hunting Ground
  • "Manta Ray" uit Racing Extinction
  • "Writing’s on the Wall" uit Spectre
  • "Simple Song #3" uit Youth
Beste Korte Film
  • Ave Maria
  • Day One
  • Everything Will Be Okay
  • Shok
  • Stutterer
Beste Korte Documentaire
  • Body Team 12
  • Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah
  • A Girl in the River: The Price of Forgiveness
  • Last Day of Freedom
  • War Within the Walls
Beste Korte Animatiefilm
  • Bear Story
  • Prologue
  • Sanjay's Super Team
  • We Can't Live Without Cosmos
  • World of Tomorrow
Beste Geluidsmix
  • Bridge of Spies
  • The Martian
  • The Revenant
Beste Geluidsmontage
  • The Martian
  • The Revenant
  • Sicario
Beste Make-up
  • De 100-Jarige Man Die Uit het Raam Klom en Verdween
  • The Revenant
Beste Kostuums
  • Carol
  • Cinderella
  • The Danish Girl
  • The Revenant
Mocht iemand mede-auteur willen zijn om bijvoorbeeld polls toe te voegen e.d., stuur me dan een DM!

Mijn filmsite

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:42
Tof dat Leonardo DiCaprio eindelijk een Oscar gaat winnen. :)

Ik heb de afgelopen jaren wel vaker gekeken, op zich wel een leuke show maar ik merk wel dat ik ontzettend veel moeite heb met de hoeveelheid reclame die ze in USA hebben. Dat werd op het Ziggo themakanaal opgevangen met hetzelfde muziekje met wat Twitter berichten. Daar kon ik me op den duur wel wat aan ergeren.

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08:53
Zover ik weet is het WEL te zien bij Film1 en tevens bij Net5

Maandag 29 februari vanaf 22.30- Net5.
Film1 begint op 29 februari al eerder met uitzenden, de zender staat ook bij de rode loper vanaf 20.30 uur.

• Raven__NL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:49
J-M-T schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:07:
Tof dat Leonardo DiCaprio eindelijk een Oscar gaat winnen. :)
En waar basseer je dat op?
Hij is 'pas' 5x genomineerd geweest en nog nooit iets naar huis mogen nemen.

Persoonlijk zou ik 'Eddie Redmayne' zeker niet uitschakelen. Hij heeft hem vorig jaar ook met een 'aparte' rol weten te winnen. Ik heb de films nog niet gezien maar wat ik heb gezien speelt hij dit keer ook weer een aparte rol. We weten allemaal inmiddels hoe de oscar delegatie daar tegen aan kijkt.

Time will tell :)

• Just_jan
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-12-2019
Hoop dat Ex Machina een Oscar mee naar huis neemt.
Dat is toch de film die mij het meest heeft verrast vorig jaar.

Voor de rest hoop ik dat Leo eindelijk eens een Oscar naar huis mee mag nemen, dat heeft hij ondertussen wel dubbel en dwars verdiend..
Hij heeft helaas wel weer een aantal goede concurrenten

Bij de mannelijke bijrollen staan ook wel een aantal mooie namen..
Ik zou het echt tof en te gek vinden als Meneer Stallone een oscar mee naar huis mag nemen(want Hollywood had hem al aardig afgeschreven voor de "echte" films"
Gok ik dat het beeldje toch naar Ruffalo of Bale gaat.

Beste film daar durf ik niets over te zeggen.
Veel goede films, en ook 1 die ik helaas nog moet kijken

Ps4 account = JusttJD

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:39

Sargan

Filmfreak...

xinix03 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:18:
Zover ik weet is het WEL te zien bij Film1 en tevens bij Net5

Maandag 29 februari vanaf 22.30- Net5.
Film1 begint op 29 februari al eerder met uitzenden, de zender staat ook bij de rode loper vanaf 20.30 uur.
Samenvatting ja maar niet rechtstreeks zondagnacht zoals de voorgaande jaren, erg balen dit ik pakte altijd verlof om het te kunnen kijken.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:42
Raven__NL schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:29:
[...]

En waar basseer je dat op?
Hij is 'pas' 5x genomineerd geweest en nog nooit iets naar huis mogen nemen.

Persoonlijk zou ik 'Eddie Redmayne' zeker niet uitschakelen. Hij heeft hem vorig jaar ook met een 'aparte' rol weten te winnen. Ik heb de films nog niet gezien maar wat ik heb gezien speelt hij dit keer ook weer een aparte rol. We weten allemaal inmiddels hoe de oscar delegatie daar tegen aan kijkt.

