Acer Aspire 7750G start niet meer na schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-07 22:19
Goed, even kort samengevat:

Ik was (voor de allereerste keer) bezig met het schoonmaken van mijn laptop. Hiervoor heb ik een busje gebruikt met perslucht van de Action. Terwijl ik dit deed kwam er voor een halve seconde vloeibaar gas uit (was even vergeten dat je hem niet schuin moet houden), ik ben vervolgens verdergegaan met schoonmaken. Verder zijn er bij het openmaken/dichtdoen twee van de drie klemmetjes stuk gegaan die de flat cables goed op hun plaats moesten houden (1 van de powerknop en 1 van nog iets), die van het toetsenbord is nog heel. Alsnog dacht ik: geen probleem. Nadat alles in elkaar was gezet wilde ik hem aanzetten maar hij deed niks. Alleen het lampje van de oplader stond aan. Daarna weer uit elkaar gehaald, alles goed aangedrukt etc., maar nu ik hem weer wil aanzetten doet hij helemaal niks meer. Ook geen opladerlampje. Komt dit door het vloeibare gas wat er uit is gekomen of door die klemmetjes, of toch iets anders?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
Update: het oplaadlampje doet het weer! Geeft me toch nog enigzins hoop xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 17:10
Denk dat de flatcables niet meer goed op hun plek zitten omdat je die klempjes hebt kapot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Ik dacht ook al aan zoiets,

Wat je kan proberen is de kabel even goed aandrukken en kijken of je de machine aan krijgt, vanaf dat moment moet je gaan kijken naar nieuwe connectoren, meestal zijn die wel te vinden op eBay.

Gelukkig hebben we een hele lieve Tweaker onder ons, genaamd Sebastius die het zo voor je kan solderen ;)

Succes in ieder geval er mee, zijn mooie machines deze Acers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
Toen ik die flatcable in zijn socket duwde en tegelijkertijd de powerknop indrukte deed hij helaas niks :( . Hebben jullie nog meer tips?

Edit: zie volgende post dat hij aanstaat, de flatcable moet er op een gevoelige manier in voordat hij werkt

[ Voor 28% gewijzigd door Flammaestus op 16-01-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
Update: hij sprong ineens aan, dus nu heb ik 2 ledjes branden, die van het opladen en het ledje dat hij aanstaat. Heb alleen geen beeld, maar toch blij dat hij het nog doet. Alleen de grote vraag is nu: hoe krijg ik weer beeld?

[ Voor 13% gewijzigd door Flammaestus op 16-01-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1986
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-06 22:03
Post eens eens een paar algemene fotos van de binnenkant en een goede duidelijke foto van de kapotte klemmetjes.
Pagina: 1