Time will tell :)
Dat is voor mij nergens op te baseren, het was een opmerking met een knipoog. Wel denk ik dat hij dit jaar een grotere kans maakt dan voorgaande jaren maar tevoren gegarandeerd is het zeker niet.

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Bij Net5 is het niet live inderdaad, pas aan het eind van maandag (de show zelf is in de nacht van zondag op maandag). Ik pak er doorgaans ook een vrije dag voor en dat zal ik nu ook weer doen, maar dat wordt dus een stream zoeken. Inclusief de waarschijnlijke extra vertraging, waardoor je al helemaal niet tegelijk op Twitter e.d. moet kijken.

Komende tijd flink wat genomineerde films kijken in ieder geval :) Zit nu op een stuk of 15 titels.

Mijn filmsite

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08:53
Sargan schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Samenvatting ja maar niet rechtstreeks zondagnacht zoals de voorgaande jaren, erg balen dit ik pakte altijd verlof om het te kunnen kijken.
Misschien dat ik het fout heb, maar Net 5 lijkt het toch echt LIVE te gaan uitzenden.....

Bron: http://www.televizier.nl/...ive-op-net5.8613588.lynkx

[Voor 12% gewijzigd door xinix03 op 17-01-2016 17:54. Reden: Bron vergeten]

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Televizier heeft het bericht helaas verkeerd geïnterpreteerd, zoals ook blijkt uit het laatste blok in hun eigen nieuwtje: "De uitreiking van The Oscars is op maandag 29 februari vanaf 22.30 uur te zien bij Net5". Net5 zelf noemt ook enkel de maandagavond en gebruikt het woord live nergens. Helaas! Ik heb overigens contact opgenomen met Net5 voor bevestiging hiervan, maar nog geen antwoord gehad.

Mijn filmsite

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Ram0n schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:05:
Bij Net5 is het niet live inderdaad, pas aan het eind van maandag (de show zelf is in de nacht van zondag op maandag). Ik pak er doorgaans ook een vrije dag voor en dat zal ik nu ook weer doen, maar dat wordt dus een stream zoeken. Inclusief de waarschijnlijke extra vertraging, waardoor je al helemaal niet tegelijk op Twitter e.d. moet kijken.

Komende tijd flink wat genomineerde films kijken in ieder geval :) Zit nu op een stuk of 15 titels.
Mocht je een goeie stream vinden deel deze dan asjeblieft!

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Ram0n schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:26:
...
In tegenstelling tot voorgaande jaren zal het geheel niet via Film1 te zien zijn. De Duitse zender Pro Sieben zendt het wel uit, maar dit lijkt in Nederland enkel beschikbaar te zijn bij KPN via een betaalpakket.
...
Echt jammer dan Film1 het niet openzet dit jaar. Pro Sieben (SD?) is in Nederland ook via de schotel FTA te ontvangen

Everything is better with Bluetooth

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Just_jan schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:30:

Ik zou het echt tof en te gek vinden als Meneer Stallone een oscar mee naar huis mag nemen(want Hollywood had hem al aardig afgeschreven voor de "echte" films"
Stallone had al een 'Best actor'-nominatie in 1976, voor de eerste Rocky...

ongetwijfeld had hij verder kunnen gaan op dat pad, maar het was volgens mij ook zijn eigen keuze eerder in te zetten op actiefilms en rollen waarin hij een steeds eendimensionalere 'actie-held' speelde, alhoewel hij duidelijk meer diepgang als 'anti-held' heeft;
Figuren met ook een zwakke tegendraadse zijde die meer aan de 'loser-zijde' zitten zijn imho juist zn sterkste en meest indrukwekkende kant (De eerste Rocky, John Rambo in First Blood, of bv de sherrif in Cop Land, waarvoor hij ook een best actor-onderscheiding kreeg van een europees filmfestival en die eigenlijk een hoofdfilm van het Cannes Filmfestival had moeten worden).

Ik denk een beetje dat het toch eigenlijk ook Stallone's eigen keuze geweest is meer financieel succesvolle films te maken (ook vaak vervolgfilms op een bestaand 'succesje') terwijl hij artistiek juist een veel grotere en sterkere uitstraling had kunnen hebben als hij bereid was geweest minder de 'held' te willen spelen en artistiek wat aansprekendere rollen te spelen (zowel bv John Rambo als Rocky werden in vervolgfilms telkens veel 'oppervlakkiger' en verloren hun 'bite' die vaak lag in het kwetsbare).

Ik vind het overigens wel terecht dat Stallone gehuldigd wordt, dat heeft hij zeker verdiend omdat hij en groot invloed op de amerikanse film gehad heeft, zowel als acteur als scenario-schrijver en producent, alhoewel ik het jammer vind dat hij te vaak de commercielere weg koos en minder risico genomen heeft met de figuren en films die hij maakte, terwijl ik denk dat hij zeker een sterke blik heeft voor aansprekende karakters en verhalen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 30-06 21:41
Ik heb laatst Escape Plan gezien. Goede film. Echter, de resultaat van de plastische chirurgie op de acteerprestaties van Stallone was zo storend! Ik kon moeilijk doorheen kijken. Het bleef voortdurend aanwezig. Hij kon zelfs moeilijk praten! En als er gevechten waren, was ik bang dat de naden op zijn gezicht kapot zouden scheuren. Gewoon triest! Ik zag liever een gezicht vol met rimpels.

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Haha, ik begrijp je volledig. In Creed is hij gelukkig wel oprecht echt goed! Vooral in wat kleine momentjes laat hij daar zien toch wel echt iets moois te kunnen neerzetten :)

Mijn filmsite

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Very interesting: The Revenant en Spotlight leken tot nu toe de frontrunners, maar afgelopen nacht heeft The Big Short de grote prijs van de Producers Guild of America gewonnen. Sinds 2007 gaat hun winnaar er ook vandoor met de Oscar voor de beste film, met name omdat ze daar als enige gilde net als de Academy stemmen door de genomineerden te rangschikken i.p.v. enkel de beste film te kiezen.

De strijd ligt weer open :) Hopelijk eindelijk weer eens een verrassend jaar!

Mijn filmsite

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:54
Ik zou het terecht vinden als Fassbender de oscar gaat winnen voor beste acteur. Bij Di Caprio kleeft toch het imago dat hij hem MOET krijgen omdat hij al 4x achter het net heeft gevist. Ik vind dat hij al veel eerder een oscar had moeten krijgen voor zijn rol in What's Eating Gilbert Grape in 1993. Al zijn andere nominaties zijn echter terecht niet verzilverd. Dit jaar heeft hij stukken minder concurrentie, maar de rol van Fassbender als Steve Jobs was toch echt een zeer sterk staaltje acteerwerk. Ik heb The Revenant niet gezien, maar ik betwijfel of Leo echt zo goed is. Desondankt denk ik dat hij hem wel mee naar huis neemt.

Als beste film gaat het waarschijnlijk tussen Spotlight, The Big Short en The Revenant. Ik gok de 2e.

• Mik!
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-06 08:21
Fassbender deed het erg goed in Jobs, maar persoonlijk vind ik Eddie Redmayne toch nog een stukje beter in The Danish Girl. The Revenant staat op de planning voor komend weekend, dus ik weet daarna pas hoe DiCaprio het doet ten opzichte van Fassbender en Redmayne. Matt Damon deed het in The Martian ook erg goed, maar ik vond Fassbender en Redmayne beiden beter.

Voor de rest heb ik nog niet genoeg gezien om echt een mening te kunnen hebben over de genomineerden in de grotere categorieen. Snel maar wat films checken in de bios en anders maar de niet zo legale weg zoeken.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-07 16:41

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Olga2000 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:45:
Ik heb laatst Escape Plan gezien. Goede film. Echter, de resultaat van de plastische chirurgie op de acteerprestaties van Stallone was zo storend! Ik kon moeilijk doorheen kijken. Het bleef voortdurend aanwezig. Hij kon zelfs moeilijk praten! En als er gevechten waren, was ik bang dat de naden op zijn gezicht kapot zouden scheuren. Gewoon triest! Ik zag liever een gezicht vol met rimpels.
Je weet dat Stallone verlamd is aan een deel van zijn gezicht? Volgens mij heeft ie niets laten verbouwen, of het moet rond zijn ogen zijn...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Afgelopen nacht hebben Leonardo DiCaprio en Brie Larson gewonnen bij de SAG Awards, weer een stapje dichterbij een eerste Oscar voor beiden dus.

Mijn filmsite

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:32
Zojuist The Danish Girl gezien. Ik gun Leonardo zijn Oscar vanwege al zijn prachtige rollen maar de prestatie van Eddy Redmayne als transgender is moeilijk te overtreffen vrees ik.

Alicia Vikander was ook ongehoord goed overigens.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006

Donstil

Grab them by the 🐈.

Persoonlijk ga ik voor Michael Fassbender, heb de film zojuist gezien en was toch wel onder de indruk, zeker omdat hij niet echt op jobs lijkt maar aan het einde van de film wel echt Jobs was.
D-e-n schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:12:
Zojuist The Danish Girl gezien. Ik gun Leonardo zijn Oscar vanwege al zijn prachtige rollen maar de prestatie van Eddy Redmayne als transgender is moeilijk te overtreffen vrees ik.
Play a mentally ill or handicapped and win a Oscar.
De Oscar race lijkt al gestreden, de winnaar wordt Eddy Redmayne dat zit er dik in.

[Voor 18% gewijzigd door Donstil op 06-02-2016 00:08]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
10 nominaties voor Mad Max. :X

Gaat echt nergens over.

En Ex Machina beschouw ik als een remake, dus "Beste Originele Scenario" gaat er bij mij niet in.

How do you save a random generator ?

• D-e-n
Fassbender heb ik wel eens beter gezien. Ik vond het ook best storend dat hij er qua haar en uitstraling niet op lijkt. Ik vond het meer een yup nu. Dat had beter gekund.

Ik dacht bij Redmayne van te voren ook "hij speelt een transgender dus...." maar na het zien van de film denk ik dat dus niet meer. Hij is echt goed, beter dan de Hawking-rol.

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
enchion schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:14:
10 nominaties voor Mad Max. :X
En Ex Machina beschouw ik als een remake, dus "Beste Originele Scenario" gaat er bij mij niet in.
Een remake waarvan?

Mijn filmsite

• enchion
  • Niet online
IMDB: The Machine (2013)

De 2 films lijken echt teveel op elkaar om het een meest originele script te kunnen geven.
Ook de recentheid van The Machine helpt daar niet bij.

How do you save a random generator ?

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Het bevat eenzelfde scifi-element, maar daar blijft het wat mij betreft ook bij. Daarnaast is Ex Machina in 2013 opgenomen, wat betekent dat het script in 2011/2012 is geschreven (naar een idee dat Garland al op jonge leeftijd had). Gewoon een origineel script dus, en wat voor een :)

Mijn filmsite

• Mik!
Donstil schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:06:
Play a mentally ill or handicapped and win a Oscar.
De Oscar race lijkt al gestreden, de winnaar wordt Eddy Redmayne dat zit er dik in.
Een transgender vergelijken met mentally ill or handicapped? Wow.. Als Eddy Redmayne wint, dan is het wat mij betreft een terechte winnaar omdat hij alles geeft. Hij wordt echt het karakter. Dat hebben we gezien met Theory of Everything en nu weer bij The Danish Girl.

Maar ik denk echt niet dat de Oscar race gestreden is. Dicaprio pakt op dit moment prijs na prijs en het zou mij niets verbazen als hij de Oscar ook pakt. En Fassbender blijft wat mij betreft ook een outsider voor de prijs.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Mik! schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:02:
[...]

Een transgender vergelijken met mentally ill or handicapped? Wow.. Als Eddy Redmayne wint, dan is het wat mij betreft een terechte winnaar omdat hij alles geeft. Hij wordt echt het karakter. Dat hebben we gezien met Theory of Everything en nu weer bij The Danish Girl.
Ja dat staat er niet zo respectvol zie ik nu ook 8)7

• Mik!
Don't worry;)

[Voor 17% gewijzigd door Mik! op 09-02-2016 07:16]

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Afgelopen nacht hebben Spotlight (original) en The Big Short (adapted) gewonnen bij de WGA Awards. Nog maar een paar grote awardshows te gaan en het is relatief gezien nog steeds geen heel erg voorspelbaar jaar :)

Mijn filmsite

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ram0n schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:26:
• The Revenant

• Leonardo DiCaprio, The Revenant
Is de score van die film op IMDB nou opeens zo veel gestegen of is dat een glitch in mijn mediacenter? Ik heb het idee dat het opeens 3 punten hoger scoort vergeleken met een maandje terug.

[Voor 4% gewijzigd door Marzman op 17-02-2016 13:15]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Wat staat er in je mediacenter? Het zou een 8,2 moeten zijn :) Is volgens mij al een tijdje redelijk stabiel.

Mijn filmsite

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat staat er inderdaad, maar ik dacht dat het eerder 5,x was. Daarom sloeg ik de film steeds over.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:28
Voor wie nog even wil weten welke films genomineerd zijn... ;)

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Gaan er nog Tweakers kijken komende nacht?

Mijn filmsite

• D-e-n
Dat kan toch niet?

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Er zijn een paar (legale) opties:
  • De Duitse betaalzender ProSieben, via KPN
  • In de bioscoop bij Vue in Eindhoven, Hilversum, Hoorn of Kerkrade, meer info
Daarnaast zijn er natuurlijk wat "alternatieve" manieren om een stream te bekijken.

Geïnteresseerden kunnen overigens hun voorspellingen doen in mijn Oscarpool :)

Mijn filmsite

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07:34
Mijn voorspellingen :)

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
@robcoenen: goede lijst :)

Mijn voorspellingen:

Beste Film
The Revenant
Beste Regie
Alejandro González Iñárritu, The Revenant
Beste Acteur in een Hoofdrol
Leonardo DiCaprio, The Revenant
Beste Actrice in een Hoofdrol
Brie Larson, Room
Beste Acteur in een Bijrol
Sylvester Stallone, Creed
Beste Actrice in een Bijrol
Alicia Vikander, The Danish Girl
Beste Niet-Engelstalige Film
Hongarije: Son of Saul
Beste Animatiefilm
Inside Out
Beste Bewerkte Scenario
The Big Short
Beste Originele Scenario
Spotlight
Beste Cinematografie
Emmanuel Lubezki, The Revenant
Beste Productiedesign
Mad Max: Fury Road
Beste Documentaire
Amy
Beste Montage
Beste Visuele Effecten
Star Wars: The Force Awakens
Beste Originele Muziek
Ennio Morricone, The Hateful Eight
Beste Originele Nummer
"Til It Happens to You" uit The Hunting Ground
Beste Korte Film
Shok
Beste Korte Documentaire
Body Team 12
Beste Korte Animatiefilm
Sanjay's Super Team
Beste Geluidsmix
The Revenant
Beste Geluidsmontage
The Revenant
Beste Make-up
Beste Kostuums

Mijn filmsite

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ram0n schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:04:
Geïnteresseerden kunnen overigens hun voorspellingen doen in mijn Oscarpool :)
He jammer. Facebook of Registreren.

• D-e-n
Voorspellen vind ik moeilijk. Ik zeg liever wat ik hoop. En dan snap ik dus de hype rondom the Revenant niet helemaal. Di Caprio geeft zich helemaal maar het is niet een film die ik in mijn dvd kast zou zetten.

Van de genomineerden ben ik dan meer gecharmeerd van Brooklyn en Room. Beide hoofdrolspeelsters zijn ook mijn persoonlijke favorieten voor beste vrouwelijke hoofdrol.

Bij de mannen ga ik (naast Di Caprio) voor Eddy Redmayne. Bij de mannelijke bijrol was ik erg onder de indruk van Mark Ruffulo en bij de vrouwen steekt wat mij betreft Alicia Vikander er met kop en schouders bovenuit. Ik ben blij dat anderen haar ook tippen!

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Het is volgens mij mogelijk om de oscars live te volgen. Maak een testaccount aan op ustvnow.com en vervolgens ABC selecteren. Gevonden via reddit :)

https://www.reddit.com/r/...the_oscars_livestream_if/

ah super, de player op ustvnow heeft ook chromecast ondersteuning!

[Voor 12% gewijzigd door SYQ op 29-02-2016 00:19]

• Bramb0o
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02-12-2016
Iemand die weet hoe laat NL tijd het begint?

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
@SYQ: bedankt voor de tip!

@Bramb0o: rode loper rond 01:00, ceremonie zelf rond 02:30.

@Donstil: helaas nodig om het (iets) lastiger te maken om meerdere keren mee te doen.

Mijn filmsite

• 444220
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-11-2016
SYQ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 00:18:
Het is volgens mij mogelijk om de oscars live te volgen. Maak een testaccount aan op ustvnow.com en vervolgens ABC selecteren. Gevonden via reddit :)

Ik krijg continu een: 504 - Gateway Timeout :(

• Farid_A
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Kijk gewoon op Net5 anders. Loopt ook een behoorlijk stuk voor op de stream van ustvnow.com

• 444220
Farid_A schreef op maandag 29 februari 2016 @ 02:16:
Kijk gewoon op Net5 anders. Loopt ook een behoorlijk stuk voor op de stream van ustvnow.com
Ach ja, inderdaad 8)7. Even de Ziggo app installeren.

• Farid_A
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Volgens mij zend net 5 alleen de rode loper uit, niet de main event.

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

KMeijers schreef op maandag 29 februari 2016 @ 02:15:
[...]

Ik krijg continu een: 504 - Gateway Timeout :(
Hier ook helaas.

Net5 zendt het niet uit hoor, die zenden vanavond een samenvatting uit.

• 444220
Heb inderdaad Hart van Nederland. Iemand nog andere opties?

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Chris Rock is goed op dreef!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 10:29

Vuvuzela

My spire is forming

Moet het de hele tijd over black vs white gaan :/

I served in a company of heroes.

• Ram0n

Ram0n

Filmverslaafde

Topicstarter
Mee eens! Als de zaal niet weet of ze mogen lachen doe je het goed. Maar inderdaad, met deze twee segmenten is het punt op zich wel gemaakt.

Mijn filmsite

• 444220
Mad Max scoort goed.

Ik dacht we in Nederland al veel reclame hadden :|

[Voor 57% gewijzigd door 444220 op 29-02-2016 03:33]

• NaZ-
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Mad Max gaat als een trein!

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Kunnen al niet meer ingehaald worden, maar de belangrijkste categorieën moeten nog komen, ik gok toch op George Miller voor beste regie.

• Just_jan
SYQ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 00:18:

Jij meneer .
Bent een facking held.

Heb ongeveer 40 streams geprobeerd en de ene was nog slechter dan de andere..

Via dit gaat het tot nu toe nog heel soepeltjes :)

Ps4 account = JusttJD

• 444220
Sargan schreef op maandag 29 februari 2016 @ 04:03:
Kunnen al niet meer ingehaald worden, maar de belangrijkste categorieën moeten nog komen, ik gok toch op George Miller voor beste regie.
Gezien het verloop, lijkt me dat een logische uitkomst.

Op persoonlijke noot; Ik vond Mad Max helemaal niet zo goed. Zo zie je maar dat critici daar heel anders over denken.

• 444220
Kate en Reese :D

• Just_jan
Jammer van de Bijrol.
Daar had ik liever iemand anders gezien... :(

Nou..
Benieuwd of het weer over black/white gaat in Cris rock zijn volgende speech.. :+ .

[Voor 40% gewijzigd door Just_jan op 29-02-2016 04:36]

Ps4 account = JusttJD

• Spacey23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01-09-2019
Eindelijk een Oscar voor Leonardo DiCaprio haha

Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up.

• Rinaldo
  • Laatst online: 10:48
Mooi

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Spacey23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01-09-2019
Ik vind het jammer dat Spotlight de Oscar voor beste film heeft gepakt. Het script was goed en die verdiende de Oscar wel, maar de film zelf wist mij ondanks het goede script niet te pakken. Er was wat mij betreft veel meer mogelijk.

Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up.

• Conscience NL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-07 15:38
KMeijers schreef op maandag 29 februari 2016 @ 04:23:
[...]

Gezien het verloop, lijkt me dat een logische uitkomst.

Op persoonlijke noot; Ik vond Mad Max helemaal niet zo goed. Zo zie je maar dat critici daar heel anders over denken.
Vond Mad Max supertof en naar mijn mening ook terechte winnaar voor Sound en Costume. Maar de meningen verschillen uiteraard per persoon.

Alejandro González Iñárritu is een regisseur om in de gaten te blijven houden, tweemaal achter elkaar Best Director. Benieuwd naar zijn eerstvolgende film.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Rinaldo
  • Laatst online: 10:48
Als ie dan weer gaat werken met Emmanuel Lubezki, dan vind ik het helemaal best d:)b

Hoewel de verwachtingen dan potentieel te hoog zijn.

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• D-e-n
Spacey23 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 06:32:
Het script was goed en die verdiende de Oscar wel, maar de film zelf wist mij ondanks het goede script niet te pakken.
Dat heb ik, in mindere mate, wel vaker met Oscar-winnaars eigenlijk. Birdman of King's speech bijvoorbeeld: goede films, goede acteurs en mooi gemaakt maar dan zou ik zelf eerder kiezen voor een film die me meer pakt.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True